Fortelle på jobb

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
Har dere sagt det på jobb eller venter dere til over nyttår/12uker? Er jo en del som må si det så klart med tanke på hensyn som må tas osv, men for sånne kontorrotter som meg så trenger man jo ikke si noe uten videre. Greia for min del er at jeg begynte i ny jobb i slutten av september, og er bare ansatt ut året. Men så er det gode håp for å få et barselvikariat f.o.m. nyttår, så jeg vil så klart vente med å si noe til etter det er avgjort helt sikkert. Problemet er bare at det vil nok synes før den tid, risikerer at det blir februar innen det er klart... Bah! Jeg veit jo at de ikke har lov til å diskriminere på slike ting, men vil allikevel helgardere og prøve å holde det skjult...

Så hva med dere andre? Sagt det? Skal si det? Gruer seg? Eller er det ok?

Last edited:
Er ennå i permisjon (div bruker opp ferien min nå) og begynner ikke på jobb før på nyåret. Da er jeg 12 uker så venter til da:-). Hadde jeg vært i jobb nå måtte jeg nok fortalt det nå eller om ikke så lenge pga ikke alle pasienter jeg kan gå til som gravid

Fortalte det torsdag, da det var siste dagen før jul jeg kunne snakke med begge sjefene mine.

Hadde tenkt å vente til etter jul, men tenkte det var greitt at de visste hvorfor jeg ikke er helt på hugget om dagen:-)

De tok det kjempe fint og jeg fikk bare lykkeønskninger! Fikk beskjed om at jeg kan bestemme tempo på jobb framover:-)

Har dere sagt det på jobb eller venter dere til over nyttår/12uker? Er jo en del som må si det så klart med tanke på hensyn som må tas osv, men for sånne kontorrotter som leg så trenger man jo ikke si noe uten videre. Greia for min del er at jeg begynte i ny jobb i slutten av september, og er bare ansatt ut året. Men så er det gode håp for å få et barsel ukristelig f.o.m. nyttår, så jeg vil så klart vente med å si noe til etter det ar avgjort helt sikkert. Problemet er bare at det vil nok synes før den tid, risikerer at det blir februar innen det er klart... Bah! Jeg veit jo at de ikke har lov til å diskriminere på slike ting, men vil allikevel helgardere og prøve å holde det skjult...

Er det noe jeg ikke forstår her, eller har du skrevet feil? :p Barsel ukristelig?

Jeg har fortalt, har bare jobb til august, men innen da vil det jo iallefall vise, så ingen grunn til å prøve å skjule det for å få mer jobb her...
De har ikke lov å diskriminere, men det gjøres over en lav sko...iallefall her...så jeg kommer garantert ikke til å få mer jobb før evt. etter svangerskapspermisjonen... surt, men sånn er det..

Jeg sa det i uke 7. Flaks var det for sjefen ble stressa over at vi må ha inn noen som kan jobbe med meg å ha opplæring før jeg går ut i permisjon. Vi har allerede starta intervjurundene :p

Har dere sagt det på jobb eller venter dere til over nyttår/12uker? Er jo en del som må si det så klart med tanke på hensyn som må tas osv, men for sånne kontorrotter som leg så trenger man jo ikke si noe uten videre. Greia for min del er at jeg begynte i ny jobb i slutten av september, og er bare ansatt ut året. Men så er det gode håp for å få et barsel ukristelig f.o.m. nyttår, så jeg vil så klart vente med å si noe til etter det ar avgjort helt sikkert. Problemet er bare at det vil nok synes før den tid, risikerer at det blir februar innen det er klart... Bah! Jeg veit jo at de ikke har lov til å diskriminere på slike ting, men vil allikevel helgardere og prøve å holde det skjult...

Jeg er nyansatt 1/6.. Så er jo i prøvetiden ennå.. Så håper jeg klarer å skjule d til over nyåret.. Men sliter med kvalme fra lunsj og ut arbeidsdagen.. Også er jeg innmari sliten hele tiden.. Har siste arbeidsdag den 23., så er jo ikke så lenge til ferie.. Men, klarer ikke å bestemme meg hverken for det ene eller det andre..

Tenker å vente så lenge som overhodet mulig før jeg forteller det på jobb, har bare et vikariat, og har veeeldig lyst til å bli tilbudt fast stilling først (selv om det er litt smådårlig gjort å gå rett ut i permisjon)

Er det noe jeg ikke forstår her, eller har du skrevet feil? :p Barsel ukristelig?

Jeg har fortalt, har bare jobb til august, men innen da vil det jo iallefall vise, så ingen grunn til å prøve å skjule det for å få mer jobb her...
De har ikke lov å diskriminere, men det gjøres over en lav sko...iallefall her...så jeg kommer garantert ikke til å få mer jobb før evt. etter svangerskapspermisjonen... surt, men sånn er det..

Haha, fantastisk... iPhone autokorrekt har humor! Retta på det nå, mente så klart vikariat, ikke ukristelig ;-p fantastisk feilkorrigering! =D

Veit, den type diskriminering er det masser av over alt, så jeg vil vente til etter kontrakt er signert, selv om det er dårlig gjort...

Tenker å vente så lenge som overhodet mulig før jeg forteller det på jobb, har bare et vikariat, og har veeeldig lyst til å bli tilbudt fast stilling først (selv om det er litt smådårlig gjort å gå rett ut i permisjon)

Nei, det er ikke dårlig gjort, det er livets gang. De er jo ikke dumme, de burde ikke bli overraska. Men vei hva du mener, det FØLES ikke kult å gjøre det, men er i vår fulle rett like fullt.

Nei, det er ikke dårlig gjort, det er livets gang. De er jo ikke dumme, de burde ikke bli overraska. Men vei hva du mener, det FØLES ikke kult å gjøre det, men er i vår fulle rett like fullt.

Ja, det burde ikke være noen overraskelse at en dame på 30 blir gravid, men det føles litt kjipt, så håper at jeg får tilbud om fast stilling raskt etter jul, og at jeg får det skriftlig. Det vil forsåvidt ikke være noe problem å få jobb andre steder uansett i ettertid, men jeg vil jo helst ha den tryggheten når jeg går ut i permisjon, er jo så mye hyggeligere å ha et sted å komme tilbake til, enn å starte på nytt. :)

Haha, fantastisk... iPhone autokorrekt har humor! Retta på det nå, mente så klart vikariat, ikke ukristelig ;-p fantastisk feilkorrigering! =D

Veit, den type diskriminering er det masser av over alt, så jeg vil vente til etter kontrakt er signert, selv om det er dårlig gjort...

Dårlig gjort my ass...! Hadde gjort akkurat det samme hadde jeg hatt muligheten!

Fortalte det da jeg ringte inn sykemelding, greit med litt hensyn mtp å få komme litt senere de dagene jeg er dårlig.

Jeg fortalte det og til sjefen da jeg leverte sykemelding nr 2 på 3,5 ukes varighet... Og de andre kollegane mine har gjettet og skjønte det med en gang, da jeg aldri er syk eller borte fra jobb til vanlig.... Ikke lett å holde på en hemmelighet når jeg plutselig "forsvinner fra jordens overflate" og bare ligger strekk ut i sengen..

Samme her. Mitt vikariat utgår 29/2. Det er ledig stilling hos oss og jeg har sagt til sjefen for en måned siden at jeg er interessert. Har enda ikke hørt noe...

Hvis jeg får fast så må jeg si det før jeg skriver under føler jeg.
Nei, det er ikke lov med diskriminering, men det skjedde sist jeg var gravid (vikariat da også, fikk ikke tilbud om fast siden jeg var gravid).

Så blir positivt overrasket om det går denne gangen. Det har mye å si for meg lønnsmessig om jeg får jobben...permisjonsordningene her er ikke like gode som i Norge gitt...

...og nei det er ingen som vet det på jobben!

Jeg fortalte det på jobb med en gang det var bekreftet av lege ca uke 5. Jeg hadde så utrolig mye plager forrige gang og sjefen min er en jøk som påpeker hvor ofte du går på do/drikker vann/tar 2 sek pause osv så jeg hadde ingen annen mulighet. Men sjokkerende nok så har han en helt annen holdning nå som jeg er gravid, alle hensyn tas og jeg får lov til å sette meg ned og ta en pause ved behov, drikke vann når jeg ønsker og konstant småspise ved behov. Men legen ønsket ikke at jeg skulle risikerer å bli like dårlig som med storebror så jeg ble 50% sykemeldt fra dag 1. Nå har jeg 100% sykemelding i 14 dager pga lungebetennelse (som jeg også fikk med storebror) immunforsvaret mitt forsvinner helt når jeg er gravid.

Jeg fortalte det med engang jeg fant ut av det til sjefen, siden jeg hva så dårlige og måtte ta det med ro ;)

Skjefen vet pga sykemeldt en uke. Skal tilbake på jobb i morgen. Kolleger vet ikke enda. Liker ikke oppmerksomhet så vil si det senes mulig :)

Back
Topp