Fortelle på jobb

AB

Forumet er livet
Jeg gruer meg litt til å fortelle på jobb at jeg er gravid. Jeg har vært innleid der i snart 2 år, men blir fast ansatt i fra mai. Det er veldig presset på jobb med få folk og mye arbeid så føler på meg at ikke det blir veldig populært at jeg skal i permisjon i november. Jeg fikk lymfekreft da minsten her var 1 år. Så da stoppet planene for en ny baby da. Så nå 4 år senere følte vi ikke for å vente lenger hvis vi skulle ha en til. Typisk at det klaffet akkurat med da jeg blir fast ansatt. Alle tror jo sikkert det er derfor jeg plutselig er gravid. Men sannheten er jo en helt annen. visste jo ikke om jeg kunne bli gravid etter cellegiften, men er selvfølgelig overlykkelig over at det ikke hadde ødelagt noe :).. off.. Ble mye dette.,

hvordan skal/ har dere fortalt det på jobb? Tatt det med sjefen på tomannshånd eller fortalt det til kollegaer slik at sjefen også snapper det opp. Føler veldig lite for å tusle inn til sjefen å fortelle det ...

Litt av en historie du har!! Men så flott at du har blitt frisk igjen, og ikke minst; gravid :D gratulerer så mye :)
Jeg sendte sjefen ei mld jeg;) i og med jeg har ett risikofylt yrke, så får jeg ikke jobbe så lenge, så har vært sykemeldt pga kvalme/oppkast til og med i morgen, og på mandag går jeg ut i svangerskapspermisjon (får svangerskapspenger frem til jeg skal ut i vanlig permisjon)..
Ingen andre på jobben veit at jeg er gravid..
Men du må nok bare gjøre det som er best for deg! Send mld? Ringe? Så slipper du å se sjefen i øynene å si det?;) han har ikke krav på å vite at du er gravid før 3 mnd før du skal i perm, med mindre du må ha tilrettelegging da!!

Ble langt dette her;)

Hold hodet høyt, det finnes viktigere ting her i livet enn jobb, jobb og jobb. Si ifra når du føler du vil, de kan ikke si et annet kløyva ord enn "Gratulerer, dette ordner seg". Arbeidsmiljøloven er fin :)

Jeg kommer til å si det på 2 mannshånd til sjefen min når jeg er ca 12 uker på vei. De andre på jobb får jeg ta det når det passer sånn.

Back
Topp