Fortelle over tlf

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har noen tips til å fortelle om graviditeten over tlf? Er deres første barnebarn, og ønsker å gjøre litt mer enn å bare si det. De bor i utlandet, så er lenge til vi ser dem. Derfor må det tas over tlf.:)
 
Noen som har noen tips til å fortelle om graviditeten over tlf? Er deres første barnebarn, og ønsker å gjøre litt mer enn å bare si det. De bor i utlandet, så er lenge til vi ser dem. Derfor må det tas over tlf.:)
Kan dere ta det over facetime evt?

du kunne jo da laget en t-skjorte som det står noe om baby april 2022 eller lignende :) så kunne du hatt på den under samtalen?
 
Sa det til noen over telefon, hadde skrevet et kort med demmes kommende tittel også litt sånn klisjè gleder meg til å møte deg opplegg :p Hadde på FaceTime, så sendte jeg bilde av kortet på meldinger ❤️ Det var en hyggelig måte, og føltes som «virkeligheten»!
 
Sa det til noen over telefon, hadde skrevet et kort med demmes kommende tittel også litt sånn klisjè gleder meg til å møte deg opplegg :p Hadde på FaceTime, så sendte jeg bilde av kortet på meldinger ❤️ Det var en hyggelig måte, og føltes som «virkeligheten»!

Det var smart. Tror vi blir å sende et bilde mens vi FaceTime ja. Da får vi jo reaksjonen uten å si «vi er gravide» synes det er litt «kleint» om det er lov å si:rolleyes:
 
Det var smart. Tror vi blir å sende et bilde mens vi FaceTime ja. Da får vi jo reaksjonen uten å si «vi er gravide» synes det er litt «kleint» om det er lov å si:rolleyes:
Det er ihvertfall veldig rar følelse å skulle si det når det er første :p første barnebarn på begge sider her, så vi skrev kort til alle kommende besteforeldre, tanter og onkler. Gav de selvfølgelig personlig til de vi kunne, og alle reaksjonene var mye bedre enn forventet :rolleyes: Ville gjort det igjen hundre ganger!!
 
Vi har også besteforeldre i utlandet, så jeg har selv gitt den beskjeden over telefonen fire ganger. Her er hvordan jeg har delt med min mor de gangene:

1. Det var første barnet mitt og jeg ringte min mor umiddelbart etter at jeg testet positivt og bare skrek med glede at jeg var gravid, haha. Før barnefar fikk vite selv altså. Han jeg ventet da er 12 år nå og min mor var med på fødselen.

2. Vi snakket på FaceTime og jeg sa det var så gøy at hun skulle komme en tur til våren (noe som ikke var planlagt enda og dette var altså på sensommeren og jeg hadde termin i april). Hun var litt sånn «skal jeg det?» og da sa jeg «så klart, du skal jo møte en veldig spesiell person. En som skal ha på seg denne» mens jeg holdt opp en bitteliten nyfødt body. Dette svangerskapet endte dessverre i MA i uke 10/11.

3. Det var julaften og storebror på straks 10 hadde akkurat fått vite at vi hadde en spire (på 12 uker) i magen. Han fikk et innrammet ul bilde med skrift på som var noe ala «gleder meg til masse kos med deg til sommeren». Så ringte vi som en familie til min mor og mannen, på FaceTime, og min sønn fikk vise frem hva han hadde fått. Var gøy at han fikk dele nyheten samtidig som vi satt og så på både han som var så stolt og de kommende besteforeldrene som måtte se tett inn i kameraet for å tyde bildet og skriften, haha. Hun jeg ventet da ble to år i sommer.

4. Dette svangerskapet fikk også storebror hjelpe med å dele. Vi hadde igjen de blivende besteforeldrene på FaceTime, og sendte flere bildemeldinger mens vi snakket sammen, bl.a. fra årets første skole-/barnehagedag, som storebror altså drev og fortalte om. Så sendte vi også, blant de, to tilsynelatende like ul bilder med skrift, men en subtil forskjell (det var slik vi skulle røpe at det var tvillinger). Det vi ikke tenkte på var at min mor måtte jo skru av FaceTime kameraet for å se bildene som tikket inn (i ettertid så burde vi jo ha sendt de til mannen hennes sin mobil i stedet, slik at vi kunne se på de mens de så på bildene). Men vi hadde jo lyd da, og min mor leser alltid høyt det jeg skriver på bildene og er veldig verbal, så vi hørte godt alle de gode følelsene som kom. Så kom det som var forventet, hun mente hun hadde fått to like bilder, ul bildet. Med samme tekst også. Vi sa hun måtte se på de på nytt. Da så hun at bildene var ulike, men mente teksten fortsatt var lik. (De ble laget så like med vilje, litt moro for oss mens hun prøvde å løse «mysteriet»). Så hun fikk lese igjen sakte, to ganger haha, og da oppdaget hun at mens det første ul bilde sa «Vi kjenner ikke hverandre enda, men jeg gleder meg sånn til dere skal bli besteforeldrene mine i 2022» så var ordet «sånn» byttet ut med «også» i det andre bildet. :joyful:

(Det var faktisk skrevet på engelsk til min mor da, så mens den første sa «I am so looking forward…”, stod det på den andre «I am also looking forward…”. Skal snart dele det på samme måte til min far som bor en time unna oss, men da skrevet på norsk slik jeg skrev over.)

Bare så det er nevnt så fikk jeg ideen til den teksten fra en som hadde skrevet her på forumet at de skulle røpe det slik, skrevet i et kort. Synes det var en så fin ide, så takker den for inspirasjonen! :Heartred
 
Jeg fortalte det med bilde der det sto på singleten "Always read the fine print" og med mindre tekst rett under "We're going to have a baby again!" :knegg:
 
Sa det til noen over telefon, hadde skrevet et kort med demmes kommende tittel også litt sånn klisjè gleder meg til å møte deg opplegg :p Hadde på FaceTime, så sendte jeg bilde av kortet på meldinger ❤️ Det var en hyggelig måte, og føltes som «virkeligheten»!

Veldig likt som hvordan vi også delte nyheten denne gangen! Kanskje det var du som tidligere hadde delt ideen her inne med et kort med skriften «Gleder meg til å møte deg» greier? Er vel noe flere klarer å komme på på egen hånd og da. :p Men søtt var det, og helt enig i at det føles som man får overrekke «kortet»/ dele nyheten «i virkeligheten». :happy:
 
Mine foreldre er også i utlandet. Med første ringte vi på skype etter ultralyd i uke 9. Tror vi visste frem ultralyd bilde først. Mamma skjønte hva det var med en gang. Med andremann var jeg og mine foreldre faktisk på besøk i uke 7 hos tante og onkel. Jeg var ganske kvalm så alle fikk vite det litt tidligere enn jeg hadde tenkt.

Denne gangen ble jeg så dårlig så tidlig at vi var nødt til å fortelle eldstemann i uke 7. Han fikk lov å si det til besteforeldre på facetime i uke 8.

Synes det gikk helt fint å si det på skype/facetime.
 
Noen som har noen tips til å fortelle om graviditeten over tlf? Er deres første barnebarn, og ønsker å gjøre litt mer enn å bare si det. De bor i utlandet, så er lenge til vi ser dem. Derfor må det tas over tlf.:)
Sniker. Ikke helt det samme, men jeg ringte foreldrene mine på FaceTime etter frøkna ble født. Hun kom 11 dager før termin, på nyttårsaften :hilarious: så tok alle litt på senga kan du si! Men det som var kult var at jeg tok på skjermopptak og ELSKER å se tilbake på de videoene! Er såå koselig å ha reaksjonen på video. Eneste feilen jeg gjorde var at jeg glemte å sette på at den skulle ta opp lyd også, men uansett hyggelig å ha ansiktsuttrykk og sånt! Så det vil jeg anbefale! :happy:
 
Sniker. Ikke helt det samme, men jeg ringte foreldrene mine på FaceTime etter frøkna ble født. Hun kom 11 dager før termin, på nyttårsaften :hilarious: så tok alle litt på senga kan du si! Men det som var kult var at jeg tok på skjermopptak og ELSKER å se tilbake på de videoene! Er såå koselig å ha reaksjonen på video. Eneste feilen jeg gjorde var at jeg glemte å sette på at den skulle ta opp lyd også, men uansett hyggelig å ha ansiktsuttrykk og sånt! Så det vil jeg anbefale! :happy:
Jeg visste ikke det gikk an å ta skjermopptak på FaceTime! Det må jeg prøve en gang, takk for at du nevnte det. Filmet faktisk med en annen telefon da vi delte nyheten om tvillingsvangerskapet i august til min mor (den jeg beskrev over), samt da storebror fikk nyhetene begge gangene. Synes også det er SÅ koselig å se på de videoene og reaksjonene igjen og igjen. :love017
 
Back
Topp