Fortelle om mensen

Fikk det hos pappa, turte ikke si noe og brukte dopapir hele helgen. Kom hjem til mamma og klarte ikke si det til henne heller, men hun skjønte det etterhvert. Dopapir er ikke veldig effektivt.
 
Mamma skjønte det før jeg skjønte det :p
Vi var i bursdagsselskap hos min mormor, og jeg hadde skikkelig vondt i magen (les; menssmerter).
Husker at mamma og mormor sto på kjøkkenet mens jeg satt i sofaen, de så ofte bort på meg og snakket sammen.
Deretter satte mamma seg ned ved siden av meg og snakket om menstruasjon før vi gikk på badet for å sjekke. Der var det blod gitt :p Fikk et bind og mamma sa vi skulle snakke mer når vi kom hjem.
Hjemme igjen hadde vi en lang og detaljert samtale om mens/bind og alt rundt det, kjempegreit :)

Flink mamma ❤️
 
Jeg syns det var så flaut.. fortalte det aldri til noen, bare forsynte meg av mammas lager, så hun skjønte det og spurte..
 
Jeg fikk mensen på skolen, kjente det var noe rart i klasserommet. Gikk på do i friminuttet og det var masse blod i trusa og i buksa.
Fortalte det til læreren min, og fikk bind. Stort nettingbind (saba tror jeg det het) fikk gå hjem fra skolen da jeg hadde blødd gjennom.

Hjemme;
Jeg satt på kjøkkenet mens hun satt i stua..
jeg ropte til henne; skal du på butikken i morgen?
Ja.. kom det fra stuen, hvordan det?
Eeeh.. du må kjøpe bind..
så gikk jeg på rommet mitt..
 
Last edited by a moderator:
Jeg var veldig sen, så mamma spurte meg bare en gang i bilen da jeg var 15 og jeg ja selv om jeg ikke hadde det. Syns sånt var kjempe flaut, så tenkte at da slapp jeg å ta det opp enda en gang ved en senere anledning. Fikk den vel et halvt års tid senere :p
 
Jeg sa bare til mamma at fremover måtte hun kjøpe flere bind.
 
Husker ikke, men mener mamma snakket med meg om mensen før jeg fikk det.

Tror jeg snart bør ha bind i hus selv, for sikkerhets skyld, i tilfelle eldste min plutselig får mensen!
Bruker ikke binde selv, kun nattbind etter fødsel :p
 
Jeg sa det aldri, gjorde alt jeg kunne for å skjule det.
 
Jeg fikk det på skolen og ringte mamma på vei hjem fra skoleveien. Husker jeg var så glad og ble skikkelig skuffa over at mamma ikke var like ekstatisk som meg :hilarious:
 
Jeg oppdaget at det var blod i trusa da jeg var på do. Forsto at det var mensen. Jeg la litt papir i trusa tror jeg. Mamma var ikke hjemme, men da hun kom fortalte jeg henne det. Litt flau. Hun ga meg bind og truseinnlegg, og jeg husker jeg synes bindene var kjempe store.
 
Fikk mensen på skolen. Gikk hjem å sa «jeg har fått mensen» ☺️
 
Fikk det hos pappa, turte ikke si noe og brukte dopapir hele helgen. Kom hjem til mamma og klarte ikke si det til henne heller, men hun skjønte det etterhvert. Dopapir er ikke veldig effektivt.

Har sagt at jenta mi får ringe meg, om det skjer hos far hennes, så skal eg hjelpa hun :)
 
Jeg sa det til mor og ropte det til pappa. Var veldig glad og ivrig. Også ba jeg pappa kjøpe tamponger. Trenger vel ikke si at pappa var ikke like ivrig gitt :p
 
Fikk ikke lov å bruke tampong, for det kunne ødelegge jomfruhinnen sa mamma.. men gjorde det etterhvert allikevel
 
Ja det husker jeg veldig godt. Jeg var rundt 11 år, sto opp om morgenen og satte meg på do. Da så jeg blod i trusa og jeg ble helt stressa og redd, ropte på mamma, hun kom inn på badet og jeg viste hva som var i trusa og da gråt jeg. Hun sa bare at jeg hadde fått mensen og hentet et bind til meg. Jeg syns det var så flaut og følte det kun var jeg som hadde fått det av jentene i klassen.
 
Det flaue var at jeg fikk det på natta og blødde ut i senga, så jeg måtte fortelle det

Siden jeg var super-sen, 17 år gammel, har jeg ikke tenkt på å utstyre huset i henhold til en datters behov, eldste datter er 8,5

Hun har hørt om det, men ikke så inngående og ikke vist henne hvor hun finner noe. Jeg bruker jo ikke engangs. Eller rett sagt, jeg har ikke mens, så jeg bruker ingenting men jeg har mdnsnopp og tøybind. Sistnevnte kjenner hun til da.
 
Jeg var på besøk hos svigers for ikke så lenge siden.. fikk mensen, og hadde ikke med meg bind eller noe. Spurte mannen om han orket å stikke på butikken for meg. Nå kommer det morsomme :hilarious:
Så roper han til moren sin; mamma...? Har du bind? Hun bare.... eeeh nei. Hun er snart 70
 
Jeg var på besøk hos svigers for ikke så lenge siden.. fikk mensen, og hadde ikke med meg bind eller noe. Spurte mannen om han orket å stikke på butikken for meg. Nå kommer det morsomme :hilarious:
Så roper han til moren sin; mamma...? Har du bind? Hun bare.... eeeh nei. Hun er snart 70

Menn:laughing002
 
Back
Topp