Fortelle om ivf

Lille-bille

Glad i forumet
Hei:)
Jeg er litt usikker på om jeg kanskje burde fortelle arbeidsgiver at vi holder på med hele ivf prosessen :p tenker siden det blir en del legebesøk og kanskje bivirkninger og andre ting som fører til fravær på jobb.

Hva har dere/hadde dere gjort?
 
Jeg har fortalt arb.giver fordi vi har ufattelig lang reisevei blant annet. Ikke alle som gjør det, er absolutt noe man må vurdere selv..
 
Jeg har fortalt arb.giver fordi vi har ufattelig lang reisevei blant annet. Ikke alle som gjør det, er absolutt noe man må vurdere selv..

Ah ja da er det forståelig :)
Tenker jo det kanskje kan være greit med tanke på tilrettelegging av skift på jobb osv:) litt lettere å forstå om man vet situasjonen også:)
 
Ah ja da er det forståelig :)
Tenker jo det kanskje kan være greit med tanke på tilrettelegging av skift på jobb osv:) litt lettere å forstå om man vet situasjonen også:)
Ja, er også veldig stor forskjell på arbeidsgivere, mange opplever det som lettere å sykemelde seg hos fastlege i forbindelse med forsøk
 
Jeg gjorde det, og fikk en enorm støtte fra sjefen. En skulder å gråte på da det ikke gikk, en å snakke med, hun fikk meg utav depresjonen jeg havnet i, hun tilrettela og viste forståelse.. Og var den første som fikk vite om positiv test da spiren satt :)

Jeg fortalte det ikke til min nye sjef da vi holdt på med fryseforsøk. Kunne ikke falt meg inn å fortelle da hun ikke eier omsorg for sine ansatte.

Så, ville sett an sjefen og vurdert om det er verdt å fortelle.
 
Jeg gjorde det, og fikk en enorm støtte fra sjefen. En skulder å gråte på da det ikke gikk, en å snakke med, hun fikk meg utav depresjonen jeg havnet i, hun tilrettela og viste forståelse.. Og var den første som fikk vite om positiv test da spiren satt :)

Jeg fortalte det ikke til min nye sjef da vi holdt på med fryseforsøk. Kunne ikke falt meg inn å fortelle da hun ikke eier omsorg for sine ansatte.

Så, ville sett an sjefen og vurdert om det er verdt å fortelle.

Så bra da :) dumt når di ikke har forståelse for at ting kan være vanskelig.

Er jo det som er det store spørsmålet, hvordan vil sjefen reagere. Det kan jo gå begge veier det der:p kjenner allerede på dag 4 av gonal-f sprøytene at jeg blir litt småkvalm av dem:p så tenker om det blir verre så må jeg nesten bare si det, eller om legetimer osv kommer midt i et skift på jobb.
Har heldigvis en sjef som er veldig åpen og hyggelig så ser ikke for meg noe negativ reaksjon, men man vet jo aldri da en evt graviditet fører til permisjon osv:p
 
Ja, er også veldig stor forskjell på arbeidsgivere, mange opplever det som lettere å sykemelde seg hos fastlege i forbindelse med forsøk
Ja er det jeg har gjort til nå, fått sykemld hos fastlege om det skulle være noe, får nesten bare se hvordan det blir med bivirkninger og/eller reaksjoner på uttak osv:)
 
Ja er det jeg har gjort til nå, fått sykemld hos fastlege om det skulle være noe, får nesten bare se hvordan det blir med bivirkninger og/eller reaksjoner på uttak osv:)
Ikke sats på å starte på jobb igjen samme dag som uttak ihvertfall, gi deg selv liv til å ta det med ro i et par dager!
 
Vurderer å gjøre det for at det skal være lettere å be om fri, av og til på kort varsel.
 
Jeg er selv i tvil på hva jeg skal gjøre. Kan man ta ut egenmeldingsdager ifm timene? Jeg kan dessverre ikke møte opp før/etter jobb pga lang reisevei.
 
Jeg er selv i tvil på hva jeg skal gjøre. Kan man ta ut egenmeldingsdager ifm timene? Jeg kan dessverre ikke møte opp før/etter jobb pga lang reisevei.

Blir det ikke permisjon m/lønn når det er time hos spesialisthelsetjenesten ?
Eller er ivf et unntak fra den?
 
Blir det ikke permisjon m/lønn når det er time hos spesialisthelsetjenesten ?
Eller er ivf et unntak fra den?
Jeg har fått det før når jeg har vært hos spesialist, så det er nok bedre enn egenmelding ja! Håper det dekker ivf også :happy:
 
Jeg er selv i tvil på hva jeg skal gjøre. Kan man ta ut egenmeldingsdager ifm timene? Jeg kan dessverre ikke møte opp før/etter jobb pga lang reisevei.
Regner med man kan bruke egenmeldinger, er jo ofte enklere det enn å få sykemld:) jeg har til og med brukt av feriedager om jeg vet en stund før når legetimene er:p
 
Jeg har fortalt mye til min sjef. Dvs jeg løper ikke inn til henne for å fortelle «alt», men hun vet at vi sliter, at ivf er et alternativ for oss, at jeg var gravid og mistet, og at vi håper på å kunne gi nye, positive beskjeder raskt.

Vår største utfordring er at mannen og jeg jobber på samme arbeidsplass, og at vi begge er «uunnværlige». Prøver å finne tidspunkt hvor det går minst ut over arbeidsplassen, men det er jo ikke helt enkelt når man bare får tildelt timer.
 
Back
Topp