Fortelle om graviditeten

Iris79

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Jeg er 9+0 idag, og skal til første ultralyd/TUL 25.4. Planen er å fortelle det til nærmeste familie etter denne ultralyden, hvis alt ser bra ut. Har allerede fortalt det til datteren min, siden hun er 13 år og får med seg det meste. Måtte også fortelle det til arbeidsgiver forrige uke[emoji85]
Kjenner det er vanskelig å skjule det, spesielt for mamma og de nærmeste venninnene[emoji23]så gleder meg veldig til TUL slik at jeg iallefall kan si det til de. Er det for tidlig å fortelle det når jeg er bare 10+4(TUL)? Hva tenker dere?

Jeg sa det til søsteren min etter TUL uke 8. Kommer nok til å si det til foreldre/søsken rundt uke 10-11. Legen jeg var til sa det var veldig liten risiko når man har sett et bankende hjerte på TUL :-) Venter nok til etter uke 12 med å si det til flere.

Jeg har fortalt det til alle på jobb og til venninnene. Besteforeldrene må vente et par uker siden de ikke bor i byen og vi vil fortelle det ansikt til ansikt. Jeg synes det er litt rart at alle vet det utenom familien, men slik ble det nå :)
Er forresten 9 uker på vei. Mista i MA i januar og fortalte det derfor tidlig denne gang siden alle vet at vi prøver for harde livet :)

Jeg er for å fortelle det når man har lyst[emoji5] Hvis det ikke gjør noe for en selv at folk vet man evt mister er det jo ikke noe grunn for å vente. Jeg fortalte det til søsteren min + ett par venninner 1 og 2 dager etter positiv test. Nærmeste familie uke 7-8 og på jobb i uke 10. Mistet i uke 8+1 i september og da hadde vi også fortalt til nærmeste familie og venner allerede, gjør meg overhodet ingen ting at dem vet at vi mistet. Fortalte d i uke 7 med kommende storebror[emoji4]

Fortell akkurat når du har lyst! :)

Forrige gang fikk foreldrene våre og søsknene våre vite det 7+0. Også to venninner av meg fikk vite det så tidlig. Vi sa det også til ene kommende oldeforeldren, men hun syns det var alt for tidlig å få vite, sååå mye kunne jo skje. Ventet til uke 12 med «resten».

Denne gangen sa vi det 7+4 til foreldre og søsken. Hadde i grunn lyst å vente (kun fordi svigermor ikke skal fortelle hele bygden), men var morgendårlig og skulle på påskeferie i 9 dager sammen. Jeg fortalte det også til noen venninner og et vennepar.

Denne gangen får nok noen flere vite det i uke 12, men stresser ikke med å fortelle «resten» denne gangen. Er arbeidssøkende, så greit om ikke det er sånn allmennkjent enda. Hehe

Heller tidlig enn sent.. er min erfaring. Veldig greit å dele sorgen om det skulle gå galt, med de som allerede vet.. værre å prøve å forklare etter at man har mistet om ingen vet noe.

Jeg tenker at det er ingen fasit her.. Av og til så må man si det tidligere enn planlagt pga jobb eller arrangementer man skal på, og så er det kanskje naturlig å si det til folk etterhvert som man treffes også?

Sa det til mamma og ei venninne etter posetiv test. Sa det til nærmeste kollega i uke 7. Er helste mannen som vil holde skjult lengst mulig. Vi forteller til resten av familien i uke 12. Og til det offentlige etter ultralyden i uke 18[emoji28]

Jeg har fortalt det til to venninner, foreldre, svigerforeldre, mormor og mine søsken. Ulike grunner til å fortelle til alle, men glad jeg har gjort det så dårlig jeg har vært. Har trengt hjelp med mini.

Er så oppblåst og kvalm. Helt umulig å skjule. Så får håpe dette går bra nå for nå vet mange det. Tenkte å vente til uke 12 er 10 pluss 4 nå

Du kjenner nok best selv når det er passende tid for å fortelle det. Jeg har fortalt det til ei venninne, men alle andre må vente til etter uke 12. Jeg har mistet så mange ganger tidligere og den eneste som vet om det er den venninna jeg har fortalt om denne graviditeten til. Orker ikke tanken på å dele det med mange hvis jeg mister, men her er alle ulike.

Jeg skal ta dobbeltest i uke 12+3, og hvis vi får resultatet da og alt er bra, kommer vi til å si det da. Er resultatet ikke bra, kan det være at vi holder det skjult til vi har fått klarhet i ting, med mindre magen avslører meg, og det har jeg en mistanke om at den vil gjøre. Har kun en diger jakke som skjuler magen nå, den synes i alle genserne mine.

Jeg fortalte det tidlig til 2 kollegaer fordi jeg har slitt med kvalme. Familien fikk vite det 8+2 da vi skulle være på ferie med dem i en uke. Hadde sett hjerteaktivitet på TUL 8+0.
Begynte å dele det med alle andre på jobb rundt 10+5, da var det ikke mulig å skjule magen lenger. Ser ut som at jeg er minst 5-6 mnd på vei[emoji85] (Men jeg ble tidlig stor med forrige mann også.)
De vi ikke ser så ofte får vite det neste uke når jeg runder 12+0[emoji4]

Det er så sykt mye babysnakk i familiemiddager osv nå, at det er nesten vanskelig å holde munn[emoji87] men vi har bestemt oss for å vente til uke 12[emoji4] men 2 venninner og min søster vet:)

Jeg har fortalt det til søsken sambo har fortalt det til faren, ene søsteren og en kamerat. :) Jeg kommer nok til å fortelle sjefene på jobb om det snart nok, pga situasjonen som den er på jobb nå. Har veldig lyst å fortelle til ei venninne og, for hun er også gravid med nummer to, og jeg er skikkelig gira på å gå gravid sammen med noen jeg kjenner denne gangen :D
Jeg vet mamma var veldig nervøs når broren min skulle ha baby i fjor, "de sier til så mange, de er så klar med alt, hva om noe går galt?", så tenker å vente så nærme uke 12 som mulig der.. :p
Men.. Er veldig oppblåst, og ser veldig gravid ut for tiden, kan bli vanskelig å holde skjult. Tipper egentlig en del tenker at jeg ikke er gravid igjen "allerede" , siden småen i huset nettopp er fylt 1 år :)
Er ca 8+2 på vei :)

Vi har fortalt det til foreldre og søsken, i tillegg til min jobb, da jeg har en jobb som krever litt tilrettelegging ift sikkerhet. Tenker å vente med resten til rundt uke 12. Er 9+2 i dag :love2

Jeg fortalte om nummer to nå til stort sett alle venninnene mine den dagen jeg skjønte jeg var et par dager over, og senere testet positivt. Fikk litt hetta :p Så foreldre, selvsagt. Gruer meg litt til å fortelle det på jobb.

Jeg har fortalt alle det nå, det var så deilig! Ikke så gla i å ha hemmeligheter[emoji23][emoji23]

Back
Topp