Fortelle om graviditeten

mam 4

Betatt av forumet
Er det noen som holder det hemmelig enda?
Vi har ikke fortalt til noen enda, er 11 uker i morgen. Og jeg venter nr 4, føler på at jeg vil holde det hemmelig så lenge det går, ha gleden for oss selv... Gruer til å fortelle pga svigerinne mistet ca 1 mnd før jeg ble gravid, er redd de ikke skal bli glad tror jeg.... Dem fortalte ikke om forje graviditet før i uke 20, så jeg føler litt på det, mulig jeg er rar og hormonell men nå vil jeg bare holde det for meg selv i en liten evighet☺️
Hvordan hadde dere tenkt om deee var henne?
Burde jeg ta hensyn ved å ikke fortelle?

Har ikke den voldsomme trangen til å fortelle hele verden denne gangen :) koser oss med det selv enda.

Familie og nære venner og sjefer vet det. Men de fleste vennene vet det ikke. Har bare fortalt 2-3 av mine. Er ikke så interessert av å dele. Hvordan andre reagerer er hverken til eller fra for meg. Har en sønn sammen fra før og føler ikke at det er noe å ringe rundt å fortelle. Mannen min er mer excited, og familien hans, og min mor. :)

Er i uke 14 og forteller det når det føles naturlig. Så har sagt det til folk jeg nesten ikke kjenner også :p

Vi holder det hemmelig frem til uke 13. Da skal vi fortelle nære venner og familie :) gleder meg til det, og håper vi får gjort det denne gangen!

De eneste som vet at jeg er gravid: legen min, tannlegen og behandler i kommunen. Jeg er bare 10+0, men kommer til å holde det hemmelig helt til magen blir for stor til å holde det hemmelig :)

De vi ønsker at skal vite det vet det nå, og nå som det er andre gangen er trangen mye mindre til å fortelle "alle". Nærmeste familie, oldeforeldre, venner vet det. Og sjefen til samboer. Ingen på min jobb og ikke bekjente, naboer osv. Venter litt til, vi;) 13 uker i dag❤️

Vi venter også litt til. De som vet det nå er min mamma og et par venner av oss. Skal på UL 9 Feb. Er da 13+5 dager og tenker at om alt står bra til da, så forteller vi det til resten da. Blir først å fortelle det til han som blir storebror, også evt. la han spre nyheten. Så det burde gå relativt kjapt :P

Er det noen som holder det hemmelig enda?
Vi har ikke fortalt til noen enda, er 11 uker i morgen. Og jeg venter nr 4, føler på at jeg vil holde det hemmelig så lenge det går, ha gleden for oss selv... Gruer til å fortelle pga svigerinne mistet ca 1 mnd før jeg ble gravid, er redd de ikke skal bli glad tror jeg.... Dem fortalte ikke om forje graviditet før i uke 20, så jeg føler litt på det, mulig jeg er rar og hormonell men nå vil jeg bare holde det for meg selv i en liten evighet☺️
Hvordan hadde dere tenkt om deee var henne?
Burde jeg ta hensyn ved å ikke fortelle?
Jeg har vært i situasjonen til svigerinna di. Bestevenninna mi (eneste venninna mi) fant ut at hun var gravid noen uker etter at jeg mista. Det var så vondt og jeg ble sjalu og lei meg fordi de lyktes med en gang og vi måtte miste alle babyene våre. Tross i disse følelsene var jeg veldig glad på deres vegne! Jeg gleda meg til å få kose med babyen deres og få se de bli foreldre igjen. Det var vondere når termindatoen min kom og hun var høygravid.
Jeg er glad for at hun fortalte det til meg, det hadde vært vondt hvis hun hadde følt at hun måtte skjule en så flott nyhet fordi vi hadde mista. Hadde blitt skuffa hvis jeg var den siste som fikk vite nyheten fordi de ville ta hensyn ;)

Vi har forresten offentliggjort det til de nærmeste fordi de på jobb skjønte det og ville ikke at familien skulle få vite det av noen andre :)

Btw, opplevde akkurat det samme som Anni43n. Jeg og venninna mi ble gravide med 1 ukes mellomrom. Gledet oss vilt til å gå gravide sammen. Men jeg mistet i MA i uke 14:( Det var utrolig kjipt og sårt å følge henne i graviditeten. Vi skulle vært høygravide sammen nå. Men likevel er jeg så glad på deres vegne (deres første barn, og vi har én fra før). Jeg gleder meg sånn til de får oppleve alt det vi allerede har opplevd én gang. Så jeg tenker at hun vil forstå og helt sikkert sette veldig pris på at du forteller henne det :) Det er nok verre om hun hører det fra noen andre først! Og hun vil helt sikkert glede seg med dere likevel :)

Jeg er 10+6 i dag. Kun mamma vet det :-) Hun jobber på føden i byen jeg er fra; hun skjønte det tvert jeg var kvalm og fikk en liten kul på magen.

Svigerforeldre, søsken og venner får vite det etter uke 12 en eller annen gang. Alt til sin tid :-) Tar det med de og når det føles naturlig.

Dette er vår første <3

Back
Topp