Fortelle om graviditeten på jobben

marley

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Novemberlykke 2020
Jeg har nettopp kommet tilbake på jobb etter foreldrepermisjon, og ser for meg at nyheten ikke vil bli tatt godt i mot. Jeg jobber i en "ensom" stilling med mye ansvar så det er ikke lett å bare sette inn vikar ved evt. sykemelding og permisjon. Jeg tror lederne mine hadde sett det mest hensiktsmessig å få litt kontinuitet i arbeidet. Derfor vegrer jeg meg for å si noe før det iallefall har gått 10-11 uker og vi har sett at det står bra til. Hva hadde du tenkt i min situasjon? Det er sannsynlig med sykemelding, da jeg ved forrige svangerskap var sykemeldt 50 % fra innsett til 3 mnd før termin hvor jeg var 100% sykemeldt. Pga. habituell abort og etter hvert kynnere og høyt blodtrykk.
 
Kvinner skal ikke ha dårlig samvittighet i arbeidslivet på grunn av graviditet! Det er jo bare en periode i livet ditt, og de som ikke forstår det har ikke et særlig godt menneskesyn. Jeg hadde venta med å si det til uke 11-12 som du sier. Men vær glad og ikke unnskyld deg :) Husk at det er ditt liv, og at du lever for deg - ikke for sjefen din eller noen andre!
 
Back
Topp