Fortelle om graviditet

De nærmeste har jeg fortalt det allerede, eller det vil si de jeg har sett face to face. Jeg er skikkelig dårlig på å holde hemmeligheter så kan like godt si det:happy:Samtidig tror jeg det kan være en go støtte å ha om det ikke går bra.
Resten av verden og arbeidsgiver tenker jeg å fortelle det til etter den kontrollen i uke 18.

Jeg er enslig og har vært i Danmark for inseminering. Mamma, pappa, en bror og tre venninner har visst om det og fått oppdatering underveis. Så de har jo sånn sett visst det omtrent like lenge som meg (jeg fikk første svake positive test en torsdag, fortalte flere dagen etter, når streken var blitt sterkere). Fortalte de siste to brødrene lørdagen.
Utenom de venninnene og familien vet ingen, enda.
Tenker å vente til etter UL rundt uke 12 og fortelle til storfamilien.

Blir nok å fortelle nærmere uke 12 til familie og venner, andre får vente til vi er rundt halvveis tenker jeg.
Arbeidsgiver fikk vite i går da jeg trenger tilrettelegging på jobb :happy:

Venter sikkert til uke 12, siden jeg mistet i uke 7 sist og hadde da fortalt det til noen av mine nærmeste..

Vi har fortalt det til nærmeste familie, samt jeg fortalte det til gode venninner på julebord. Hadde pakket inn en liten body i pakkelek, så da ble det fullt kaos da den ble pakket opp:hilarious: jeg prøve å vente med å fortelle det til jobben over nyttår! Evt etter tul som trolig blir over nyttår!

Fortalte det til venner som allerede visste at vi prøvde, samme dag som jeg testet positivt. Fortalte det til svigers nå i helgen når jeg var 4+5. Tenker vi venter med å si noe til resten av familien og barna til etter TUL.

Vi skal fortelle det til mine foreldre på lille julaften, og hans familie på julaften (skal feire med svigers i år). Venner og kollegaer får vente til uke 12 :D

Skal fortelle nærmeste familie det i jula, har TUL lille juleaften. Jobben fikk vite det i dag da vi er en relativt liten gruppe og både form og humør kan variere :hilarious:

Jobben veit pga tilrettelegging. Også veit bestevenninna mi det. Ellers venter vi iallefall til jul, helt nærmeste familie, tidelig ul 16. så vil være sikker på at det er noe der. Synd å si det, men føler eg går og venter på å miste hver dag. Sliter skikkelig kjenner eg. Etter 2 Sa tideligere i år så klarer eg ikkje å glede meg. Sjølv om eg har ei heilt Anna feeling denne gangen.

Jobben vet allerede på grunn av tilrettelegging. Vurderer å si det til familien på julaften siden jeg er litt uggen og vi skal være så mye sammen i jula (er i uke 8 i jula) :p

Last edited:
Har sagt det til bestevenninna mi. Resten etterhvert, kanskje etter NIPT. Tar det litt som det kommer. Samboeren er ikke så god til å holde på hemmeligheter, så hver hemmelige dag er en bonus. :hilarious:

Ringte mamma og sa det i sta og det samme med ene bestevenninnen min og nærmeste kusinen min :p Hahaha. Sier sikkert til svigers når vi skal til dem i jula :) Og så til de aller nærmeste vennene våre på nyttårsaften siden vi skal feire sammen med de og alle ungene våre :Heartred

Har fortalt samboer og mamma. Svigers får sikkert også vite snart.

Ellers venter jeg til etter nipt-svar. Sist fortalte vi til mange etter "vellykket" tidlig ul 12+3, men så var det feil likevel. Så hvis jeg kommer så langt, så tier jeg til etter at nipt-resultater er på plass.

Hvilken uke fortalt dere i? Jeg er i uke 6 nå og føler det er litt tidlig enda :p Har ingen erfaring fra tidligere da, så hva vet jeg. Hehe.

Sa det til alle brødrene mine i går :p klarte ikke vente. Broren min og dama hans har termin 1 mnd før meg :D

Samboer vet selvfølgelig, og mamma og bestevenn vet det, resten av familien får nok vite det i julen hvis alt ser bra ut på TUL

Nesten hele jobben vet det på grunn av tilrettelegging og bestevenninna mi, familien får nok vite det i jula om alt er bra på TUL 21.desember. Dattera må også få vite det før familien så blir nok lille julaften. Hun er enebarn og veldig mammajente så veldig spent på hvordan hun kommer til å reagere.

Har fortalt det til alle jeg møter jevnlig. Om jeg mister så er de (familie og venner) gode å ha :Heartred
Resten får vite når jeg er ca uke 12

Back
Topp