Fortelle om graviditet i ny jobb

sukkerklumpen

Flørter med forumet
Skal starte i en annen stilling internt i selskapet jeg jobber i. Var på intervju i november og da syntes ikke magen min. Det ble heller ikke spurt eller snakket om graviditeten min, siden det ikke var naturlig da. Det skal jo ikke ha noe å si uansett. Men nå har jeg fått tilbud om denne jobben, og skal skrive under kontrakt og levere. Nå er jeg straks 20 uker på veg og det synes godt. Så må fortelle på ein grei måte at jeg er gravid og skal ut i permisjon i mai, noen tips der? Man føler jo litt på det, selv om det ikke skal være noe problem. Begynner i en ny jobb som man skal ha opplæring i, for så og være borte et års tid. Gruer meg litt til å si det.

De har ikke lov å holde det imot deg. Tenker at det er kvalifikasjoner du innehar som gav deg jobben. Hadde ikke sagt noe med mindre de spurte. Signer kontrakten først. Gi beskjed når det er krav, ca 3mnd før.

Lykke til uansett hvordan du velger å gjøre det

Jeg ville sagt fra med en gang. Om det vises kommer det vel ikke som noe sjokk og de vil se det uansett når du skriver under på kontakten. Hadde jeg vært leder hadde jeg satt pris ærlighet og på å få vite det i god tid. :) Skjønner du gruer deg, men de aller fleste mottar slike beskjeder med et smil og gratulerer.

Jeg er i liknende situasjon som deg. Fikk tilbud om ny stilling i november som jeg i utgangspunktet skal starte i 1.mars. Valgte å ikke si noe på intervjuet om at jeg var gravid og signerte kontrakten uten å nevne det. Skal i møte med enhetsleder i morgen for å fortelle at jeg er gravid og går ut i permisjon 20. April. GRUER meg! Lykke til :)

Jeg var i samme situasjon som deg da jeg startet i jobben jeg har nå. Fant ut at jeg var gravid dagen etter at jeg hadde takket ja til stillingen :p Var ca 5 mnd på vei når jeg begynte i jobben. Jeg ringte uken før oppstart og sa ifra, fikk bare gratulasjoner og ingen sure miner :)

Back
Topp