Fortelle om det til søsken

Kine856

Betatt av forumet
Noen her som venter barn nr.2 eller fler? Når har dere tenkt å fortelle det til storesøsken?
Jeg har ei datter på 4år som jeg har 50% som jeg har lyst til å si det til først før resten av familiene. Jeg er nå 7+6 så veit det er tidlig enda,tenker å vente hvertfall 2 uker til før ho får vite det.

Nå har jeg bare store barn så de vet allerede ettersom de nå er såpass store at de forstår at ting kan gå galt enda, tidligere når jeg skulle ha nr 2 og nr 3 ventet jeg til risken før spontanabort var avtatt før jeg så noe til de siden de da var så små at de ikke ville forstå dersom det plutselig skulle gå galt.

Noen her som venter barn nr.2 eller fler? Når har dere tenkt å fortelle det til storesøsken?
Jeg har ei datter på 4år som jeg har 50% som jeg har lyst til å si det til først før resten av familiene. Jeg er nå 7+6 så veit det er tidlig enda,tenker å vente hvertfall 2 uker til før ho får vite det.
Her blir det familien først (nærmeste bortsett fra barna), for med en gang barna vet, så kommer garantert halve byen til å vite det. Vil ikke at exen til mannen min skal vite det før familien min og hans. Så de får vite det dagen etter familien :happy:
Vi snakket om å si det til barna og familien samtidig, men jeg vil at de skal få fordøyet dette på egenhånd og få reagere som de trenger uten hele familien rundt :Heartred

Sier ikke noe før uke 12 i tilfelle det går galt.

Last edited:
Her blir det familien først (nærmeste bortsett fra barna), for med en gang barna vet, så kommer garantert halve byen til å vite det. Vil ikke at exen til mannen min skal vite det før familien min og hans. Så de får vite det dagen etter familien :happy:
Vi snakket om å si det til barna og familien samtidig, men jeg vil at de skal få fordøyet dette på egenhånd og få reagere som de trenger uten hele familien rundt :Heartred

Sier ikke noe før uke 12 i tilfelle det går galt.[/QUOTE

Ja det er jo forståelig. Vi ser ikke familiene våre så veldig ofte så her er det datteren min som først kommer til å se at magen blir større så tenker å avsløre det før ho legger merke til det sjøl.

Her venter vi til vi er sikker på at det blir baby denne gang. Våre felles er 5 og 2, mens de eldre er store, men venter uansett.

Jenta mi er 1 år og 2 mnd, så vi blir nok bare å snakke om babyen hele veien i håp om at hun ikke får helt sjokk når det plutselig kommer en til:hilarious:

Vi kommer nok til å fortelle det til barna etter uke 12/13 en gang [emoji4]

Venter til minst uke 12 tenker vi. Sønnen vår er 3år.

Back
Topp