Fortelle nyheten

Mose

Glad i forumet
Når fortalte dere om graviditeten til de ulike i familie og nettverk?

Er så usikker på når man skal fortelle. Har hatt sa tidligere samt vært gjennom mislykket ivf. Denne gang har det gått bra, men føler jeg ikke tørr å juble helt Ennå da jeg er så redd for at det skal gå galt.

Et par av mine venninner + broren til samboeren fikk vite det allerede da jeg var 5,5-6 uker på vei. Våre foreldre fikk vite det etter tul i uke 7 og jobben fikk vite det i uke 8 [emoji4]

Mine foreldre og noen venner av meg visste det rett etter positiv test. Jobben fikk vite det etter tul, så da var jeg i uke 13. Og det var etter den tul at 4-åringen fikk vite det. Og svigers og resten av min familie. Og sikkert resten av hans. 15+6 nå, og jeg vet at mannen enda ikke har sagt noe til sine venner eller jobben. Han har litt lyst å se hvor lenge han kan drøye det [emoji23]

Vi har "alltid" drevet med IVF, og tidligere har vi involvert de nærmeste helt fra starten, så det føltes som en evighet å vente til første ul (7+3) denne gang :p Nå har vi sagt det til en del, men jobben vet ikke. Og tror ikke vi kommer til å annonsere på Facebook før fødsel.

Her har familie og de nærmeste vist det fra ca uke 6. Etter uke 10 så var det noen som så en liten babybump og spurte, Jeg følte ikke for å bortforklare så jeg sa det bare sånn som det var [emoji4]

Er i uke 14 nå. Og veldig mange vet det selv om det ikke er annonsert noen plass enda. Hadde tenkt å gjøre det rundt uke 12, men fikk da noen blodprøvesvar og en henvisning til spesialist i fostermedisin.
Mulig jeg annonserer det etter den timen, når vi vet mer selv.
Pga av jobben min så synes jeg det er greit å legge det ut på Facebook.

Fortalte svigers i uke 8 etter TUL. De er nærmeste nabo og har måtte hjelpe litt ekstra med fjøsarbeidet.
De nærmeste vennene i uke 10. Det ble litt senere en planlagt av hensyn til ei venninne som mista prematur baby for litt sida.

Mannen sine søsken fikk vite i uke 11. Sjefen min fikk vite i uke 11 og resten av jobben i uke 12, etter ny TUL. Ville egentlig vente lenger med å si noe på jobb, men jeg er syk i tillegg og da var det enklere å forklare alt.

Bonusen som skal bli storebror får vite når jeg er 16 uker. Familien min får sansynligvis vite når jeg er i uke 13 (om en uke), vist jeg orker og får til å treffe dem da.

Familie fikk høre første gang eg traff de/ringtes etter positiv test, så typ uke 5-7. Sa noe til sjefen i uke 7. Fikk tul i uke 9 så da fikk flere på jobb vite. La det på face i uke 14 (1.april [emoji14]), så da vet vel alle [emoji4] har vel fortalt venner fortløpende da.
Syntes det var godt å ha familie å støtte seg på da vi trodde vi mista i uke ni (derav tul).

Kanskje det snart er på tide å fortelle. Er 11+1 i dag. Eneste som vet er min mamma som maste sånn når vi holdt på med ivf. Er bare så utrolig redd for at det skal gå galt. Sikkert litt forsvarsmekanisme for å beskytte seg selv ved Å ikke fortelle. Men samtidig har jeg lyst å rope det ut til hele verden [emoji5]️

Er 14+3 i dag og har ikke fortalt det til noen. Planen er og fortelle det i påsken si me kun treffer søskena våre i ferier..

Alle mine venninner fikk vite så fort testen var positiv, samt svigerinne og én av brøderene mine og x'n min og så klart barnefaren.

Dattera mi og mine foreldre fikk vite etter tul i uke 6.

Nå veit alle det.

Fortalte det til begge familiene etter UL 11+1. Ble nødt til å fortelle det til sjefen dagen etter, da arbeidsbelastningen de la opp til for meg i sommer rett og slett ikke er gjennomførbar med mini i magen. Jeg er ikke komfortabel med å ha sagt det på jobb før lønnsforhandlinger, men synes det er greit at de vet hvorfor jeg nøyer meg med 100 % stilling fremover, sånn at de ikke tror at jeg bare har begynt å gi f i jobben. Som det var hadde de lagt opp til at jeg skulle dekke 2 stillinger + overtid hele sommeren...

Min mor og far fikk vite det med engang testen var positiv.

Svigermor og nærmeste venner fikk vite det i uke 13.

Jobben vet ikke enda, ingen onkler tanter vet ikke. Mannens far vet ikke. Tenker vi sier det til resten i uke 20.

Kommer ikke til å skrive et ord på Facebook overhode

Fortalte det til begge familiene etter UL 11+1. Ble nødt til å fortelle det til sjefen dagen etter, da arbeidsbelastningen de la opp til for meg i sommer rett og slett ikke er gjennomførbar med mini i magen. Jeg er ikke komfortabel med å ha sagt det på jobb før lønnsforhandlinger, men synes det er greit at de vet hvorfor jeg nøyer meg med 100 % stilling fremover, sånn at de ikke tror at jeg bare har begynt å gi f i jobben. Som det var hadde de lagt opp til at jeg skulle dekke 2 stillinger + overtid hele sommeren...

Jøss! Det var litt av et arbeidsopplegg du hadde fått. Er det lov å spørre om hva du jobber med?

Her er det foreløbig foreldrene og broren hans + mamma og min stefar og to venninner som vet noe. Jeg kan liksom enda ikke tro at det er sant, så har ikke sagt noe og vet egentlig ikke hvordan jeg skal få sagt det til folk heller :p
Gruer meg litt til å fortelle det på jobben, spesielt da en av mine sjefer har mistet 2 ganger og det egentlig er et sårt tema... men, må jo si det. Pappa har jeg ikke sagt noe til, av den grunn at han klarer ikke la vær å si det videre, hehe.

Jøss! Det var litt av et arbeidsopplegg du hadde fått. Er det lov å spørre om hva du jobber med?
Jobber med fortolling :)
Det er i grunnen vanlig arbeidsbelastning for meg, hehe, men kjente at det var greit å få ta det litt roligere i sommer. Om ikke for min del, så på vegne av alle andre som bekymrer seg [emoji14]

Fortalte til nærmeste familie rundt uke 6. Og uke 12 fortalte vi kolleger og noen flere venner :)

Her måtte jeg fortelle sjefen allerede i uke 6. 12+0 ville vi forsikre oss med tul og 12+2 og 12+3 fikkfamiliene våre vite det.veldig kjekt med bursdagsselskap akkurat etter uke 12

Venner får vite når jeg møter dem, noe stor statusoppdatering på sosiale media tror jeg ikke det blir.

Har dortalt det til familien, jobben men har ikke publisert det "offentlig" verken på facebook eller på instagram :)

Jeg er 14+3 i dag, men har ikke fortalt det til noen enda! Skal på ultralyd dagen jeg er i uke 16, og hvis alt ser bra ut da så starter vi med å fortelle da! Synes det er godt å kunne det holde det for oss selv så lenge som mulig :)

Sa det til familie i uke10, venner osv skal få vite det etter oul[emoji4]

Back
Topp