Fortelle nyheten

Synne89

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Her vet foreldre, oldeforeldre, en kommende tante (skjønte det pga formen) og noen venner.
Vi skal til svigers å "grille" neste helg. Men egentlig er det for å fortelle den delen av familien den store nyheten. Vil ikke si det over tlf.
Med min familie skal jeg si det når vi reiser sammen til syden i sommer.

Hvortid skal dere fortelle det til familie og venner? Er det når du bikker uke 12 eller 12+? Hvordan tenker dere å publisere det på facebook?

Har sagt det til to søstre, min mor og stefar og hans foreldre. Er straks 10 uker og de fikk nylig vite det.
Resten av familien får vite det etterhvert som vi treffer dem i sommer, etter 12 uker. Forteller også til venninner etter 12 uker.
Har ikke tenkt på Facebook enda, men det blir hvertfall ikke før etter OUL. :)

Her vet ingen det, men kommende storebror skal få fortelle det til mine foreldre i neste uke siden de reiser på ferie til neste helg. Er da 10+ noe. Svigers får vite det litt senere. Facebook legger vi ikke ut noe på :)

Her vet foreldre, oldeforeldre, en kommende tante (skjønte det pga formen) og noen venner.
Vi skal til svigers å "grille" neste helg. Men egentlig er det for å fortelle den delen av familien den store nyheten. Vil ikke si det over tlf.
Med min familie skal jeg si det når vi reiser sammen til syden i sommer.

Hvortid skal dere fortelle det til familie og venner? Er det når du bikker uke 12 eller 12+? Hvordan tenker dere å publisere det på facebook?

Har fortalt til nærmeste familie, noen venner og sjefen. Ellers så får resten vite det når de selv tør spørre om jeg er gravid og ikke bare tjukk :p Gleder meg til å komme tilbake til jobb etter ferien og plutselig være nesten halvveis, om jeg forhåpentligvis klarer å skjule det i 3 uker til :)

Har fortalt til nærmeste familie, noen venner og sjefen. Ellers så får resten vite det når de selv tør spørre om jeg er gravid og ikke bare tjukk :p Gleder meg til å komme tilbake til jobb etter ferien og plutselig være nesten halvveis, om jeg forhåpentligvis klarer å skjule det i 3 uker til :)

Sier heller ingenting på jobben før etter ferien. Sjefene vet det, og noen nære venninner jeg jobber med. Ellers får vi se om noen spør når jeg kommer tilbake i august. Da er jeg ca 18 uker

Sier heller ingenting på jobben før etter ferien. Sjefene vet det, og noen nære venninner jeg jobber med. Ellers får vi se om noen spør når jeg kommer tilbake i august. Da er jeg ca 18 uker
Det blir jo bare så gøy :) Jobber i et litt "gubbete" miljø- blir artig når de går rundt og lurer på om den åpenbare magen er litt for mye is på stranda- og om de skal tørre og spørre.. Glad i sladder er de også, så dette blir nok saker for dem :happy

Håper å kunne holde det hemmelig til 7.juli og sambo sin bursdag :) Da skal vi invitere til selskap og minstemann skal ha body med "jeg skal bli storebror" på. Så får vi se om noen legger merke til det

Listen begynner å bli lang hehe; foreldre, søsken, bestevenninner og et vennepar. Vi har gitt svigers go til å fortelle det til vennene sine om de vil. Har bikket 12 uker nå. Ellers har jeg egentlig ikke lyst til å annonsere det noe voldsomt. Tenker å fortelle det til folk når vi møter dem om det passer seg sånn. Sjefen vet det og kollegaene får vite det til uken. Greit så de får litt mer forståelse :)

Listen begynner å bli lang hehe; foreldre, søsken, bestevenninner og et vennepar. Vi har gitt svigers go til å fortelle det til vennene sine om de vil. Har bikket 12 uker nå. Ellers har jeg egentlig ikke lyst til å annonsere det noe voldsomt. Tenker å fortelle det til folk når vi møter dem om det passer seg sånn. Sjefen vet det og kollegaene får vite det til uken. Greit så de får litt mer forståelse :)

Det med kollega og syns jeg er vanskelig. Jeg er innom jobben av og til men ikke jobbet siden 18.mai. Så føler de tenker sitt, selvom jeg vet at jeg ikke hadde klart å være på jobb akkurat nå.

Her er det bare noen venninner som vet enda. Skal på tidlig UL i morgen, hvis alt er bra regner jeg med vi forteller svigers i morgen kveld. Min familie og søsken får nok vite det når vi treffer dem neste helg. Har og tenkt å fortelle sjefen på mandag, men resten av kontoret får vente enten til rett før jeg går i ferie (hvis jeg ikke klarer å holde meg) eller til jeg kommer tilbake. Venner får vite det etter hvert som vi treffer dem etter at familien er informert.

Har ingen plan om å annonsere det på facebook, blir i så tilfellet ikke før utpå høsten en gang.

Det med kollega og syns jeg er vanskelig. Jeg er innom jobben av og til men ikke jobbet siden 18.mai. Så føler de tenker sitt, selvom jeg vet at jeg ikke hadde klart å være på jobb akkurat nå.
Veldig vanskelig. Heldigvis er en annen på jobben også gravid og de andre tok det veldig bra. Jeg har vært mye dårlig og de har vært bekymra så jeg velger å si det nå. Er da rundt 13+0. Du får stole på magefølelsen :)

Veldig vanskelig. Heldigvis er en annen på jobben også gravid og de andre tok det veldig bra. Jeg har vært mye dårlig og de har vært bekymra så jeg velger å si det nå. Er da rundt 13+0. Du får stole på magefølelsen :)

At de tar det bra vet jeg. Men er jo det at jeg blir så lenge vekke. De har ingenting med de selvfølgelig. Men enkelte klasser trenger meg sårt mer enn andre.

At de tar det bra vet jeg. Men er jo det at jeg blir så lenge vekke. De har ingenting med de selvfølgelig. Men enkelte klasser trenger meg sårt mer enn andre.
Det kan jeg skjønne :) Heldigvis har både du og de god tid til å forberede seg! Og verden går alltid videre, selv om man ikke er der hehe.. Jeg blir like sjokkert hver gang jeg har hatt ferie at det faktisk har gått bra på jobb ;)

Det kan jeg skjønne :) Heldigvis har både du og de god tid til å forberede seg! Og verden går alltid videre, selv om man ikke er der hehe.. Jeg blir like sjokkert hver gang jeg har hatt ferie at det faktisk har gått bra på jobb ;)

Sant nok. Alle kan erstattes selvom de ikke gir uttrykk for det når man er vekke Leder og rektor vet om det og de er veldig forståelsesfull☺

Vi har fortalt det til svigers og mine foreldre og noen av de nærmeste vennene for jeg har vært så dårlig så har hatt behov for litt "frisoner".

Facebook blir nok når vi er godt på vei, vi vil at alle nære venner og familie skal få vite det fra oss først og ikke facebook :) tenker å ta bilde med hunden og ul-bilde eller barnesko e.l. :)

Foreldrene, søsknene og besteforeldrene våre vet det. De førstnevnte fikk vite det samme dag eller dagen etter :P Besteforeldrene våre fikk vite det samme dag som tidlig ultralyd, ville ikke si noe til de før vi visste det var noe der.

Øvrig familie får vite det når vi er 12 uker. "Resten av verden" får vite det når de hører det på bygda eller spør :P
Tror ikke vi kommer til å dele noe på facebook :)

Øverste leder og nærmeste kollegaer har fått vite det. Ei venninne spurte rett ut, så hun vet det også. Utover det får familie vite etter ul om ei uke, da er jeg 12+4. Skal på jentefest den lørdagen også. Da tenker jeg at vennegjengen får vite. De som ikke er på jentefest får en mms av ultralydbildet ;-)

Har allerede sagt det, sa det bare rett ut. Alle viste vi ville ha en til så kom ikke som noe overraskelse på noen..
Har ikke publisert noe på facebook offentlig enda, får se når og evt om vi velger å gjøre det. Blir i såfall spontant fordi vi føler for det der og da.. Spiller ingen rolle hvor langt jeg er på vei føler jeg. :)

Her er det bare søstera mi og ei venninne som vet. Skal nok snart si det til mine foreldre. Øvrige familie og de to gutta våre får nok vite det rundt uke 12. Svigers får ikke vite noe før de isåfall kommer på besøk en gang. Men kan hende jeg har født innen den tid. Vi skal ikke publisere noe på facebook.

Back
Topp