Fortelle nyheten til arbeidsgiver

Bkno1797992

Blir kjent med forumet
Jeg tenkte det kunne være kjekt å dele litt erfaringer om det å fortelle nyheten til arbeidsgiver og når en velger å gjøre det. Kanskje noen kan få noen tips om hva og hvordan det er lurt og gjøre det, hva man har rett på osv.

Jeg har allerede fortalt det faktisk :p 3 + 6
Det er min tredje, som sjefen vet jeg har hatt lyst på, og jeg har behov for tilrettelegging på jobb fra og med om to uker, som krever litt planlegging for arbeidsgiver. Så sjefen min vet, og to småbarnsmødre jeg deler kontor med - bare for å ha noen damer å snakke med på jobb som kan relatere seg til situasjonen og dele gleden med meg.
 
Jeg fortalte det til min avdeligngsleder før egguttak (ivf), da jeg ikke visste hvor mye fravær jeg eventuelt kom til å få fremover. Så hun har visst det hele veien, men ingen andre på jobb vet noe enda, inkludert rektor :)
 
Jeg fortalte det bare rett ut. Litt tidlig, men var nødt til å gjøre det da for å få tilrettelagt på jobb. Det ble faktisk veldig godt mottatt :)
 
Måtte også bare si det rett ut pga jeg er så dårlig og trenger noe tilrettelegging. Ble godt mottatt :Heartpink
 
Har en veldig snill sjef, men forteller nok ikke før det blir for vanskelig å skjule:cool: Jobber i matbutikk, så har null behov for tilrettelegging. Annet enn at det kan være greit for han å vite at jeg i perioder fremover kanskje brått må fly litt ekstra på do pga kvalmen. Jobbet hele forrige svangerskap frem til fødselspermisjon, synes ikke det var noe «vanskeligere» å jobbe da enn som ikke-gravid;)
 
Fortalte det forrige uke da jeg var 6 uker. Fortalte det pga jeg da mått ta ut sm, er helt slått ut av kvalme. Så synes det var like greit å fortelle hvorfor. Fikk gratulasjon og ønske om god bedring :) angrer absolutt ikke på at jeg sa det, ser egentlig bare positive ting med at arbeidsgiver vet om det, både ifht sykemelding og evnt behov for tilrettelegging :)
 
Jeg kommer til å vente til etter ferien, minst.
Er 5+5 siste dagen på jobb før ferie, og 9+1 når jeg er tilbake. Håper egentlig at leder er på ferie selv da, slik at jeg kan vente enda litt lenger med å fortelle.
 
Jeg har fortalt at jeg er i prosess med å prøve (det er IVF), men ikke at jeg nå er blitt gravid. Jeg har normalt oppgaver som vil kreve tilrettelegging, men akkurat nå frem mot sommeren ser det ut til at jeg kanskje ikke kommer til å måtte si noe, så jeg avventer. Håper er å kunne vente til etter ferien, da er jeg 11-12 uker.
 
Jeg måtte fortelle det når jeg prøvde , men jobber på plattform som elektriker så behov for tilrettelegging men sjefen har vært kjempe flink sånn, håper det fortsetter nå som spiren sitter med tilrettelegging .jeg gav vertfal beskjed denne turen om det så får vi se neste gang . Men ønsker ikke å dele for mye før etter uke 12..
 
Jeg er leder selv og hvis noe må tilrettelegges gjør jeg det selv, men fortalte det til min leder igjen før uttak/innsett da det er ivf og jeg plutselig hadde behov for flere dager fri..
 
Har en veldig snill sjef, men forteller nok ikke før det blir for vanskelig å skjule:cool: Jobber i matbutikk, så har null behov for tilrettelegging. Annet enn at det kan være greit for han å vite at jeg i perioder fremover kanskje brått må fly litt ekstra på do pga kvalmen. Jobbet hele forrige svangerskap frem til fødselspermisjon, synes ikke det var noe «vanskeligere» å jobbe da enn som ikke-gravid;)
Jobber og i matbutikk, men har alt sagt det til sjefen, litt for at hun kan ha en bedre forståelse for hvorfor eg evnt sku vært dårlig eller annet! Men og fordi eg ville ha gravidbukser så snart som mulig! Buksen til uniformen min er så jækla stram og ukomfortabel :hilarious:
 
Sjefen vet at vi har hatt uttak ifm. IVF, men ikke at vi allerede har hatt innsett, som foreløpig ser ut til å være full klaff. Men han blir nok ikke kjempeoverraska! Jeg er dessverre ikke så glad i det jeg jobber med, og gleder meg bare til jeg kan gå ut i permisjon
 
Back
Topp