Fortelle nyheten til andre..

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Hei!

Vi vurderer å fortelle det til datteren våres i morgen (hun er 5 1/2 år), og har mast om søsken i flere år, og vet hun kommer til å bli utrolig glad av nyheten. Hun spurte faktisk senest i dag om når hun skulle få lov til å bli storesøster, siden alle andre i barnehagen har småsøsken. Jeg synes det er like fælt å måtte si "kanskje om en stund, vennen", når jeg ser hvor lei seg hun blir hver eneste gang.

Jeg er bare litt over 7 uker på vei i morgen, men er i utrolig dårlig form, og hun har sett/hørt meg kaste opp flere ganger. Dette har ført til at hun er svært bekymret for hva som er galt med meg. Derfor vil vi si det. Men er det dumt å si det så tidlig? Sjansen for at noe skal gå galt er jo der... Hun skal ikke i barnehagen før i midten av Januar, så hun vil ikke få muligheten til å fortelle det videre til noen utenfor familien.

Hvordan har dere gjort det med barna deres? Holder dere det skjult lengst mulig, eller forteller dere det tidlig?

Jeg har sagt det til foreldrene mine, fordi de merket noe var galt da vi var på helgebesøk. Hadde nok aldri vurdert å fortelle det til noen hvis det ikke var fordi jeg er så dårlig, men merker det er vanskelig å lyve om hvorfor jeg ikke orker å være med på ting. Er nemlig ufattelig trøtt HELE tiden, må sove minst 11 timer om natten (mot 6-7 timer til vanlig), og eier ikke matlyst, kaster opp og luktesansen min plukker opp alle mulige forferdelige lukter...

Setter pris på tilbakemeldinger :)

Hvis hun er bekymret for deg, og du ikke klarer å være slik du pleier sammen med henne, tror jeg kanskje jeg ville fortalt det. Hun er jo stor jente. Fint å kunne dele en hemmelighet!

Ellers er d jo bare 5 uker til du passerer "grensen." Men det er for lenge, hvis du i hverdagen trenger forståelse fra jenta di på at du må legge deg litt å sove og at du ikke orker gjøre så mye sammen med henne som du pleier.

Gjør det som kjennes rett for deg!

Vi forteller det til familien nå i jula, og jeg er bare 4 uker på vei enda.
Dattra vår er bare 1 år da, så hun skjønner jo ikke noe av det enda. :)

Heihei!:)

Vi har tenkt å vente med å fortelle det til familie og venner til vi er 12 veker;) Har gått på ein smell tidlegare... :-\

Dersom eg var deg ville eg sannsynlegvis fortalt det til jenta. Både for å glede ho, og for å forklare kvifor du ikkje er deg sjølv for tida.. :)
Men dåke må nesten tenke over kva som føles best for dåke;) og om det er riktig for dåke å fortelle.

Dersom dåke forteller det, så berre pass på å fortelle at nokon gonger går det ikkje bra, og derfor må det vere ein liten hemmelighet.. Og såklart fortelle at det er ikkje unormalt å vere dårleg når dei er gravide slik som du er, så ho ikkje trur det er farleg for deg å vere gravid;)

Jeg og lurer på om vi snart må si det til jentene, de er snart 6 år. Pga at jeg er så dårlig.
Jeg vil helst på ultralyd først, men kanskje vi sier det på julaften :)

min er også 5,5 år.. han vet ingenting ennå - bare at mamma har mye vondt i magen og er kvalm... vi skal fortelle det på julaften..
har vært på UL da, og sett og hørt hjertet så jeg regner med det går bra da :)

Takk for alle tips og råd! Kommer nok til å si det til hun i dag. For hverdagen her i huset er ikke som den pleier. :)

Back
Topp