fortelle nyheten til andre :)

febbaby

Elsker forumet
Septembermødre <3
det er jo kjempe vanskelig å gå å holde denne nyheten for seg selv :p
føler nesten at man "lyver".
planen min er hvertfall å holde på det til det er gått 12 uker.

hvordan er det med dere andre ???  :)

og ikke minst, hvordan fortelle det ??

Jeg har ikke bestemt meg. Tar det litt som det kommer. Tenker jeg vil kjøpe en "jeg skal bli storesøster" t-skjorte til dattera mi når vi føler for å si det[;)]

Her veit ett par på jobben det, for skulle egentlig operert idag og er halvt sykemeldt. og min beste venninne vet [:)] Jeg får tidlig ul så forteller nok de nærmeste det etter den er overstått [:)]

har fortalt det til den nermeste familie og nermeste venner. mistet i feb så da var det veldig godt at noen viste det så tenker sånn denner her gangen også=) men det er ettersom man føler for da=)

Har fortalt det til mamma og pappa + 2 venninder og 2 på jobben !
Og har ikke tengt til og fortelle det før etter jeg vet hvor langt jeg
er på vei osv, er jo en risiko enda så etter Ul den 23 så vet jeg jo
ca hvor langt spira er på vei [:D] Håper jo på 8-10 uker, men det
er vell kanskje og be om for mye [:-][8D]

Vi har fortalt det til foreldre og søsken - og det blir jo en liten bunch bare det.

Og så har vi fortalt det til den nærmeste vennegjengen - for der er alle jentene gravide. Og så klarte jentene i syklubben å lure nyheten ut av meg, for der er OGSÅ alle jentene gravide!!!

Så, egentlig er det ganske mange som vet det nå... Ikke helt planlagt, men det får så være.

Samboeren min er av den oppfatning at det ikke har noen hensikt å holde det hemmelig, ettersom det jo kommer til å gå bra denne gangen også!!

Har fortalt det til sjefen min, siden jeg driver med renhold. Og er borti enkelte midler som gir fosterskader[:(]
Og broren min vet det. ellers så skal jeg vente litt denne gangen om det går bra. [:)]

Her vet mine og hans foreldre, og brødre med kone. Forteller ikke til andre før vi vet det er livlaga der nede..

Sist spurte vi besteforeldrene om de var klare for å bli besteforeldre, og så spurte jeg broren min om han var klar for å bli onkel..[:)]

venter nok med å fortelle til jeg er litt lengre. [:)] nå er det kun aug08 som vet noe, eller ingen[:)]

Her er det bare 2 vennepar av oss som vet nyheten enda og slik forblir det temmelig lenge, for vil vere 100% sikker på at ting går bra denne gang før flere får vite noe.

Vi har fortalt det til mine foreldre og min søster og skal fortelle det til hans foreldre i morgen mest sannsynlig og brødrene hans. Når vi har sagt det til de tror jeg nok at vi kommer til å fortelle det til min bestevenninne og kjæresten som vi har masse med og gjøre, de kommer sikkert til å skjønne det ganske snart allikevel når jeg ikke drikker. Og de har nettopp fått en liten jente selv [:)]

Ellers tror jeg at vi skal prøve å vente litt til helst til jeg er 12 uker på vei, men vet ikke om vi klarer det [;)]

Da jeg var gravid sist fortalte vi det til foreldrene våre ganske tidlig, og noen av våre aller nærmeste venner. Jeg mistet dessverre da, og er utrolig glad for at noen visste om dette, og viste forståelse og medfølelse. Foreløpig er det bare ei venninne som vet dette. Men tror vi forteller foreldrene våre det neste uke. Og mulig ei nær venninne til. Men ellers skal jeg prøve å holde tett frem til uke 12 :)

De to forrige gangene fortalte vi om graviditetene veldig tidlig, mens vi denne gangen tenker å vente litt. Tror egentlig ikke noen fra familien, vennegjengen eller jobben regner med at vi skal ha flere barn, så det blir gøy når det skal fortelles:-)

Men merker allerede nå at det er vanskelig. Feks i går da jeg takket nei til ei øl, og vedkommende sa at jeg sikkert var gravid. Det er ikke bare bare å le det vekk når sånne situasjoner oppstår.

vi har sagt det til foreldre og søsken, og til de ALLER nærmeste som visste om prøvingen.... et par stk....

MEN vi klarte å røpe oss i helgen på firmaturen til min kjære, fordi det va så mye greier, og de spurte oss, pga at eg ikkje drakk, eg mptte trekke meg fra fjellturen etter å ha begynt på den osv... fikk smerter i magen og måtte snu, og da va det gjort. så på kvelden hadde de fått det med seg, men føler at det ikke betyr noe sånt sett. har ikke noe med de å gjøre på den måten, så om vi mister så er ikke de der på en måte... så vi fant ut at vi driter i om de fikk det med seg i går... det var greit nok...

vi venter med øvrig familie og venner til uke 13-15 før vi tør å annonsere de. men det er SYKT lenge å vente... kjenner eg KRIBLER etter å fortelle det til alt og alle... hehehe... men men,..... må la det være ja. føler vi sjøl vertfall. så dumt å ha så mange å ringe rundt til hvis det skjer noe :S

jeg har fortalt sjefen min,ped.leder og 3 andre på jobb. Ellers er det 3 av venninnene mine som vet om det og jeg har nylig fortalt mine foreldre [:)] Måtte fortelle mamma pga at jeg har vært så dårlig form. Så hun måtte komme å hjelpe meg med Tobias, mens sambo er på jobb på brannstasjon. Vi tenkte at vi skal fortelle resten etter at vi har vært i syden [:D]

Så tenkte vi at vi skal la Tobias fortelle det til resten av familien [:)]

Back
Topp