Fortelle kommende storesøsken det tidlig

Mejlis

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Jeg er så kvalm hele døgnet, spyr både morgen og kveld. Innser at det blir vanskelig å skjule dette i påskeferien med mye slekt rundt seg. Jeg har så lyst at kommende storesøster skal få vite nyheten før alle andre, men er det for tidlig? Jeg er ca 7-8 uker påvei nå. Er det andre som har fortalt det så tidlig? Gikk det bra?

Jeg fortalte det tidlig, og er glad for det[emoji4]Gikk strålende, og da skjønner hun litt mer av hva som skjer[emoji4] Hun er 13 da, så ville jo skjønt det uansett vil jeg tro[emoji4]

Har fortalt det til kommende storebror på 7.:)
Vi har alltid vært veldig åpne og ærlige om alt, så vi har også snakket om hva som i værste fall kan skje. Han har ikke fortalt det videre til noen, men synes det er veldig stas å snakke med oss som vet det. :Heartred
Synes det var bedre å gjøre det sånn enn at han skulle bekymre seg over mamma som ikke var i form. :)

Jeg vurderer også å fortelle det til min mor og søster, for å få en lettere påskeferie, og så heller vente endel uker med den kommende storesøster. Føler jo at det er litt feil, at hun burde få vite det først. Men da spares hun for veldig lang ventetid, og at det evt går galt før disse magiske tolv ukene er over.

Har fortalt det til gutten på 11.
Måtte det siden vi måtte gi bort katten vår pga flytting og siden han ble så lei seg så følte jeg at jeg måtte gi han noe å glede seg mot.

Jeg vurderer også å fortelle det til min mor og søster, for å få en lettere påskeferie, og så heller vente endel uker med den kommende storesøster. Føler jo at det er litt feil, at hun burde få vite det først. Men da spares hun for veldig lang ventetid, og at det evt går galt før disse magiske tolv ukene er over.

Hvor gammel er storesøster? :)

Hvor gammel er storesøster? :)

Hun er 7 år, en klok jente :) Tror hun hadde klart ventetiden veldig fint.. Men hadde det gått galt så hadde hun tatt det fryktelig tungt.

Tror jeg har bestemt meg for å fortelle det til min mor og søster nå i påskeferien, for å lette ferien for min egen del - De kommer til å merke den dårlige formen og rare matlysten min uansett, så da ønsker jeg heller å fortelle det selv. Så venter jeg med storesøster til den største faren er over.

Back
Topp