Fortelle kollegaer om graviditet

Lykkelitenn

Bli kjent med forumet
Hei,

er 6+2 på vei første gang. Skal på TU neste uke når jeg er 7+4.

Jeg jobber i helsevesenet og plages mye av humørsvingninger for tiden. Vurderer derfor å fortelle to av mine nærmeste kollegaer om graviditeten, men er usikker på om jeg skal vente til minst etter TU for å få bekreftet at det er noe der eller ikke. Tiden går jo sååå sakte og har 6 vakter igjen før TU

Hva har dere gjort?☺️

Hvis du stoler på de, så hvorfor ikke. Merker de humørsvingningene dine?

Hvis du stoler på de, så hvorfor ikke. Merker de humørsvingningene dine?

Stoler på de ja, men har samtidig lyst til å holde hemmeligheten inne til jeg vet det går bra også. De merker det nok litt vil jeg tro, men er ganske hormonell til vanlig også. Men nå den siste tiden så tolererer jeg mye mindre enn vanlig i tillegg til at jeg sjeldent er blid på jobb lenger.

Du kan fortelle om graviditeten når du vil. Grunnen til at mange venter til etter tul eller til etter uke 12 er at det da er liten sannsynlighet for å miste og mange vil ikke at de rundt skal vite at man har mistet. Husk på at selv om du merker mange endringer merker som oftest ikke andre det fordi at de har fokus på helt andre ting.

jeg ventet til uke 12 alle 3 gangene med å fortelle kollegaer selv om heg hadde hatt tul før det.
Valgte å si ifra til nær familie tidlig. Med nr 2 sa jeg ifra til arbeidsgiver i uke 7 fordi jeg måtte søke om svangerskapspenger

Hei,

er 6+2 på vei første gang. Skal på TU neste uke når jeg er 7+4.

Jeg jobber i helsevesenet og plages mye av humørsvingninger for tiden. Vurderer derfor å fortelle to av mine nærmeste kollegaer om graviditeten, men er usikker på om jeg skal vente til minst etter TU for å få bekreftet at det er noe der eller ikke. Tiden går jo sååå sakte og har 6 vakter igjen før TU

Hva har dere gjort?☺️
Min erfaring er at det av og til er fint å fortelle det hvis det er folk man stoler på. Da gir man dem muligheten til å avlaste deg i jobb også. Og hvis man mister så er det jo fint at de på jobben vet at du har det tøft også. Jeg sa det faktisk til sjefen min da jeg spontanaborterte før jul. Kjente at jeg tenkte så mye på det og hadde en legetime i lunsjen med møter rett før og etter (så virker litt rart å spasere ute i samtlige teams-møter den dagen). Angrer ikke på at jeg sa det ❤️

Min erfaring er at det av og til er fint å fortelle det hvis det er folk man stoler på. Da gir man dem muligheten til å avlaste deg i jobb også. Og hvis man mister så er det jo fint at de på jobben vet at du har det tøft også. Jeg sa det faktisk til sjefen min da jeg spontanaborterte før jul. Kjente at jeg tenkte så mye på det og hadde en legetime i lunsjen med møter rett før og etter (så virker litt rart å spasere ute i samtlige teams-møter den dagen). Angrer ikke på at jeg sa det ❤️
Takk for svar ❤️ Endte dessverre med at jeg mistet før jeg rakk å si noe, så da forblir det slik frem til jeg eventuelt blir gravid igjen.

Back
Topp