Fortelle jobben....

Sommerfugle1

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
I mitt yrke må vi fortelle om graviditet med en gang vi får vite det pga risikoarbeid... Å jeg gruer meg så fælt :-( Gleder meg til å få det overstått.. Andre som må fortelle det tidlig?

Ja jeg måtte fortelle det til ped leder på avdelingen min:) (jobber i barnehage på småbarn 0 -3)
Måtte fortelle det med hensyn til løfting å får at jeg er veldig trøtt om dagene slik at hun skal forstå meg bedre hvis jeg sitter å gjesper osv;) hehe..
Men resten av arbeidskollegaenen venter jeg med en stund til:P

Jeg har fortalt det til sjefen min, og siden jeg er ped.leder på avdelingen har jeg fortalt det til alle på avdelingen. Jeg jobber også på småbarnsavdeling 1-3 år. De er veldig omtenksomme og forståelsesfulle i hverdagen, så det har vært gull verdt å fortelle dem.

Snoker fra April/Mai, men jeg måtte så og si fortelle det dagen etter positiv test:
Jobber hos veterinær, så jobber med medisiner, røntgen, kattetoalett osv.

Sa det bare som det var, at det var fint om vi kunne ordne det sånn at jeg ikke ble utsatt for røntgen og kattetoaletter osv, og da skjønte han med en gang hva det var snakk om.

Var deilig å få det unnagjort egentlig.

Bare å hoppe i det, så er det overstått.
Men hvorfor gruer du deg?

Jeg vet ikke men er så redd for at de skal bli sure.. Avdelingen skal slå seg sammen med en annen avdeling, så vi er 6 stykker som skal over på den andre avdelingen. Skal jo gjøre samme jobb og er samme arbeidsplass, men blir jo litt ny jobb med nye medarbeidere.. Hadde tenkt til å drøye prøvingen noen måneder nå, men til vår store glede var jeg gravid alt :-) :-) :-)

Jeg har kontorjobb, så jeg trenger ikke å si det så tidlig. Så lenge formen holder seg bra tenker jeg å vente til det er offisielt, men skal passe på at sjefen får høre det fra meg og ikke på bygda (bor på liten plass). :)

Har ikke tenkt å si så mye på jobben helt enda, men om formen reduseres og kvalmen kommer så sier jeg nok noe. Jeg håper jeg kan vente noen uker til før jeg slipper bomben- det er jo ikke så lenge siden jeg kom igjen fra forrige permisjon :-)

Back
Topp