Fortelle gammel mormor om at vi prøver på nytt oldebarn?

*Maya*

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Jeg har en gammel mormor på 87 år som jeg har veldig god kontakt med. Hun er sprek og oppegående og bor for seg selv. Men jeg har begynt å tenke over at man vet jo aldri hvor lenge jeg har ho her. Mormor er så utrolig glad for at jeg for 2 år siden traff kjæresten min og ho liker han så veldig godt. Ho vet at jeg ikke har vært i noe godt forhold tidligere. Vet at ho ville synes at det var stas om jeg fikk et ønskebarn sammen med mannen. Men så tenker jeg på at det hadde vært trist om hun plutselig gikk bort uten å vite om det, siden dette ser ut til å drøye. Om ho skulle gå bort før et evt barn blir født så vet ho hvertfall om planen om et lite oldebarn. Hva tenker dere? Bør jeg si noe eller er det best at ho ikke vet?

Jeg har en gammel mormor på 87 år som jeg har veldig god kontakt med. Hun er sprek og oppegående og bor for seg selv. Men jeg har begynt å tenke over at man vet jo aldri hvor lenge jeg har ho her. Mormor er så utrolig glad for at jeg for 2 år siden traff kjæresten min og ho liker han så veldig godt. Ho vet at jeg ikke har vært i noe godt forhold tidligere. Vet at ho ville synes at det var stas om jeg fikk et ønskebarn sammen med mannen. Men så tenker jeg på at det hadde vært trist om hun plutselig gikk bort uten å vite om det, siden dette ser ut til å drøye. Om ho skulle gå bort før et evt barn blir født så vet ho hvertfall om planen om et lite oldebarn. Hva tenker dere? Bør jeg si noe eller er det best at ho ikke vet?
Jeg tenker at hvis du vil så er det en fin ting å gjøre. Det er forutsatt at hun da ikke forteller det videre til andre dersom du og mannen ikke ønsker at alle skal vite om prøveperioden.

Det er vanskelig.. om du har den tanken så er det kanskje riktig? Jeg tenkte ikke samme tanken selv, og hadde nok ikke turt å sagt noe om prøving.

Jeg visste at det gikk mot slutten for både farmor og morfar, men jeg delte ikke noe sånt med dem. Farmor døde mens jeg var gravid. Jeg var nærmere halvveis i svangerskapet, og jeg hadde ikke sagt noe om det :sorry: Det ble jeg veldig lei meg for, for jeg hadde ikke mulighet til å fortelle henne det mens hun lå på slutten heller. For min del hadde det vært godt å få hvisket det henne i øret mens hun lå på det siste. Det hadde lettet mye. Hørselen er jo det siste man mister… Så da hadde jeg visst at hun fikk vite om det, av meg. Tanta mi sa det til farmor rett før hun tok det siste åndedraget, så jeg tenker at hun fikk vite om det, men skulle ønske det kom fra min munn. Jeg hadde ekstra dårlig samvittighet i den begravelsen.

Morfar døde i det jeg gikk igjennom en tidlig SA. Skulle ønske han fikk oppleve et oldebarn til, men det føltes ikke riktig å si at vi prøvde på en til.

Last edited:
Sniker. Litt annerledes situasjon, men syns den er relevant. Vi fortalte til mødrene våre da vi bestemte oss for å prøve å få barn, begge ble overlykkelige❤️ da vi ble gravid første gangen så ringte vi til svigermor med en gang, og lykken var så stor! Svigermor ringte ofte for å passe på og høre hvordan det gikk med meg og oss. Vi mistet desverre da vi var 5+6, og hun greide så fint å roe oss at dette er vanlig. Men at vi skal være glade for at vi kan bli gravide så lett, og at dette vil gå veien.
Desverre så døde svigermor uventet og brått bare 5 dager etter min SA, det var helt forferdelig.

I ettertid er vi ekstremt glade for at vi delte med henne at vi skulle prøve å få barn og faktisk var gravide en gang, og at vi ønsket å starte en familie sammen ❤️

Ja det synes jeg hørtes veldig fint ut å dele med ho ❤️

Back
Topp