Fortelle for søsken?

JGJ

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på når dere forteller nyheten for ev søsken? Storebror kommer vare 2 år og 2 måneder og storesøster vil vare 9. Storebror får man vel bare ta det litt Og litt, snakke om at det snart kommer en liten baby men storesøster (som vi har på halvtid) tror jeg nesten aner noe allerede. Det første hun spurte meg om da hun kom til oss nå senest hva hvis jeg hadde en baby i magen :O tror ikke at det egentlig synes enda (er 5+6), men har litt mage fra før da. Sa til henne at jeg bare vært veldig glad i mat, vil ju ikke lyve men tenkte som vente litt lenger ifht at det fortsatt er så tidlig og risk for sa eller ma...
nå ble det veldig langt her, men hvor lenge venter dere?? :)
 
Må nok snart slippe bomba for storebrødrene her i huset. Storebror på 8 har spurt meg 3 ganger de siste ukene om jeg har baby i magen! Sier at jeg bare har blitt litt tjukkere...Men i går hadde vi en gøy samtale; Han: Mamma, den buksa di er seriøst for liten til deg! Er du helt sikker på at du ikke er gravid?? Meg: Jeg tror nok jeg hadde visst om jeg var det...har nok bare blitt litt tjukkere! Han: Men det KAN jo være du har blitt gravid......jeg håper det!! :-D
Fikk meg en god latter da :) De ønsker seg veeeeeldig søsken her i huset.
 
Har fortalt det til min eldste på 6 år:) jeg er allerede begynt å bli dårlig, så vil hun skal vite årsaken.

Minsten på 14 mnd får vi prøve å forberede på ett vis senere:p
 
Har fortalt det til gutten på ett år. Tror ikke han skjønner konseptet, eller andre ord enn baby og kanskje mage, så han blir nok ikke veldig skuffet om det skulle gå galt :p
 
  • Liker
Reactions: JGJ
Vi har en på snart fem og en på snart 14 måneder. Vi har lyst til å vente med å fortelle til vi har litt bedre odds for at dette går bra :)
 
Gutten vår drar til pappaen sin i morgen, og kommer hjem neste lørdag, og da forteller vi han det :)
 
Må nok snart slippe bomba for storebrødrene her i huset. Storebror på 8 har spurt meg 3 ganger de siste ukene om jeg har baby i magen! Sier at jeg bare har blitt litt tjukkere...Men i går hadde vi en gøy samtale; Han: Mamma, den buksa di er seriøst for liten til deg! Er du helt sikker på at du ikke er gravid?? Meg: Jeg tror nok jeg hadde visst om jeg var det...har nok bare blitt litt tjukkere! Han: Men det KAN jo være du har blitt gravid......jeg håper det!! :-D
Fikk meg en god latter da :) De ønsker seg veeeeeldig søsken her i huset.
Så herlig respons da :)
 
Vi har fortalt vesla at hun skal bli storesøster, hun er 4 :) Og at dette er vår lille hemmelighet :)
 
  • Liker
Reactions: JGJ
Må nok snart slippe bomba for storebrødrene her i huset. Storebror på 8 har spurt meg 3 ganger de siste ukene om jeg har baby i magen! Sier at jeg bare har blitt litt tjukkere...Men i går hadde vi en gøy samtale; Han: Mamma, den buksa di er seriøst for liten til deg! Er du helt sikker på at du ikke er gravid?? Meg: Jeg tror nok jeg hadde visst om jeg var det...har nok bare blitt litt tjukkere! Han: Men det KAN jo være du har blitt gravid......jeg håper det!! :-D
Fikk meg en god latter da :) De ønsker seg veeeeeldig søsken her i huset.

Hihi så herlig kommentar! Lo godt jeg og nå :)
 
Frøkna vår på 19mnd har "fått vite det", bare fordi jeg mååtte si noe til noen og hu sier ikke noe til noen :angelic:

Sambos sønn på 7år får ikke vite det før etter nyttår, mest sannsynlig litt senere enn det og. Ikke fordi han ikke skal få vite det, men mora hans og jeg har litt uoverensstemmelser og jeg orker ikke slikt i juletider :happy:
 
Vi er nok litt forsiktige. Hadde en MA i sommer i uke 11 og har hatt det en gang tidligere også. De skal slippe å oppleve det. Drøyer det nok derfor til etter TU som jeg planlegger i uke 13-14.
 
Hehe, han lille tassen vår skjønner ingenting uansett, han er bare åtte måneder :happy:
Kommer til å vente med å fortelle det til noen (med unntak av et par venninner) til etter uke 12.
 
Tenker at den kommende storesøstra skal få en førjulsgave som det står "storesøster" på, så kan hu få lov til å fortelle det til resten av familien til jul :)
 
Vår lille på 14 mnd har "fått vite" det. Han er veldig kosete på magen min for tiden faktisk.
 
Back
Topp