Fortelle familie og søsken?

Sterk

Blir kjent med forumet
Hei! Vi vurderer å fortelle om graviditeten på julaften, men da er jeg rundt 9 uker på vei og lurer på om det er for tidlig?
Vi ønsker også å fortelle kommende storebror før besteforeldre, tanter og onkler etc men tviler på at han klarer å holde på hemmeligheten særlig lenge :hilarious: 5 år:)
Hva tenker dere?

Hei! Vi vurderer å fortelle om graviditeten på julaften, men da er jeg rundt 9 uker på vei og lurer på om det er for tidlig?
Vi ønsker også å fortelle kommende storebror før besteforeldre, tanter og onkler etc men tviler på at han klarer å holde på hemmeligheten særlig lenge :hilarious: 5 år:)
Hva tenker dere?

sniker ingenting er galt med når å fortelle, mange tar tul i den tiden og er tul fint på den tiden er sjangsen god. Og går det bra de vett dersom det ikke går så er det fint å si det på julaften. Også litt greit fordi da slipper du å bortforklare du ikke spiser spekemat om det blir servert og evt alkohol.

så gjør det som er rett for dere. Når vi mistet så fortalte jeg det til noen for at jeg måtte snakke om sorgen så ikke bare dumt å fortelle tidlig :)

Jeg har blitt gravid via ivf og hele slekten vet det, så jeg må dele nyheten om jeg vil det eller ei:laughing025

Hva tenker dere?

Vi har tidlig ultralyd 18.12 og er ca 9 uker på julaften selv. Men tror nok ikke vi sier noe, så redd mamma og de skal bli skuffet :angelic: har delt med noen venninner nå, men ellers tror jeg vi venter til etter en forhåpentligvis vellykket kub/duo-test :)

Jeg har blitt gravid via ivf og hele slekten vet det, så jeg må dele nyheten om jeg vil det eller ei:laughing025
Haha kjenner til følelsen. Prøver via IUI og både alle på jobb og endel av familien vet om det :dance018Mistet spiren jeg hadde i september så håper på klaff igjen denne mnd :Heartred

Jeg har fortalt det til moren min og søsteren min. Rett og slett for at jeg ikke gidder å bruke masse energi på å skjule det :p og uansett, hvis graviditeten ikke går som ønsket, ville jeg snakket med dem om det også. :)

Jeg tenker å fortelle det til de jeg ønsker av familie og venner som jeg vet jeg ønsker å prate med om det går dårlig. Det var myye bedre å ha fortalt om det da vi oppdaget MA på tidlig ultralyd. Det var noen nære venner jeg måtte gi beskjed om graviditeten og MA-en i samme setning. Det var ikke gøy.

Jeg var nødt å gi beskjed til sjefen min i dag og må informere kollegaene mine i morgen... Jobber med pasienter og smitte som man ikke skal arbeide i under graviditet. Føles rart å måtte fortelle kollegaer før familie :sorry: ville helst ventet med å fortelle på jobb, men sånn er det.

Back
Topp