Fortelle -eller vente?

SiljeC

Glad i forumet
Tenker veldig mye på dette om dagen. Vi får besøk av svigers neste uke, og sambo har selvfølgelig veldig lyst til å fortelle om lille spiren vår. Vi har jo fått en film osv, som han gjerne vil vise frem. Og det skjønner jeg jo godt.

MEN- vi har jo mistet 3 ganger tidligere, så er jo enda en risiko for at vi mister igjen. Sist gang jeg var gravid (i jula) var vi på besøk hos hans familie. Vi fortalte moren hans det, i den tro at hemmeligheten var trygg. Noe den ikke var. Min kjæres farmor, hadde visstnok spurt svigermor om jeg var gravid, og siden svigermor syns det var så dumt å juge, hadde hun sagt ja. Dette hadde jo egentlig ikke gjort noe, om det bare var hans familie som fikk vite det.
Men greia er, at familien hans, pluss hele min slekt (inkl besteforeldre, oldeforeldre tanter og onkler +++) bor på den samme lille øya. Og jeg vil ikke at min slekt skal få vite det enda!

En annen ting, er at jeg kun har fortalt moren min om denne graviditeten. Hadde egentlig ikke tenkt å fortelle henne om det, en gang, men en idiotisk lege ga meg beskjed om at jeg mistet, så trengte litt trøst:). Pappa vet heller ikke noe, vil overraske han:) Søstrene mine er yngre enn meg, yngste er 13 år, og jeg har lyst til å skåne dem litt. De trenger ikke vite om alle gangene vi mister osv. Jeg vil dem skal få vite om denne lille, når vi er kommet lengre på vei. Det jeg altså er redd for, er at dersom vi forteller svigers om hemmeligheten vår, vil pappa og søstrene mine få vite om det via noen andre, og kanskje helt til sist. DET vil jeg ikke!!!

Har selvsagt snakket med sambo om dette, men han stoler jo 100% på mammaen sin, så han ser ikke helt problemet:)

Usj, dette ble kronglete forklart, men hva ville dere gjort?

Hei..
Jeg tenker sånn at man skal dele en god nyhet med de man er gla i rundt seg og de man kan trenge trøst av vis ting går galt. Og for samboeren din vill det sikkert føles godt å ha mamman sin med på nyheten. Og for din del.. tror du ikke det er bedre å ha det som ett åpent tema uansett hvordan det går.. Hva vis det skulle gå galt som jeg tror det ikke gjør.. men VIS, hvordan ville du følt det ovenfor pappan din når han ikke viste om din sorg.. eller at mamman din skal skjule sin datters sorg for din far..

Jeg har mistet for 4 mnd siden og er 6+6 i dag. Liv redd for å miste igjen men har likevell sagt det til mam og papp søster og bror svigers og svigerinne. å jeg vet fra sist gang at jeg da har lov til å være lei meg uten å et måtte skjule det for de nærmeste.. Heller få en skulder vis jeg trenger..

Lykke til uansett :) Det er nok din tur nå.. så prøv å kos deg! :)

Joda, det er klart det er godt å ha noen å snakke med om det går galt igjen. Men nå er det ingen av oss som snakker noe særlig om sånt med svigermor. Sist vi mistet, ringte sambo min mamma, uten at jeg ante noe.. Han sendte bare en mld til sin egen mor, og forklarte at vi hadde mistet på nytt.
Det jeg tenker mest på, er at jeg ikke ønsker søstrene mine skal få vite noe enda. De er ikke så gamle, og de blir jo så sinnsykt lei seg hver gang dette skjer:/ De har pleid å fått vite om det etter vi har mistet. Men jeg kjenner dem så godt, og dersom de får vite at jeg er gravid nå, begynner de å glede seg noe voldsomt, og begynner å planlegge hva de skal kjøpe inn til den lille osv..   Og forteller vi det til svigermor, er jeg redd søstrene mine får vite det gjennom den øvrige slekta.
Hadde sambo hatt ett sånt forhold til moren sin, at han fikk snakket om ting, dersom det gikk galt, hadde jeg ikke vært i tvil.
Samtidig så skjønner jeg jo at sambo vil fortelle det ansikt til ansikt. Vi skal jo oppover igjen første uka i september, og jeg vil jo fortsatt være så tidlig på vei da, at han kan få overraske svigermor da i stedet. Men han er jo så utålmodig:P He, he!

Det føler jeg også... Men samtidig, vil jeg ikke "overkjøre" sambo.
Vil jo han skal føle han har noe å si også..

Men, vi får vel ta det som det kommer! For alt jeg vet, er jeg dårlig neste uke også, og da blir det jo værre å skjule det uansett..

Uansett er det godt å lufte tankene her:))

Jeg hadde 100% sikkert kommet til å vente med å sagt noe som helst til noen [8|]

Vent til det føles riktig....!! [:)]

Back
Topp