Fortelle det til store søsken

Litlefugl

Betatt av forumet
Har du fortald om graviditeten til babyens komande storesysken? Kva tid tenker du ev å fortella det? Og kor gamle er dei? Merker dei på deg at noko er annleis?
 
Kan starte med meg sjølv. Eg fortalde det i går til eldste på 15 år. Og kjem til å fortella det ein av dei næraste dagane til 10-åringen. Det blir nok litt værre for 4-åringen å halda det hemmelig, så han venter eg litt med.
Men eg plar å bli så dårlig, og kjem heilt sikkert til å trenga ein del hjelp med matlaging, kjøkkenrydding osb og då synast eg dei eldste fortener å vita det. Dei veit og at eg var gravid og hadde ein spontanabort i fjor, og eg tenker dei er meir enn store nok til å forstå at alt dette er normalt og ein del av livet.
 
Vi ser det litt an enda[emoji4] her er storesøskene 7, 5 og 2 år så det blir veldig lenge å vente på babyen dersom de får vite det allerede nå. Men om jeg skulle bli veldig dårlig i løpet av de neste ukene så kan det hende at vi sier noe til eldste[emoji4]
 
Vet ikke helt. Skal på tul i uke 8/9 så hvis alt ser greit ut der så mulig vi sier det. Hadde en ma ifjor høst som barna ikke vet om. Barna er 3, 6, og en bonusgutt på 12.
 
Jeg har veldig lyst til å fortelle det til min eldste på 15, men har mista to ganger og syns det er vondt å fortelle om det. Men mulig jeg forteller henne i løpet av uka, han minste på 9 venter jeg til uke 12 med å fortelle noe fordi jeg ikke aner hvordan han vil takle nyheten og vil da være mer sikker på at det går brao_O
 
Det blir nok ei god stund til hun på snart 3 får vite noe. Men vi tar det som det kommer :)
 
Det blir nok ikke gjort før etter uke 12, vil helst vente til etter ordinær ultralyd, men tror det blir vanskelig å skjule så lene :p
 
Usikker...
Har mista 2 ganger, den ene gangen vet de om.
Men har egentlig ikke lyst å si det til noen denne gangen pga så lite støtte etter de gangene jeg mistet. Er sånn at det helst skal tiest om det!
Og når jeg fortalte til ei jeg jobbet med at jeg mistet, var første reaksjon at jeg aldri burde fortalt om graviditeten så tidlig, at det var derfor jeg mistet [emoji26] Hun er latvisk og det er vel overtro der nede. Men uansett, en får seg en midt i fleisen midt oppi alt..
 
Usikker...
Har mista 2 ganger, den ene gangen vet de om.
Men har egentlig ikke lyst å si det til noen denne gangen pga så lite støtte etter de gangene jeg mistet. Er sånn at det helst skal tiest om det!
Og når jeg fortalte til ei jeg jobbet med at jeg mistet, var første reaksjon at jeg aldri burde fortalt om graviditeten så tidlig, at det var derfor jeg mistet [emoji26] Hun er latvisk og det er vel overtro der nede. Men uansett, en får seg en midt i fleisen midt oppi alt..


Hæ?! Det var da veldig ufølsomt sagt :( overtro eller ei, sånt sier man jo bare ikke! Men skjønner at det ikke frister å fortelle når man får sånne reaksjoner :(
 
Back
Topp