Fortelle det til sjefen

Realisten

Elsker forumet
Shit ass... I dag har jeg fortalt det til sjefen så han skjønner mer når jeg driver og tar sykemeldinger og egenmeldinger om dagen. Han er en super sjef som gir meg masse tillit, så da fortjener han også å få vite dette nå syns jeg.

Men jeg syns det er så skummelt, for nå begynner jeg stadig å omfavne det at jeg er gravid! Og da er jeg så redd for at vi ikke ser hjertet som banker på tul om to uker. :sorry: Det er skikkelig vrient å både glede seg, og være så bekymret.... Så når jeg snakket med sjefen, så var det veldig sånn "men vi får se", "hvis alt går bra". Skikkelig helgardering.

Hurra for en kul sjef! Tenk om alle sjefer hadde vært slik :Heartred

Har vi ikke bestemt at alle mai-spirene skal sitte herifra og inn da? Ingen grunn til bekymring, med andre ord ;)

Hurra for en kul sjef! Tenk om alle sjefer hadde vært slik :Heartred

Har vi ikke bestemt at alle mai-spirene skal sitte herifra og inn da? Ingen grunn til bekymring, med andre ord ;)
Ja, jeg er kjempeheldig med sjefen min, og vi satt og snakket om når jeg evt. forsvinner hvis alt går bra, og han syns det var kjempekoselig å høre :Heartred

Haha, jo, vi har det! :hello2

Har sagt det til sjefen min også:p Er 7+0 i dag. Hadde rukket å fortelle henne det da jeg var gravid i våres og visste da også at jeg mistet. Så da vi hadde medarbeidersamtale og hun lurte på hvordan det gikk med meg ellers, syns jeg det var greit å bare si det :) Hun ble veldig glad på mine vegne :)

Skal fortelle det til sjefen min selv etter vi har vært på tul om to uker! Han er også helt super og tror han bare blir glad på mine vegne [emoji4] På grunn av flere graviditeter på avdelingen føler jeg det blir riktig å fortelle det såpass tidlig. Vet jeg får støtte uansett utfall også. Topp med sånne sjefer!

fortalte sjefen min det i forrige uke. vi er bare 8 ansatte + sjefen så like greit å bare få sagt det. gikk greit det

Jeg har også sagt det. Jeg jobber en flyreise unna enn hjemstedet, jordmor og etterhvert lege blir og da er det jo greit å få hjemmekontor når man trenger det.

Fortalte det for en uke siden. Hun vet at jeg har hatt flere sa, og hatt endel greier rundt det. Så tenkte det var greit at hun fikk vite det litt tidlig, uansett utfall. Ble glad på mine vegne :)

Har veldig godt forhold til sjefen min, så hun fikk vite det forrige uke. Da var jeg 5 uker :) litt fordi jeg er veldig trøtt på jobb og fordi jeg kommer litt senere avogtil fordi kvalmen er så gæli på morningen nå. :) hun ble veldig glad på mine vegne. Men kjenner hun allerede begynner å stresse meg med hvordan jeg vil ta permisjon osv. Fordi hun likte å komme inn å jobbe litt innimellom med baby når hun var i permisjon selv. (Blir nok ikke aktuelt for min del, men jeg jatter foreløpig med. Er lenge til enda[emoji23])

Har søkt på en intern stiling der jeg jobber så må vel si det hvis jeg blir innkalt til intervju.

Jeg måtte også fortelle det til sjefen i forrige uke grunnet smitte hos en pasient vi har på jobb som jeg nå ikke skal gå til (jobber som sykepleier i hjemmetjenen). Var da 4+4. Synes det var veldig tidlig å si ifra, men på grunn av tilretteleggingen som må i gang måtte sjef og sykepleiegruppa få vite det alt nå. Bare positive tilbakemeldinger fra alle

Så godt med en super sjef da!:)

Jeg begynnerr i en ny jobb i slutten av september, som helsefagarbeider ved en demensbolig. Tenker derfor å informere sjefen ikke så alt for lenge etter jeg begynner, både fordi jeg synes sjefen skal vite det før de andre ansatte, og i tilfelle noen av beboerne er utagerende/voldelige. Jobbet på sykehjem forrige svangerskap, og opplevde fysiske angrep av en dement pasient der, synes det er skummelt med baby i magen (og ellers også såklart). Så det er bedre å være åpen om graviditeten slik at jeg slipper å gå til de jeg ikke er helt trygg på. Fikk god tilrettelegging sist i alle fall, og den nye sjefen min virker helt super!

Har heldigvis sluppet noen fraværsdager foreløpig, men kommer nok til å fortelle det til sjefen etter TUL. Jeg har vært åpen om at vi har vært igjennom en lengre prosess for å få barn, så han blir nok ikke overrasket. Pga utagerende pasient vil jeg si ifra slik at jeg blir skjermet fra de situasjonene. Vet at det ikke et farlig så tidlig, men føler meg uansett veldig sårbar i en slik situasjon.

Sjefen min vet alt. Han er fantastisk. Har valgt å være åpen om prosessen vi har gått og går igjennom, da det er lettere for alle rundt oss.

Gruer meg så til å fortelle sjefen :( Hu er ikke enkel å ha med å gjøre og gikk på svangerskapspenger hele forrige gang og ender nok på det denne gangen også... bare vært tilbake i jobb siden mars så tror det blir enda dårligere stemning enn det det allerede er.. Må nok snakke med henne i morgen, skal til jm da så får nok med papirer for svangerskapspenger :(
Blir fysisk dårlig av å måtte ta det opp med hu..

Gruer meg så til å fortelle sjefen :( Hu er ikke enkel å ha med å gjøre og gikk på svangerskapspenger hele forrige gang og ender nok på det denne gangen også... bare vært tilbake i jobb siden mars så tror det blir enda dårligere stemning enn det det allerede er.. Må nok snakke med henne i morgen, skal til jm da så får nok med papirer for svangerskapspenger :(
Uff, så kjedelig å ha det sånn på jobb. Krysser fingrene for deg :sorry:

Jeg har det helt likt! Du har i d minste jobbet siden Mars, jeg har jobbet i hele 6 uker [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] MEN jeg gir faen, sånn er livet! Denne tiden borte fra jobb er ingenting mtp at jeg har vært ansatt i 8 år, og sikkert blir der lengre og når jeg er tilbake. Om ikke et jobbtilbud dukker opp på Mail i morgen som jeg egentlig håper på [emoji23] har nemlig søkt ny jobb, så blir passe pinlig om jeg får jobben! Men men... sånn er livet :)

Jeg har det helt likt! Du har i d minste jobbet siden Mars, jeg har jobbet i hele 6 uker [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] MEN jeg gir faen, sånn er livet! Denne tiden borte fra jobb er ingenting mtp at jeg har vært ansatt i 8 år, og sikkert blir der lengre og når jeg er tilbake. Om ikke et jobbtilbud dukker opp på Mail i morgen som jeg egentlig håper på [emoji23] har nemlig søkt ny jobb, så blir passe pinlig om jeg får jobben! Men men... sånn er livet :)

Takk! <3 godt å høre en annen tankegang om det! Jeg er en person som strekker meg så langt for å gjøre alle fornøyde men prøver å tenke på at dette er for at jeg og babyen, og familien skal ha det bra men vanskelig når man er vant til å aldri si nei og stille opp hele tida, og vet det byr på så mye problemer at jeg blir borte..
Men ja tusen tusen takk! <3

Takk! <3 godt å høre en annen tankegang om det! Jeg er en person som strekker meg så langt for å gjøre alle fornøyde men prøver å tenke på at dette er for at jeg og babyen, og familien skal ha det bra men vanskelig når man er vant til å aldri si nei og stille opp hele tida, og vet det byr på så mye problemer at jeg blir borte..
Men ja tusen tusen takk! <3

Om du har en sjef som ikke innser at sine ansatte før barn er en bra ting for den ansatte, så kam sjefen ta seg en bolle [emoji41]

Veit du, Nå er det du, barn, mann og ny spire som er alt som teller! Nyt livet! Og du, hvor digg blir d ikke med svangerskapspenger så all energi går på hjemmefront! Nyt [emoji7][emoji7]

Om du har en sjef som ikke innser at sine ansatte før barn er en bra ting for den ansatte, så kam sjefen ta seg en bolle [emoji41]

Veit du, Nå er det du, barn, mann og ny spire som er alt som teller! Nyt livet! Og du, hvor digg blir d ikke med svangerskapspenger så all energi går på hjemmefront! Nyt [emoji7][emoji7]

Du er god du! <3
Hu har ikke barn selv.

Men ja tror det skal bli godt, har ei på 15mnd hjemme på fulltid og så krever nok energi :)
Nå gjorde du kvelden min mye bedre, og får forhåpentligvis mer enn to timer søvn i natt, var så stressa i går.

Back
Topp