Fortelle det til sjefen?

Så frekt å spørre på jobbintervju om det! Det er ikke lov! Og kanskje et sårt tema for noen også. Nei off

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Oi oi, det er det faktisk ikke lov til å spørre om på et intervju. Du er pliktig til å informere om sykdom eller andre ting som kan påvirke jobben, men det skal ikke avgjøre om du får stillingen. Å spørre om du planlegger å bli gravid er IKKE lov! Nå ble jeg riktig irritert!
Hun spurte om det i samme momanget hun spurte om alkohol, rus og røyk... Som sagt det var mange rare spørsmål og ble egentlig ganske satt ut på det intervjuet. Vi får nyte de barna vi har. Er masse nok jobb med bare to he he... (Hennes ord)

Haha... :-) er ikke helt sikker på når jeg skal fortelle sjefen det... Nå prøver jeg å få innvilget to frihelger først ;-) når jeg bare har fått de to godkjent så går det vel greit å si det... Men bor på en liiiten plass så sjefen hører vel om det dagen etter at svigerfamilien får vite det... :-!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg sa det til sjefen min veldig tidlig, 5 uker. Pga jeg ble sykemeldt, og det var jeg forrige gang hele svangerskapet. Tenkte være grei å gi henne en liten "advarsel" nå tilfelle det blir sånn igjen. Mannet meg opp og skrev en fin Mail. ( hun er på ferie nå) , og det jeg fikk til svar var:"så fint for deg. Hvor mye blir du borte? Er det sånn at jeg må ha vikar? Greit å vite nå når jeg sitter med vaktlistene." Kjente jeg ble lei meg. Skjønner at det er utfordringer med å ha folk sykemeldt, men går vel an å være hyggelig likevel? Meningen var jo å være grei, så hun ikke skulle bli overrasket om jeg fikk fler sykemeldinger....

Jeg har samme "problemet". var på jobbintervju i november, fikk meg fast jobb å begynte på Desember. Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid. sjefen skryter veldig av meg, fornøyd og gitt med skiftleder stilling. kontrakten har jeg fått, men har jo en prøvetid på 6 mnd når man begynner i ny jobb. Er veldig redd for å fortelle det, og redd jeg skal få sparken nå før prøvetiden er ferdig?!

Det er vanskelig å sparke folk , og ihvertfall når du er gravid. Jeg ville ikke bekymret meg noe for det. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp