Fortelle det til familien

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Sist fortalte vi det mellom uke 6-8 til våre foreldre og søsken. Alle andre fikk vite det etter uke 12. Vi fortalte det i hans foreldre med krus. Moren hans hadde akkurat hatt bursdag og vi sa det var en forsinket bursdagsgave. Oppi der lå det to krus hvor det sto: " verdens beste bestemor" og " verdens beste bestefar".

Nå tenkte jeg at jeg skulle tegne på ett helt hvitt plagg for datteren min med tusjer som går av med en gang. Tenkte å skrive "jeg skal bli storesøster i januar" eller noe sånt.

Noen andre som har noen tanker om hvordan de skal fortelle det?

Til mine foreldre gjorde vi ikke annet enn å bare fortelle det. Men hadde lyst til å lage en tskjorte. Men foreldrene til sambo skal få ett krus med bestemor og bestefar.

Jeg ba i går min bror som har grillet indrefilet av okse til oss og mine forskere om å legge et par skiver på stekepanna, for jeg kan ikke spise rått kjøtt før neste år.

Samboeren min vill vi skal vente til uke 12 . men mine 3 nærmeste bestiser får vite det snart, hun ene veit det alt.
Mamma kommer til og se det på meg, sist så hun det på meg i uke 6-7 :)
facebokk ,med bekjente får vite det da vi har vært på OUL :D sånn har vi gjort det før ihvertfall.
et problem er jo mine søstre, ikke lett å hoide det skult for de heller så regner med de får vite det før uke 12 :p

Ungene går ikke vite det på en stund, når de vet er der offentlig, de har ikke filter. Da vet bhg. Skole, venner, og slekta på et blunk.

Lurer på å lage en liten lapp som gutten min på 2 år holder hvor det står storebror. Så skal jeg ta bilde å sende, så får vi se hvor fort de oppdager det:D Vi var ikke familie som bort så nært heller, så vi satser på å holde de hemmelig til uke 12.

Da er den lagd. Hu skjønner ingenting av det. Har prøvd å fortelle min datter at det var en baby inni magen til ei som skal føde når som helst, men hu ble bare veldig rar. Liksom " spiste hu en baby?". Hu blir 2 år i juli.

Vedlegg

• 1431940564972.jpg
    1431940564972.jpg
    40 KB · Visninger: 80
Så fin t-skjorte:-) Og så skjønn datteren din er.

Jeg hadde også tenkt å gjøre det sånn, men siden det ble IVF på oss vet familien det allerede.

Her fikk svigerfamilien vite det på torsdag i bursdagen til svigermor. Hun fikk en hvit body som vi hadde tegnet et bringebær på og skrevet, jeg er like liten som et bringebær. Det var veldig skjønt. Og alle ble kjempe glade. Godt å slippe å sjule det når det allerede er kjempe synlig på meg.
Pappa får vite det i morgen håper jeg, planer om å gå ut å spise, så har jeg en forsinket bursdagsgave med en kopp det står bestefar på :)

Her fikk svigerfamilien vite det på torsdag i bursdagen til svigermor. Hun fikk en hvit body som vi hadde tegnet et bringebær på og skrevet, jeg er like liten som et bringebær. Det var veldig skjønt. Og alle ble kjempe glade. Godt å slippe å sjule det når det allerede er kjempe synlig på meg.
Pappa får vite det i morgen håper jeg, planer om å gå ut å spise, så har jeg en forsinket bursdagsgave med en kopp det står bestefar på :)
Så koselig. Jeg hater at jeg ikke kunne fortelle det til pappa i helga. Men ville ikke ødelegge for ei som har prøvd veldig lenge.

Var veldig enig med sambo om at vi skulle vente til minst uke 12! Det gikk rett i vasken i helgen da jeg ble servert vin, mojito, reker og bløt ost :-P Klarte ikke helt å bortforklare alt det! Så da fikk min mor og stefar vite det... Har dårlig samvittighet for at de skal vite det og ikke min far, så det spørs om jeg ikke må fortelle det snart...! Og sambo ville gjerne fortelle det til sine foreldre om mine vet det ;-)
Skummelt at så mange skal vite det når det er risikosvangerskap.... :-(

Jeg måtte fortelle det på jobben i dag, siden jeg er kvalm dagen lang og veldig svimmel... Han jeg sa det til først på jobben, skjønte det egentlig før jeg sa det;) Har jo vært åpne om at vi var prøvere, så det var forventa:)
Ellers så skjønte svigermor det på lørdag, men jeg har ikke bekrefta det for henne enda da;) Mamma skal muligens få vite det den 1.juni. Det er bryllupsdagen til henne og pappa, hun har vært enke i 23 år, så i stedet for at dagen bare skal bli trist for henne med å sette blomster på graven hans, så tenkte jeg hun skulle få den gaven♡

Blir nok noen uker til ja :-)
Skal en helg til mormor i begynnelsen av juni og da vet jeg ikke om jeg kan holde meg, for hun vet jeg er glad i vin....
Mamma og pappa bør få vite det uken etter... da er jeg snart 9 uker.... håper på å kunne vente litt lenger med svigerforeldra, men har en dårlig følelse av at den svigermora kommer til å buste meg når jeg møter hun 14. Juni :-P

Nå veit svigerfar det også. Han ble litt overrasket når han så den på dattera vår. Hehe. Gleder meg til å fortelle det til familien min.

Vi har fortalt det til mamma. Fikk tantebarnet mitt til å si det. Hun gikk bort å sa baby i magen også stod jeg bak henne. Hehe. Mamma trengte en liten opptur. Så får vi se når vi sier det til resten.

Her har vi allerede fortalt det til min mor og kjæresten og hans foreldre... vi synes det er ålreit å snakke om ting og da faller det seg naturlig... min far får vite det i juni når jeg ska besøke han.. og søstra mi veit det.. hu er min beste venninne og søster;) Resten skal få vite det etter 12 uker..Det kan hende to venninner får vite det før det;) jeg er super dårlig å holde ting hemmelig! ellers håper jeg bare formen holder seg bra så jeg slipper å måtte fortelle det!

Vi skal på hyttetur i helgen med svigers.. Å jeg som er så dårlig:rolleyes:

Har dere fortalt det til andre uten å fått det bekreftet på ul eller lege?

(For jeg kommer jo til å bli busta av svigermor i helga uansett.. Kan jeg si det uten å ha fått graviditeten bekrefta annet enn på tissepinne? :) )

Foreløpig vett svigerfar, mamma, mi pt, lege, gynokolog, bestevenninnå mi og selvfølgelig min kjære mann! Syns det e altfor mongen, konne holdt me lege, gyn og mann foreløpig! Men av ulike grunnar så har eg måtta. Så håpe virkelig spirå sitte fast denna gong <3

Vi skal på hyttetur i helgen med svigers.. Å jeg som er så dårlig:rolleyes:

Har dere fortalt det til andre uten å fått det bekreftet på ul eller lege?

(For jeg kommer jo til å bli busta av svigermor i helga uansett.. Kan jeg si det uten å ha fått graviditeten bekrefta annet enn på tissepinne? :) )

Klart du kan, McRaven :D Det e jo ikkje vanlig å gå te legen å måls hcg uten grunn, så de fleste seie det jo kun basert på graviditetstest, at mensen ikkje e komt og symptomene så komme me graviditeten :)

Back
Topp