Fortelle det til besteforeldre

Stolt mor <3

Glad i forumet
Kjenner jeg begynner å grue meg til til søndag for da skal vi fortelle det til moren min . Dette var jo litt planlagt , men ikke for offentligheten . Så er veldig nervøs for å fortelle det til henne nå . Men det blir jo en bursdagsgave til henne da , siden hun har bursdag nå på mandag . 
Men saken er : For 3 år siden var jeg gravid sist og hadde planer om å beholde , men pga mye komplikasjoner i forholdet og rundt oss så ble det til at jeg tok abort . Men saken var at mamma klikka mentalt da jeg fortalte at jeg var gravid da , og jeg er så redd for reaksjonen hennes nå . Selv om det er en annen jeg er sammen med nå og alt slik , men kjenner nervøsiteten kommer snikene og på søndag er jeg jo 6 uker på vei . 

Sambo mener jo det er en fin bursdagsgave , men vi har jo "kun" vært sammen i 10 mnd , men føles ut som år da . Så jeg er jo sikker på at dette er rett ! 

Men hvordan skal jeg klare og fortelle det ? Noen som har ett godt tips til meg ? Før jeg dør av nervøsitet !

Hehe..du kan jo late som dere ikke vet det og kanskje klage litt på kvalme, vonde pupper osv..Og da vil moren din høyst sannsynlig spørre om du er gravid og da kan du jo feks si "kanskje det"! dra frem en clearblue av veska og inn på badet! nei jeg vet ikke jeg..Har aldri fortalt om svangerskap på en morsom måte..dvs nr 1 ble avslørt av min far!!

De fikk tidlig og dramatisk greie på det da min eks klikket i vinkel da vi fant ut så jeg ble hentet av mine foreldre samme dag..Men pappa klarte ikke vente så under frokosten så bare sa han det! Lillesøster stormet gråtende ut men lillebroren min erklærte at "han skal få moped" som første reaksjon:) 

Ikke godt å si hvordan de reagerer- ikke der og da men på sikt blir alle happy, er nå min erfaring:)

hm.. ikke lett dette der! men Håper at hun blir kjempe glad! det vil jeg tro at hun blir, og i og med det er en "bursdagsgave", så kan du kjøpe et babykort.. sånn velkommen til verden opplegg, med en nøytral farge og skrive inni gratulasjonen og i tillegg gratulere henne med å bli bestemor, og at "babyen" ønsker seg selv velkommen til en ny verden og et håp om å bli tatt vare på ? hehe.. vet ikke jeg.. vi har skrevet kort, til mine foreldre, så venter på å få positivt svar på gyn, så da blir det kort og et par små strømper/sokker som vi skal pakke inn:) hihi.. mange ideer man kan bruke! google litt :)

Pakk inn et par søte babysokker og skriv et kort med "Gratulerer med dagen, bestemor":) Ingenting mer, så ser du hvordan det går. Er kanskje lettere enn å si det med ord?
Er vel vanskelig uansett, så bare å hoppe i det! Håper det ordner seg greit:) Lykke til!

Babykos<3 skrev:
Pakk inn et par søte babysokker og skriv et kort med "Gratulerer med dagen, bestemor":) Ingenting mer, så ser du hvordan det går. Er kanskje lettere enn å si det med ord?
Er vel vanskelig uansett, så bare å hoppe i det! Håper det ordner seg greit:) Lykke til!

Den likte jeg ! Har tenkt på kopp eller noe , men detta er jo enda søtere :D 

Hehe, får håpe hun skjønner det da, så isen brytes;)
La oss høre hvordan det går:)

d går nok bra skal du sjå :) me ska og fortelle d til foreldrene mine på søndag, er og 6 uker då så glede mg t å dele d md de :) masse lykke til,d går nok så fint :)

husker jeg skrev brev til mamma om at hun ikke måtte bli sint, ikke si det videre Osv  som hun måtte skrive under på før jeg sa det og hun ble jo kjempe nervøs og trudde jeg sulle si jeg hadde begynt på narkotika og alt mulig hehe :P  ( var 17 år da ) så jeg var nokså nervøs for reaksjonen :P

michelle85 skrev:
d går nok bra skal du sjå :) me ska og fortelle d til foreldrene mine på søndag, er og 6 uker då så glede mg t å dele d md de :) masse lykke til,d går nok så fint :)

Da er vi ganske likt da :) 
Ønsker oss lykke til ;D

Frk Baby i magen ^^, skrev:

michelle85 skrev:

Da er vi ganske likt da :) 
Ønsker oss lykke til ;D

jepp me ligge ganske likt ;) ja masse lykke til til oss :) d går nok fint ska du sjå ;) kor du bor??

michelle85 skrev:

jepp me ligge ganske likt ;) ja masse lykke til til oss :) d går nok fint ska du sjå ;) kor du bor??

:D
Ja , det skal nok gå så bra så =)
Jeg bor i Akershus jeg , enn du da ? =)

michelle85 skrev:

:D
Ja , det skal nok gå så bra så =)
Jeg bor i Akershus jeg , enn du da ? =)

rogaland :)

michelle85 skrev:

Hvor i rogaland da ? =)

michelle85 skrev:

Hvor i rogaland da ? =)

stavanger :)

michelle85 skrev:

Ahhh , aldri vært der jeg :P 
Hører til nesten på Gardermoen jeg :P

michelle85 skrev:

Ahhh , aldri vært der jeg :P 
Hører til nesten på Gardermoen jeg :P

blir spennende å følge med deg :) siden me ligge så likt :) ka dato har du termin? eg har 28-29 januar.. går ut fra 29 :)

michelle85 skrev:

blir spennende å følge med deg :) siden me ligge så likt :) ka dato har du termin? eg har 28-29 januar.. går ut fra 29 :)

I lige måde =)
Ut i fra hva jeg har klart å regne meg til så er termin ca 29 januar :) Så vi ligger ganske tett oppunder hverandre :D Spennende :D

Back
Topp