Fortelle det tidlig?

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Er det noen av dere som blir å fortelle noen andre en partner før dere er 12 uker på vei? Eventuelt hvor lenge skal dere vente?

Selv håper jeg å klare å holde det lskjult en god stund siden jeg ikke klarte det sist gang.

Planen er å fortelle etter oul i mai. Jeg er overvektig og har endra livsstil så tipper det bare blir å se ut som jeg ikke har gått ned i vekt :laughing002 så vi slipper å fortelle noen før da. Pluss vi skal besøke svigers som bor 8 t unna i mai; så da får vi fortalt de ansikt til ansikt:Heartred er 2 vennepar som vet om det da de venter barn selv og er mi bestevenninne og hans bestekompis :angelic:

Har fortalt det til søstra mi siden vi skal på ferie til henne neste uke. Vi tar alltid et glass vin sammen på kveldene når jeg er der, så hun ville uansett ha skjønt det om jeg taklet nei.
Min leder vet det også da det gir meg litt fleksibilitet med hjemmekontor osv.
Så har jeg sagt det til barselgruppa mi (3 andre damer). De har vært der for meg i mine 3 MA etter sønnen min. Så synes det er deilig å ha noen som vet, om jeg skulle miste igjen.
Ellers blir det vel å vente til uke 12 for resten av familien og nære venner. Men om noen spør så svarer jeg ærlig. Alle vet at vi holder på med IVF behandling og jeg har sagt at det er greit å spørre om de lurer. Det som er litt fint er at de fleste tror jeg venter på mars/april for et nytt IVF forsøk.
Var vel ingen inkludert meg som så for seg at vi skulle klare det på egenhånd.

Last edited:
Blir å fortelle det til sjefen og antageligvis noen kolleger. Har fortalt om den ene spontanaborten til de tidligere, samt begge spontanabortene til et par kolleger :) Utover det venter vi til etter uke 12-13 med familie, forhåpentligvis vet vi kjønnet på dette tidspunktet :Heartred

Last edited:
En del venninner vet + mamma. Resten tenker vi si etter TUL uke 8.

Har allerede sagt det til nærmeste familie og nærmeste venner.

Hvis formen blir like dårlig som sist så sier jeg i fra til de ansatte sånt at de ikke lurer på hvorfor er dårlig. Sist sa jeg i fra til i uke 6 (MA uke 8).

Tenker jeg hadde uansett sagt i fra til de nærmeste ved en spontanabort så føler ikke det er noe "farlig" å si at jeg er gravid tidlig. Men facebook/insta får vente til litt etter uke 12 ;)

Har allerede sagt det til nærmeste familie og nærmeste venner.

Hvis formen blir like dårlig som sist så sier jeg i fra til de ansatte sånt at de ikke lurer på hvorfor er dårlig. Sist sa jeg i fra til i uke 6 (MA uke 8).

Tenker jeg hadde uansett sagt i fra til de nærmeste ved en spontanabort så føler ikke det er noe "farlig" å si at jeg er gravid tidlig. Men facebook/insta får vente til litt etter uke 12 ;)
Her er deg enda bare samboer, men tenker at hvis jeg også blir like dårlig som sist går det ikke an og ikke fortelle det til kollegaer og familie rundt. Spydde jo hele tiden forige svangerskap og tålte ikke å lukte på noe som helst før jeg brakk meg og jeg jobber nå på sykehjem så det blir ikke å funke å skjule da.:woot::laughing002

Søsteren min vet det, hun er også min beste venninne, og visste om at jeg mistet i jula, så syns det ble naturlig å fortelle henne. Av erfaring fra tidligere svangerskap vet jeg at de jeg jobber nærmest med fort vil merke det litt tidlig.

Søsteren min vet det, hun er også min beste venninne, og visste om at jeg mistet i jula, så syns det ble naturlig å fortelle henne. Av erfaring fra tidligere svangerskap vet jeg at de jeg jobber nærmest med fort vil merke det litt tidlig.
Hvor langt var du på vei da du mista i jula? Mista også 1.juledag. I uke 7 da

Hvor langt var du på vei da du mista i jula? Mista også 1.juledag. I uke 7 da

Litt uklart, da det begynte med bare litt spotting, så det tok litt tid før jeg skjønte hva som skjedde, men var vel rundt 4+6, så det var jo veldig tidlig.

Prøver å holde det så lenge som mulig, men tidligere har jeg blitt liggende strak ut fra uke 6 ca så da har de fleste sjønnt det:hilarious: derfor bestemmer vi oss for å fortelle det om formen min blir dårlig igjen, slik at vi kan overraske familien:Heartred venner og andre får ikke vite det før uke 12 ca:joyful:

Her er nok jeg og mannen litt unormale. Vi sier det til de nærmeste, og de på jobben min med en gang vi har positiv digital:happy: Vi greier bare ikke å holde munnen vår :hilarious:

Denne gangen skal vi prøve å vente å si noe til mammaen min til morsdagen. Men mye skal jo selvfølgelig gå bra til da :smiley-angelic001

Jeg har sagt det til de jeg føler trenger å vite noe på jobb, ledelse og de jeg jobber tettest med.. I tilfelle det skal skje noe og slipper å forklare hvorfor jeg løper på do heletiden ;)

Back
Topp