Fortelle d til barna:)

Turbo_85

Glad i forumet
Jeg fortalte d til barna i går, datteren min på 7 syntes d er kjempe stas.. Masse planer med innkjøp, mat til babyen, trilleturen., osv:) sammen meg bonusgutten på 7 og.. Syntes d er kjempe stas:) Men frøkna på 4 syntes ikke d var så kjekt.. Ble kjempe lei seg og begynte å grine:-P senere ville hun ikke snakke om d.. Trenger nok litt tid på å skjønne d og la d synke inn;)

Fler som har hatt samme reaksjoner?:)

Vi har på på hhv 7 og 4,5. Han som er eldst har spurt etter flere søsken et par år, hvilket har vært vondt fordi vi har jo prøvd.

Begge to ble veldig glade Odd gleder seg masse, hun ble ekstra glad da hun fant ut at det er ei jente. "her kommer lillesøster for å hente meg! " sier hun når jeg kommer til bhg...

Men at barn i den alderen kan bli lei seg tror jeg ikke er så rart, og jeg er forberedt på at hun kan bli svært sjalu når babyen kommer. Det var jo hun som ble sjalu da hun ble født... Han derimot er bare så glad i babyer og barn man kan kose med at han er en perfekt storebror

Her ble jenta på 8 og gutten på 6 veldig glad , men etter noen dager ble gutten min litt mer skeptisk . Viste seg at han syns det var trist at han ikke fikk være lillebror mer, bare storebror .
Alt ble mye bedre når han fikk vite at jammen får han fortsatt være lillebror , men han blir OGSÅ storebror :)
Begge barna koser og nusser på lillesøster-magen, snakker med den, og er ivrig på å kjenne spark osv :)

Kommende storesøster på 3,5 ble ikke lei seg, men hadde noen døgn der hun nektet å ta inn informasjonen. Var helt merkelig :-P Hun fikk vite det for jeg syntes det hadde vært så hyggelig om hun var den som fortalte det til kommende besteforeldre og oldeforeldre :-) Men da jeg spurte henne om hva mamma hadde i magen så var svaret konsekvent "ingenting"... Og hun visste det jo! :-) Men så plutselig var det som om en bryter ble skrudd på og hun snakket ikke om annet enn babyen ;-) Samtlige folk, inkludert alle i kassen på butikken, fikk vite det :-) Bare gi det tid, det kommer nok!!

Back
Topp