Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde rett - han ble utrolig stressa Derfor sa jeg det til han en dag før resten av kollegaer. Så til i dag hadde han fått «landet» litt og var veldig interessert i å høre hvordan ultralyd hadde gått, og virket veldig glad på mine vegneHar ikke fortalt det enda da jeg ikke har hatt behov for tilrettelegging/sykemelding. Planlegger å fortelle det 13. mars før jeg skal på otul, for hvis alt ser fint ut kommer jeg til å fortelle alle etterpå Har et veldig godt forhold til sjefen så tror han vil bli veldig glad på mine vegne. Men han er 60+, så jeg er forberedt på et snev av stress også mtp at jeg skal i permisjon og har få som kan dekke for meg på jobb
Da ville jeg ha snakket med jordmor/lege om svangerskapspenger! De kan begrunne det med at kvalmen er så alvorlig at fosteret kan få lav fødselsvekt/prematur fødsel, fordi du presser deg til å være på jobb og ikke prøve å få i deg mat og hvile. Så slipper du å bruke opp sykmeldingsrettigheterFøler jeg ikke får noen forståelse fra arbeidsgiver. Har bedt om tilrettelegging i form av delvis sykemelding og hjemmekontor, men nope det er visst uaktuelt. Er visst bedre at jeg er 100% sykemeldt i flere mnd.. Siden formen ikke er så bra, så er det greit nok for min del at jeg er sykemeldt, men synes det er kjipt at ikke jobben hører på mine ønsker, og vil tilrettelegge når jeg ber om det..
Spørs om jeg ville fått gjennomslag av nav, siden det er en kontorjobb, og ikke en arbeidsplass som utgjør en risiko for fosteret. Føler ikke jeg hører til under noen av kravene fra nav.. Jeg har jo ikke hyperemesis heller..Da ville jeg ha snakket med jordmor/lege om svangerskapspenger! De kan begrunne det med at kvalmen er så alvorlig at fosteret kan få lav fødselsvekt/prematur fødsel, fordi du presser deg til å være på jobb og ikke prøve å få i deg mat og hvile. Så slipper du å bruke opp sykmeldingsrettigheter
En kollega av meg har nå fått 100% svangerskapspenger, og vi har i utgangspunktet kontorjobb! Men vi har mye stressmomenter og en psykisk belastende jobb, men vet at jordmor der begrunnet høyt stressnivå som grunn for svangerskapspengerSpørs om jeg ville fått gjennomslag av nav, siden det er en kontorjobb, og ikke en arbeidsplass som utgjør en risiko for fosteret. Føler ikke jeg hører til under noen av kravene fra nav.. Jeg har jo ikke hyperemesis heller.. Vis vedlegget 400981
Jeg kan ikke skylde på en stressende eller psykisk belastende jobb heller Bare at de nekter å tilrettelegge med hjemmekontor (når vi har mulighet til det) Det som er stressende og psykisk belastende, er at de ikke vil tilrettelegge og høre på meg.. og det får jeg nok ikke gjennom hos navEn kollega av meg har nå fått 100% svangerskapspenger, og vi har i utgangspunktet kontorjobb! Men vi har mye stressmomenter og en psykisk belastende jobb, men vet at jordmor der begrunnet høyt stressnivå som grunn for svangerskapspenger
Edit: man kan ha ulike grader av hyperemesis, og det er et spørreskjema fastlegen/jordmor kan gjennomføre for å vurdere om det er mild, moderat eller alvorlig! Finner skjemaet på nett også. Jeg scorer alltid på moderat grad, men får fortsatt i meg litt mat og må ikke legges inn for behandling!