Fortelle arbeidsgiver

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Noen andre som har gjort det?

Jeg var nødt idag,da jeg ble sykemeldt 40% pga kvalme.. Greit at hun vet hvorfor jeg løpet på toalettet i tide og utide syns jeg.

Jeg har fortalt det.

Løfter vektkofferter, tredemøller og diverse i tide og utide og det vil jeg helst unngår nå. Og fordi vi må ansette en i min stilling. Litt stressa for det.

Jeg fortalte det også i går. Legen ville sykemelde meg hele neste uke pga kvalme og stress. Jeg slutter på medisiner som ikke er bra for fosteret så i kombinasjon av det måtte jeg si det til jobb.

Jeg sa det med en gang jeg fikk positiv test. Følte det var naturlig da jeg har vært åpen de gangene jeg har mistet. I tillegg ble jeg sykemeldt 100% en måned, og regner med at jeg ikke kommer gult tilbake på jobb med det første :)

Sjefen var den første som fikk vite det:smug: sammen med leder gruppen vår. Helt naturlig for meg at du som er mest rundt meg vet i både oppturen og nedturer:happy:

Tenker å vente til uke 12 før jeg forteller det. Om ikke magen virkelig har begynt å endre seg før det da ;)

Jeg har søkt en rådgiverstilling internt på arbeidsplassen min, så kommer nok ikke til å si noe på en stund.. det passer ikke nå i hvert fall

Nah, håper å kunne vente til etter jul :) Ingen grunn til å stresse sjefen for øyeblikket, hun har mer enn nok å stri med.

Jeg har sagt det til sjefen, så hun vet hvorfor jeg soner litt ut og er litt til og fra. Veldig godt å ha den åpenheten:)

Jeg fortalte det i går. Gikk ikke helt som jeg håpet :p Hun var positiv, for all del, men la ganske klare føringer for hvordan jeg skal legge opp dagene nå som jeg er 50% sykemeldt, som ikke passer dømes det jeg trenger for å holde formen i sjakk. Og veldig klar på at jeg bør (for min egen del) være 100% friskmeldt i månedene fremover. Men uansett greit å ha sagt det, for jeg er jo ikke helt meg selv om dagen og nå vet hun hvorfor.

Jeg fortalte det i går. Gikk ikke helt som jeg håpet :p Hun var positiv, for all del, men la ganske klare føringer for hvordan jeg skal legge opp dagene nå som jeg er 50% sykemeldt, som ikke passer dømes det jeg trenger for å holde formen i sjakk. Og veldig klar på at jeg bør (for min egen del) være 100% friskmeldt i månedene fremover. Men uansett greit å ha sagt det, for jeg er jo ikke helt meg selv om dagen og nå vet hun hvorfor.

Hmm men det er vel ikke tilrettelegging om det ikke hjelper deg. Da kan du jo fort bli 100 prosent sykemeldt enn friskmeldt.

Jeg har vært hos lege og blitt avlastet en del på jobb vedr. psyken faktisk. Sjefen fulgte meg tett opp etter dette og vi prater en del om noen medisiner hvor hun veldig gjerne ville jeg skulle ta imot tilbudet fra legen osv.- nåååå kan jet ikke ta akkurat denne medisinen og jeg er veldig skeptisk til hva jeg skal si da hun nok kommer til å spørre ...
Ellers så er det ingen behov for å si så mye enda... men får nok en del reaksjoner da jeg er midt i et treårig delstudium som tilrettelegges av jobben. Har tusen spørsmål sjøl vedr. slike ting som studielån og generelt å fortsette nettstudiet i fødselspermisjonen osv.

Hmm men det er vel ikke tilrettelegging om det ikke hjelper deg. Da kan du jo fort bli 100 prosent sykemeldt enn friskmeldt.
Ja, det prøvde jeg også å si, men virket ikke som det gikk inn. Hun mener at halve dager er det som er hensiktsmessig i min situasjon, og jeg forstår tankegangen om at hele dager blir for heftig. Men jeg kjenner at det jeg trener er noen dager innimellom hvor jeg kan hvile ut skikkelig og hente meg inn. Jeg har 30 minutter hver vei til jobb, og selv om jeg har halve dager på jobb blir det ikke mye tid igjen før toåringen skal hentes i barnehagen, og da føler jeg at jeg ikke får så mye ut av det likevel. Det har og vært litt heftig på hjemmebane den siste tiden, fordi barnehagen er bekymret for toåringen, og flere instanser er koblet inn. Så jeg var ganske utslitt allerede før jeg ble gravid. Hvis jeg har en hel dag hjemme til å ligge rett ut og slappe av tror jeg at jeg har mer å gi på jobb dagen etter. Tanken min var 2,5 dager på jobb/hjemme, hun mente 5 halve dager på jobb. Vi møttes på midten med at jeg kan ha onsdagene hjemme og de andre dagene kortere. Så får vi se hvordan det går..

(Beklager langt svar :p måtte få det ut)

Ja, det prøvde jeg også å si, men virket ikke som det gikk inn. Hun mener at halve dager er det som er hensiktsmessig i min situasjon, og jeg forstår tankegangen om at hele dager blir for heftig. Men jeg kjenner at det jeg trener er noen dager innimellom hvor jeg kan hvile ut skikkelig og hente meg inn. Jeg har 30 minutter hver vei til jobb, og selv om jeg har halve dager på jobb blir det ikke mye tid igjen før toåringen skal hentes i barnehagen, og da føler jeg at jeg ikke får så mye ut av det likevel. Det har og vært litt heftig på hjemmebane den siste tiden, fordi barnehagen er bekymret for toåringen, og flere instanser er koblet inn. Så jeg var ganske utslitt allerede før jeg ble gravid. Hvis jeg har en hel dag hjemme til å ligge rett ut og slappe av tror jeg at jeg har mer å gi på jobb dagen etter. Tanken min var 2,5 dager på jobb/hjemme, hun mente 5 halve dager på jobb. Vi møttes på midten med at jeg kan ha onsdagene hjemme og de andre dagene kortere. Så får vi se hvordan det går..

(Beklager langt svar :p måtte få det ut)

Jeg kjente selv på frustrasjonen din når jeg leste det :arghh: Hensikten og med sykemelding er jo at den som er syk som skal kjenne på hva som er hensiktsmessig, ikke arbeidsgiver :shifty: jeg ville ha prøvd å være tydelig med sjefen din ellers ville jeg ha gått til legen på ny og sagt du trenger 100 prosent. Høres ut som du har veldig mye nå. Du skal jo fungere for toåringen din, så da ville brydd meg fint lite om jobben, altså når de ikke kan tilrettelegge på dine vilkår.

Back
Topp