Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fortalte det i går. Gikk ikke helt som jeg håpetHun var positiv, for all del, men la ganske klare føringer for hvordan jeg skal legge opp dagene nå som jeg er 50% sykemeldt, som ikke passer dømes det jeg trenger for å holde formen i sjakk. Og veldig klar på at jeg bør (for min egen del) være 100% friskmeldt i månedene fremover. Men uansett greit å ha sagt det, for jeg er jo ikke helt meg selv om dagen og nå vet hun hvorfor.
Ja, det prøvde jeg også å si, men virket ikke som det gikk inn. Hun mener at halve dager er det som er hensiktsmessig i min situasjon, og jeg forstår tankegangen om at hele dager blir for heftig. Men jeg kjenner at det jeg trener er noen dager innimellom hvor jeg kan hvile ut skikkelig og hente meg inn. Jeg har 30 minutter hver vei til jobb, og selv om jeg har halve dager på jobb blir det ikke mye tid igjen før toåringen skal hentes i barnehagen, og da føler jeg at jeg ikke får så mye ut av det likevel. Det har og vært litt heftig på hjemmebane den siste tiden, fordi barnehagen er bekymret for toåringen, og flere instanser er koblet inn. Så jeg var ganske utslitt allerede før jeg ble gravid. Hvis jeg har en hel dag hjemme til å ligge rett ut og slappe av tror jeg at jeg har mer å gi på jobb dagen etter. Tanken min var 2,5 dager på jobb/hjemme, hun mente 5 halve dager på jobb. Vi møttes på midten med at jeg kan ha onsdagene hjemme og de andre dagene kortere. Så får vi se hvordan det går..Hmm men det er vel ikke tilrettelegging om det ikke hjelper deg. Da kan du jo fort bli 100 prosent sykemeldt enn friskmeldt.
Ja, det prøvde jeg også å si, men virket ikke som det gikk inn. Hun mener at halve dager er det som er hensiktsmessig i min situasjon, og jeg forstår tankegangen om at hele dager blir for heftig. Men jeg kjenner at det jeg trener er noen dager innimellom hvor jeg kan hvile ut skikkelig og hente meg inn. Jeg har 30 minutter hver vei til jobb, og selv om jeg har halve dager på jobb blir det ikke mye tid igjen før toåringen skal hentes i barnehagen, og da føler jeg at jeg ikke får så mye ut av det likevel. Det har og vært litt heftig på hjemmebane den siste tiden, fordi barnehagen er bekymret for toåringen, og flere instanser er koblet inn. Så jeg var ganske utslitt allerede før jeg ble gravid. Hvis jeg har en hel dag hjemme til å ligge rett ut og slappe av tror jeg at jeg har mer å gi på jobb dagen etter. Tanken min var 2,5 dager på jobb/hjemme, hun mente 5 halve dager på jobb. Vi møttes på midten med at jeg kan ha onsdagene hjemme og de andre dagene kortere. Så får vi se hvordan det går..
(Beklager langt svarmåtte få det ut)
Hensikten og med sykemelding er jo at den som er syk som skal kjenne på hva som er hensiktsmessig, ikke arbeidsgiver
jeg ville ha prøvd å være tydelig med sjefen din ellers ville jeg ha gått til legen på ny og sagt du trenger 100 prosent. Høres ut som du har veldig mye nå. Du skal jo fungere for toåringen din, så da ville brydd meg fint lite om jobben, altså når de ikke kan tilrettelegge på dine vilkår.