Fortelle arbeidsgiver

Tulipan:)

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vårspirene 2021
Når fortelle arbeidsgiver? Jeg jobber veldig tett med lederen min og føler at hun aner ugler i mosen allerede.. [emoji28] Jeg gjesper og er litt uvel hver dag, skylder det på vond skulder (som jeg får behandling for)

og så har jeg en stilling som kan være litt utfordrende å erstatte, derfor føler jeg hun bør vite så snart som mulig.. Hva tenker dere andre?
 
Sniker frå desember. Eg fortalte min leder det med en gang, for då ville eg få forståing både mtp evt fråvær eller viss det ikkje skulle gå bra ☺️
 
Fortalte kjapt. Pga jobber i butikk med mye tunge løft. Ble til at kollegaene fikk vite og pga noen lurte på hvorfor i pokker jeg ikke kunne løfte tungt lenger..
 
Har tenkt på det, men føler at det forventes så mye av meg framover og det er så mye planer. Så da venter jeg litt til :)
 
Huff, synes det er så vanskelig... føler jeg bør si noe, men samtidig kvier jeg meg slik....
 
Jeg kommer nok til å vente noen måneder.. Gruer meg litt!
 
Håper jeg kan vente til 12.uke og at jeg har fått den faste stillingen min som jeg er lovet, frem til da[emoji849]
 
Jeg forteller det til sjef og nærmeste kollegaer når det blir merkbart, f.eks hvis jeg blir kvalm. Vil si det på en ordentlig måte. Ikke la dem gå å lure. Men håper det blir lenge til, og aller helst i uke tolv.
 
min sjef vet, pga de to gangene vi har mistet før så ville jeg at hun skulle vite slik at vi kanskje kan snik legge til rette litt for meg. får se hvor lang tid det tar før de andre damene på jobben vet noe, for jeg fersker "alle" andre med en gang! ;)
 
Jeg har fortalt det til sjefen min, følte jeg måtte da jeg ble sykemeldt. Har to sa og en exu bak oss det siste året, så synes det er greit at sjefen vet det og skjønner hvorfor jeg er borte fra jobb, i tillegg så kanskje man får litt ekstra tilrettelegging når jeg skal tilbake i jobb igjen[emoji4]
 
Forteller når jeg føler for det, ikke pga en spesiell uke. Kunne omså sagt det nå men er redd han skal ta for mye hensyn :p
 
Jeg er veldig usikker fordi jeg ikke har fast stilling for øyeblikket og jeg er usikker på hva jeg tilbys neste år. Jeg er lærer og snart går vi mot sommerferie og da er jeg ikke på jobb i 2 måneder. Føler det er for tidlig å si noe nå og for sent å si det i august. Jeg må nok se litt ann (og spesielt om dette går veien denne gangen da jeg ikke vil si ifra uten grunn i tilfelle det påvirker noe).
 
I høst (som endte i MA) fortalte jeg det til både teamleder og avdelingsleder tidlig. En måneds tid senere hadde jeg fått altfor mye å gjøre og hadde veldig krevende oppgaver. Tok det opp med dem og ba om at noen av oppgavene ble overført til kolleger, men ingenting ble gjort. Dette til tross for graviditet og at jeg minnet dem om at legen har sagt at jeg ikke bør stresse pga tidligere ustabilt stoffskifte. En måned etter det igjen ble MA oppdaget. Tror ikke det hadde noe med stresset å gjøre, men var uansett ikke bra at de ikke gjorde noe da jeg sa ifra.

Denne gangen skal jeg derfor vente lengst mulig med å fortelle!
 
Jeg måtte si det da jeg må søke om fritimer for de ultralydene jeg skal ha [emoji4]
 
Jeg fortalte det ganske fort pga hvis det skulle gå galt, så vet hun hvorfor. Og har fortalt det til de jeg forholder meg til i hverdagen også :)
 
Har ikke sagt noe enda, har jo bare visst om det i 4 dager :p sist sa jeg det til sjefen i uke 7 tror jeg det var, men da trengte jeg også å sykemelde meg, så da tenkte jeg det var greit hun visste det :) så jeg ser vel an formen denne gangen også. Er alt greit drøyer jeg det nok noen uker :)
 
Sniker med blastospire i magen. Alle på jobb har vært med på veien til et barn til. Første var også ivf baby. Ville ikke skjule om hvorfor jeg måtte dra på kontroller osv. Så var åpen fra start.
 
Back
Topp