Fortell om hverdagen din som mor

85Anonym

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Ja, her tenkte jeg vi kunne fortelle hverandre hvordan hverdagen vår er for tiden. Hva vi gjør, hvordan ungen sover og vi sover osv... Synes det er så kjekt å lese om hva andre gjør på for å bli litt inspirert selv.

Her så har vi delt oss i to, samtidig som vi står sammen.
Pappan tar seg av eldste, og jeg tar meg av minste. Siden det er jeg som har puppa så er det enklest sånn ;)
Så da står pappan opp med eldste hver dag, kjører henne til barnehage/bestemor, og jeg og minste sover et par timer ekstra på morran før vi står opp.

Natten har blitt veldig bra, og hun sover foreløpig jevnt. Sover i 2-3 timer før hun vil ha mat, også sover vi videre.
I natt derimot så ville hun sove i sengen med oss, og så skakk har jeg vel aldri vært i ryggen før...  Jeg liker virkelig ikke samsoving! Det er ikke noe for oss, så får håpe det ikke skjer for ofte ;)

Ellers så sover hun mye på dagen, og er en skjønn unge. Jeg begynte å bruke brystskjold i går, og det virker som at hun får litt ekstra luft i magen da. Så jeg må bli flinkere til å rape henne. For du verden for noen kvalitetspromper jeg får servert om jeg "bretter henne sammen" ;)

Hverdagen min kom brått men det var jeg klar over, men et par ekstra dager på sykehuset da Leander ble lagt inn på nyfødt intesiven vavar det bare litt greit sånn sett...

Samboeren min jobber som vikar i et bemanningsbyrå og hadde ikke krav på noe etter fødsel så når vi kom hjem og ikke har han bil lappen så her begynte hverdagen med en gang med en gutt på 2år 9 mnd blir 3 år i mars...

Kjører han i bhg og henter han... men når vi kommer hjem er det pappaen som har og finner på ting med han største som regel men prøver å bytte på litt...

Jeg ammer men han er litt plaget med luft i magen så nå  prøver vi manuellterapi for å håpe at det kan hjelpe for han har holdt på noen timer på ettermiddagen på det værste men når det først komme ut så kommer det ut... hehe

Om natten har han sovet som regel våknet 1 og 4 for å få mat og ny bleie men i natt våknet han bare en gang ....

Ja siden jeg lurte på andre sin hverdag, må jeg jo fortelle om min og ;)

Dagen starter rundt kl 07.00 med mat og stell av lillebror for min del, mens mannen tar seg av "lille" storesøster på 1,5år. Så når han da går kl07.15 er jeg alene med de to små. Og der fra har jeg det svært hektisk frem til kl12.00. Da tar storesøster seg en blund og lillebror sover og, og han våkner ca kl13.00 og vil ha mat. Så den ene timen hvor begge sover, står jeg på hodet for å få gjort mest mulig her hjemme.

Om mandager, onsdager og torsdager går vi i åpen barnehage. Den åpner kl09.00 og for å si det sånn, så er jeg klar når dørene åpner der ;)

Lillebror spiser hver tredje time døgnet rundt. Han er svært flink til å sove mellom hvert måltid, og er i grunn en rolig gutt. Men han kan bli sint når ikke maten kommer når det behager han :)

Både storesøster og lillebror blir stellt og lagt for natten kl19.00. Vi har jobbet i noen dager for å få lillebror til å ønske å legge seg samtidig som storesøster, men nå tror vi at vi har klart det. Så nå er voksentiden på kvelden tilbake i livet vårt ;)

Om natten spiser han og hver tredje time, tror han har en bilogisk klokke på når han vil ha mat om natten ;)

Jepps, så dette var litt av min hverdag.

Den første mnd var fin, da hadde pappa 2 uker permisjon og et par uker ferie så da tok han storegull og jeg lillegull. Nå må jeg stå opp med begge siden pappa går på jobb kl 06.00. Da koser vi oss i senga med amming og youtube på ipad for store. Litt dupping for mor. Står opp etter ca en time (alt etter når jeg gidder) Da tar vi det litt som det kommer med morgenstell av oss alle, og så er det kjøring av store til bhg.

Når vi kommer hjem igjen sover stort sett lille et par timer så jeg får gjort litt i huset. Når hun da har våknet igjen må hun mates og koses med. Jeg ser da litt på tv samtidig eller driver håndarbeid. Plutselig må jeg hente store i bhg (prøver å ha litt korte dager), noen ganger rekker jeg å dusje først. Når mannen kommer hjem er det ofte han som lager middag. Etter det er det litt lek før storegull har kveldsstell og legging. Vi andre prøver å komme oss i seng ca 22.00. Da sovner jeg så fort lille er rolig:)

Her starter dagen når vi våkner, å siden jeg har en utrolig rolig sovedokke til datter så starter dagen alt mellom 08 og 10:) Står opp å spiser, koooser oss i pysjen. Resten av dagen går på å farte rundt til venner og kjære eller bare være hjemme. Gå turer! Alt mellom bleieskift og mating emoticon Lager middag til pappan kommer hjem ca 16.30. Legger oss alt mellom kl 22 og 24.

Lille gutt er oppe mellom 4-5 for å heldigvis sovne igjen. så er han virkelig oppe mellom 7-9 en gang, noen ganger helt til 10, så er ofte jeg er oppe før alle her å styrer å steller litt :) Dagene går vel til hustell, masse kos med lille gutt, gå turer med hunden, å jeg trener minst 2 ganger i uka å mere om jeg har mulighet å pappan ikkje skal noe. Veldig variert når lille gutt legger seg i grunn, men blir nok beddre det også, vekker han til mat mellom 23-24, for jeg klarer ALDRI å komme meg i seng før 01 uansett, alltid noe beddre å gjøre enn å sove :P

Back
Topp