Grattis med forlovelsen!!!! [:D]
Her kommer mitt drømmebryllup (av det lille jeg har planlagt i hodet mitt) og ellers noen tips [:)]
Jeg kunne egentlig tenke meg både snøbryllup og sommer- og sol bryllup! [:)] Hadde været bare vært litt forutsigbart hadde jeg kanskje bestilt snø! Sermonien blir under åpen himmel (forbeholdt vær), og det blir nok et borgerlig bryllup.
Brudekjolen har jeg mange tanker rundt, men ser for meg en hvit med bittesmå isblå blomster innbrodert. Slik man må kikke nøye etter for å finne dem. Diamanter hører med! Vil gjerne ha 3 brudepiker + dattera mi som blomsterpike, og kjolene deres skal da være i blånyanser (isblått som grunnfarge). Desse blir nok innleid, men er usikker på om jeg kommer til å kjøpe eller leie min egen brudekjole. Og ja: den kommer jeg til å ha på hele dagen!
Invitasjonene kommer til å være hvite og blå / isblå: da vet alle innbydne gjester at dette er farger de IKKE skal bruke på sine egne kjoler [;)]
Jeg vil også leie en "mansion", et stort country house / hotel på landet der vi kommer til å overnatte og eventuellt de gjestene som ønsker det. En slik ett kanskje: http://www.missendenabbey.co.uk/
Mat blir servert av PROFFE kelnere. Jeg har vært i nok bryllup der maten har blitt kald! Så da får gjestene på forhånd (gjerne i invitasjonen) beskjed om å si fra om de har noen spesielle dietter (vegetariner eller allergier) og dersom ingen svarer får de det som blir severt. Og det blir da et 3 retters måltid. Nattmat også!
Musikk: har mange venner som spiller i band (inkludert sambo) så han får ta seg av den biten! Men svinges skal det [:D]
Har lyst til å leige inn profesjonelle folk som filmer og tar bilder: har nettopp vært i et bryllup der de brukte 20.000,- tjue tusen!!! På film og den ble kjempebra!!!!! Mye penger, men tror nok det er verdt det.
Drikke: vin servert under maten men drikken etterpå får gjestene betale selv. Igjen: i bryllupet jeg var i var det gjordt på denne måten og jeg synes det var en veldig grei måte å gjøre det på. Bryllupet koster mer enn nok som det er!
Blomster: farger som hvitt og isblått + gjerne noen fargetoner som "varmer litt opp". Høye og slanke vaser som strekker seg såpass høyt opp at de ikke blir i veien dersom du snakker til den noen som sitter på andre av bordet ditt.
På toalettet: en diger skål med "essentials" av det hvert kjønn måtte trenge for å overleve kvelden. På damewc'en: kurv med "party feet" (slike gele innlegg man putter i skoen), mint pastiller, paracet, plster for gnagsår, minideodoranter, servietter, tmponger og bind ++ Og på herrene's side: deo, mint, tja... det mannfolk trenger når de er på fest [;)]
Og en "idé" helt til slutt: vet om noen som erstatta blomsterdekorasjoner på bordene med dekorerte og oppstæsja godteriskåler! [:D]