Fortell om dagene før fødsel :)

seb89

Blir kjent med forumet
Dere som har født før - hvordan var dagene før fødselen? 
Jeg har i den siste uken hatt en del nedpress / vondt i skambeinet og menssmerter / små sammentrekninger.. Blir 34 uker på mandag, så er vel en stund igjen enda, men jeg lurer på:

Hadde dere mye tegn på modning (menssmerter/sammentrekninger) i forkant? Eventuelt hvor lenge hadde dere dette før fødselen startet? Beskriv hvordan de siste dagene før fødsel var. Merket dere endringer i kroppen, og hva slags andre tegn hadde dere? Hvordan startet det hele? Merket dere endring i bevegelsene til babyen?

 
jeg merket ingenting på at fødselen var nærme. med snuppa så var det vannet så gikk først....våknet fredagsmorgen om at det føltes ut som en ballong med vatn som sprakk :-) plutselig lå jeg der med en vannpøl:-) hihi....riene begynte ikke før lørdagskveld,i 20tia....02.15ca va ho ute:-)
 
hadde murringer i noen uker før tror jeg, men merket ikke noe spesielt dagen før fødsel utenom at vi hadde *fåigangfødselsex* sent på kvelden hvor jeg også maserte brystvortene, men ble bare murringer ut av det der og da, men så våknet jeg tiidlig om morgenen med rier ;) 

det er jo det som er så spennende når ting nærmer seg, får man vet jo aldri hvordan og når fødselen starter    gleder meg til det om 1.5 uker for da er jeg 37 uker og ting kan starte når som helst! 
 


lilyofthevaley skrev:
Her blir det garantert ikke noe få igang fødsel sex!!


hehehe, det blir det nok her når jeg når termin ;) 
 
Jeg hadde en del smårier her og der et par uker før, økt utflod, så gikk slimproppen på fredagen. Da mandagen kom våknet jeg og lakk fostervann, en time etter d startet riene, kl 22.55 samme kveld var jeg blitt mamma til en nyydelig prins:)
 
Var vel en runde sex som startet det. Dagen etter hadde jeg smårier som aldri ble helt sterke, men var mye på do og tømte meg.. Veldig vanlig at kroppen tømmer seg for dritt i dagene før ;) Fikk noen timers pause på kvelden før riene startet ordentlig kl 2 om natta igjen og da sluttet de ikke :)

Men ikke noen spesielle tegn i løpet av uka nei..
 
Med førstemann ble jeg satt igang før termin på grunn av svangerskapsforgiftning, så har ikke noe "dagene før fødsel" å melde der.
Med andremann, absolutt ingen tegn på noenting. Fikk komme inn på sjekk på sykehuset 7 dager på overtid hvor jeg ble strippet. Dag 8 husker jeg at jeg tenkte, midt på dagen, "det kjennes akkurat ut som om jeg skal få mensen" like før vi la oss begynte jeg å merke noen små "tak" i ryggen, disse holdt på gjennom hele natten, men var ikke smertefulle og jeg fikk stort sett sove. Dagen etter tok de seg opp og litt før halv 2 var prinsen ute. :-)
 
Jeg ble satt i gang så jeg vet ikke hvordan det ville vært hvis fødselen startet av seg selv. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg 2-3 cm åpning uten at jeg hadde hatt noen rier e.l. Dette var over tre uker før termin.
 
Jeg merket mye nedpress og stikking nedentil... Klarte ikke sitte stille i sofaen og slappe av eller noe. Syns å huske jeg fikk litt "nervøs" mage også...ble mye renning på do. Fikk noe som må ha vært små rier, for når vi dro på føden for å sjekke om noe var på gang, hadde jeg 4 cm åpning. 35 timer, og en ganske traumatisk fødsel uten mye fremgang senere, var hun ute:-) må si jeg har ganske angst for å føde igjen etter den opplevelsen, men den må jo ut, så jeg har vel ikke noe valg:-)
 
Back
Topp