Fortell meg om lang protokoll!

LilleKatt80

Forelsket i forumet
Nå er jeg spent jenter! Vi lyktes ikke i November (4 ferskforsøk/7. Innsett) men skal i gang nå til våren på Maigaard! Begynner i mars/april.

De vil ha meg på lang protokoll: 7 dager med nedregulering og så begynner sprøytene. Men at hele prosessen tar ca 50 dager, dvs sprøyting i ca 43 dager??

Er dette vanlig? Jeg trodde lang protokoll brukte mye lenger nedregulering?

Takk for info!! Gleder meg til å komme igang igjen.

Spennende uansett!

Nå er jeg spent jenter! Vi lyktes ikke i November (4 ferskforsøk/7. Innsett) men skal i gang nå til våren på Maigaard! Begynner i mars/april.

De vil ha meg på lang protokoll: 7 dager med nedregulering og så begynner sprøytene. Men at hele prosessen tar ca 50 dager, dvs sprøyting i ca 43 dager??

Spennende uansett!

Spennende uansett!
ingen ekspert her altså men syns det hørtes veldig lenge ut med 43 dager på sprøyter. Og veldig kort med 7 dager på spray. Jeg selv brukte spray i 3 uker og sprøyter i 7 eller 8 dager. Kanskje du skal høre om de ikke mener omvendt? Men for alt jeg vet kan de jo praktisere det på den måten og? Men du får hvertfall ha masse lykke til:)

Jeg sprayet 25 dager før jeg hadde 11 dager med sprøyter :-)

50 dager er nok inkludert tiden fra mens til spraystart og rugetiden etter innsett. Det er også vanlig tidsangivelse for lang protokoll her :)
Du skal nok ikke gå noe lengre på sprøyter enn oss andre ;)
Men 7 dager på spray hørtes lite ut, kanskje du får nedreguleringssprøyte i stedet?

Jeg hadde på lang protokoll noen uker med spray og 11 dager med sprøyter. Tror det er en misforståelse med 43 sprøytedager. Da blir eggene STOOOORE :o

Er nok hele prosessen som er nærmere 50 dager

Ahhh det kan gi mer mening! Skal lese eposten igjen. Den var riktignok på dansk så mulig jeg misforsto.

Takk for info! Blir spennende å prøve noe nytt.

50 dager er nok inkludert tiden fra mens til spraystart og rugetiden etter innsett. Det er også vanlig tidsangivelse for lang protokoll her :)
Du skal nok ikke gå noe lengre på sprøyter enn oss andre ;)
Men 7 dager på spray hørtes lite ut, kanskje du får nedreguleringssprøyte i stedet?

Nå har jeg lest igjen, var bare en misforståelse fra min side! De skriver:

Vi har lagt os fast på den lange behandling med nedregulering, hvor der hormonstimuleres med Elonva 150 mkg og at der fra 7. dagen gives 225 IE Menopur.

Noen som vet hva Elonva er?

Nå har jeg lest igjen, var bare en misforståelse fra min side! De skriver:

Vi har lagt os fast på den lange behandling med nedregulering, hvor der hormonstimuleres med Elonva 150 mkg og at der fra 7. dagen gives 225 IE Menopur.

Noen som vet hva Elonva er?

Elonva er en depotsprøyte som virker i 7 dager. Fikk den på mitt første forsøk da jeg har nålefobi.

Skal også prøve lang protokoll denne gangen etter to uforklarlig mislykkete ferskforsøk. Nesespray fra dag 20, så på sprøyter. Veldig spent på både bivirkninger og resultat!

Back
Topp