Fortalte det til nærmeste leder

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
På jobben i går, for å få litt tilrettelegging. Merker at alle de trappene som er der tar på kroppen.
Han sa at vi må vente til vi har formiddags vakter før vi kan få til noe, å det skjønner jeg, for da kommer hoved lederen på jobb.
Men, nå er jeg ansatt i en sommerjobb stilling. Men han hoved lederen har sakt til oss hele tiden at det er super gode sjanser for å få fast stilling etter at sommerjobb kontrakten går ut. Men når jeg fortalte det i går så fikk jeg en følelse av at jeg ikke blir ansatt bidra, pga graviditeten. :/

Så utrolig kjipt! De har jo egentlig ikke lov å bruke en graviditet som begrunnelse. Og du skal jo ikke ha barn før i februar. Kanskje du skal snakke med dem om det? :)

Må alltid vente lengst mulig med å fortelle om graviditet til leder, eller få det dokumentert skriftlig hvor lenge jobben er din. Ledere skyr gravide, og bruker selvsagt andre årsaker til å bytte den gravide ut. Alle må få med seg at gravide er en utgift for arbeidsplassen. Jeg ventet med å fortelle det til leder lengst mulig, de har krav på å få vite det tre måneder før man går ut i permisjon.

Får håpe sjefen din er annerledes enn andre sjefer og ikke bryr seg om at du er gravid! Jeg ska vente lengst mulig med å fortelle det til min sjef etter tidligere erfaring. Har assistent stilling, som jeg også hadde sist, og da fikk jeg nesten ikke noen vakter godkjent, og jeg tør ikke ta sjansen på det nå! Har ikke råd til å jobbe enda mindre og finner ingen faste stillinger i yrket mitt nå. Stressa! Kjedelig når arbeidsledere kan avgjøre så mye av den videre inntekten pga graviditet

Håper dette ikke ødelegger for deg. Jeg ble diskriminert i min forrige jobb pga at jeg hadde vært i permisjon. Fikk hjelp av fagforeningen og fikk tilslutt "viljen min", men da var det for sent. Så jeg byttet jobb. Min nye sjef er helt fantastisk. På forrige medarbeidersamtale sa hun at hun håpet på å ha meg der i mange år, og at hun selvsagt regnet med at jeg ville få flere barn underveis, og at jeg aldri måtte være redd for å fortelle det til henne eller be om tilrettelegging. Det føltes trygt å høre. Så ikke alle sjefer er dumme, heldigvis.

Jeg jobber i en mannsdominert bedrift. Så skal vell godt gjøres at jeg ansettes videre. Men, de har bruk for masse folk, og jeg er ferdig utlært, og skal de ansette noen nye så er det 3 uker opplæring på de. Nå er jo bedriften truet med konkurs, så er jo enda mer nervepirrende. Men nå er det jo bare skiftleder som vet, og jeg kan jo si til han at vi avventer og ser hvordan det går videre. Har jo ikke dagsaktuelle før om 2 uker så.
Nå har jeg natt, og tror det blir tyngre av at det er nattejobb. Men må vell bare vente og se. Virker Værtfall som om super lederen er en man kan prate med.

Back
Topp