fortalt på jobb??

AdMa

Betatt av forumet
Noen som har fortalt om graviditeten på jobb enda? Hadde egentlig tenkt å vente til jeg kom tilbake fra ferie. Er ca 14 uker da. Men igår spurte sjefen min meg om hvordan jeg hadde det,og at jeg så litt sliten ut for tiden, og hun var redd for at jeg var utslitt. Fant ut at jeg like godt kunne fortelle det. Heldigvis har jeg en super sjef, som med en gang startet å planlegge hvordan hun kunne legge arbeidsdagene bedre tilrette for meg :) Håper alle andre har like forståelsesfulle sjefer!

Åååå, så bra da :)
Jeg har også fortalt det på jobb, menst fordi jeg hadde så trøblete start sist, slik at hvis jeg plutselig skulle bli borte i 2 måneder, så vet du hvorfor.
Sist trodde folk jeg var innlagt for svineinfluansen og holdt på å dø.....hehe, greit å si jeg bare er gravid da ;)

Sjefene mine har egentlig ikek sagt noe særlig, men nå ble jeg nettopp sykemeldt i 2 uker, tenker at det ikke er så populært....men sånn er de når man lager et menneske ;)

Ja, da er det like greit å si det med en gang. Og at en blir sykemeldt når en er gravid må de jo bare godta.

en dag igjen på jobb nå, så er det ferie. Og når jeg er tilbake er jeg (forhåpentligvis) 10 uker og skal på tidlig ul. Så forteller d etter ul. Med forbehold om å holde d litt hemmelig ennå...

Jeg måtte si det i forrige uke, mellom uke 6-7. rett og slett fordi vi er for lite folk, og jeg er kvalm og trøtt og trenger derfor litt tilretteleggning. Det har gått veldig mye bedre etter at jeg sa i fra! Nå tar jeg noen "hviler" og noen gåturer innimellom. Det hjelper på!

Nope!
Skal gå ut i ferie på fredag, og har ingen planer om å si noe enda. Har bare sagt det til ei, for hun er en god venninne av meg. Har jo vært så heldig å ikke ha noen plager, og ingenting vises enda, så jeg tenker jeg drøyer det til magen kommer og jeg MÅ fortelle det.

Nei ikke fortalt det på jobben enda. Jeg var hos legen i arbeidstid i dag men ingen som spurte hvorfor eller noe så det er bra :) skal jobbe denne uken og neste så går jeg i ferie i 4 uker. Så tenkte vente til jeg kom tilbake fra ferien. Da er jeg rundt 15 uker ;) Eneste jeg tenker på er att når jeg kommer tilbake så er det en del å gjøre på jobb, om det egentlig hadde vært lurt å fortelle det før. Men da må det bli i løpet av denne uka. For sjefen min går til ferie til fredagen.

Har sagt det til mine nærmeste kollegaer. Når jeg kommer  tilbake fra ferie kommer jeg til å ha mage, så da vil jo alle få vite det :)

Jeg mått fortelle det på jobb i dag. Jeg er sykepleier og jobber i psykiatrien og de sa at jeg måtte gå med alarmen. Å gå med alarm innebærer å springe når den ringer til andre avdelinger, og håndtere utagerende pasienter. Du kan lett bli slått og bitt, men har selvfølgeli teknikker for å unngå dette.  Men jeg ville ikke ta sjangsen, så derfor sa jeg det til sjefen, slik at hun var obs på det :) Ganske tidlig å fortelle det synest jeg, men jeg følte jeg måtte :)

Tenkte jeg skulle vente til etter ferien eller til jeg er 12 uker på vei.
Har vert sykemeldt i 8 mnd så jeg er spent på hva hun kommer til å si.Skal begyne å jobbe 100% nå etter ferien.

Nei, kommer til å drøye det en god stund ennå. Er jo bare 5+5, så det er mye som kan skje ennå. Dessuten har jeg akkurat kommet tilbake fra permisjon... :-O

Sa det i dag fordi det passet seg sånn. Har en lederstilling så de må finne en vikar og nå har de god tid. Sjefen ble faktisk veldig glad for det. Skal fortelle kollegene mine i morgen på morgenmøtet fordi jeg er litt kvalm om morran og kommer stort sett 5-10 min for seint og jeg syns det er flaut..

Jeg sa det på mandag! Har nattevakter neste uke og ønsker ikke å gå disse pga trøtthet og at vi bare er 2 på jobb, noe som innebærer at vi må ta alt av tunge løft (pasienter) alene. Sjefen tok det veldig fint og jeg får gå dagvakter i stedet:-)

jeg har fortalt det til 2 av de jeg jobber tettest med, fordi jeg har vært veldig trøtt og sliten, kvalm og sulten. Så trenger jeg ikke å bortforklare alt! Har en arbeidsdag igjen, og så har jeg 3 uker ferie, ei uke på jobb, ei uke ferie igjen, og etter det er jeg 12 uker på vei og kan fortelle det :) håper jeg klarer å holde meg den ene uka jeg er på jobb innimellom der :)

Back
Topp