Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det kan jo bli vanskelig å skjule det på venninnetur! Husker jeg var på venninnetur når jeg var ca 10 uker gravid med nr 1, måtte liksom si det!Kun mannenVeldig usikker på hvem jeg skal fortelle det til, har egentlig lyst til å fortelle foreldrene mine først, men samtidig vil jeg gjerne fortelle det "in person" og de bor langt unna, så da må jeg vente til påske. Samtidig skal jeg på venninnetur neste helg, og da blir det nok en del spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker alkohol, så det blir jo umulig å ikke si noe til dem?! Så tenker at jeg bare må fortelle det til dem og så satse på at det ikke kommer ut før påske!
Si at du går på penicillin (fake en halsbetennelse eller noe i den duren), for da kan du ikke drikke alkohol ^^,Ja, ingen vei utenom det tror jeg!!
Si at du går på penicillin (fake en halsbetennelse eller noe i den duren), for da kan du ikke drikke alkohol ^^,
Jeg hadde nok vært reservert med å fortelle det så tidlig, brant meg på det forrige gang, det var ikke noe kjekt når jeg mistet.. =/
Si at det er en spesiell type antibiotika?Jeg tenkte på det også, men min lege har alltid sagt at det er bare en myte, så det har jeg også sagt videre og har dermed vanligvis drukket alkohol likevel (og det har gått helt fint forresten), så da blir det kanskje litt rart å plutselig si noe annet nå...? Huff, hater å lyve, måtte lyve for kollegaen min i dag også da hun spurte om vi vurderte å prøve, sååå kjipt!
Si at det er en spesiell type antibiotika?
Nei, du må bare gjøre det du føler er riktig, jeg hater også å lyve og kommer sikkert til å fortelle det tidligere enn jeg regner med..
Jeg leste forresten nettopp en artikkel på bt.no hvor lederen i jordmorforeningen sa at hun mente at man bare måtte fortelle om graviditeten tidlig hvis man følte for det, og at dette med 12 uker henger igjen fra gammelt av da spontanabort gjerne var forbundet med skam..
Høres ut som en veldig god plan.. ^^,Ja, jeg leste det samme. Syns ikke det er noe å holde hemmelig egentlig, men nå har jo jeg aldri vært i din situasjon, og man vet jo aldri hva som skjer selvsagt.. Jeg tenker at hvis det skulle gå galt og man ikke ønsker å snakke om det så må man vel bare kunne si at det ikke gikk bra på en melding, men det er mulig at jeg er litt naiv? Ellers er jeg ganske åpen av meg, så kan godt være jeg hadde sagt det likevel om jeg hadde abortert også. Jeg hadde nok aldri sagt det så tidlig hvis jeg følte at jeg kunne la være. Men jeg kan ikke melde avbud heller, det hadde vært lettere om det bare var en fest eller noe, men det er en spesiell anledning som har vært planlagt i lange tider. Har forresten fortalt det til søsteren min nå. Hun har vært gravid seks ganger men har bare ett barn, så hun vet jo litt om det også.. Jeg kommer nok også til å fortelle det til en kollega da vi skal reise bort sammen snart i en uke bare oss to i jobbsammenheng, da blir det nok også vanskelig å holde hemmelig... Men jeg stoler på at hun ikke sier det til noen andre på jobben, så glad for at det er akkurat henne jeg skal reise med. Kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at det blir vanskelig for meg å lyve om det, så da får jeg heller planlegge godt hvem og når jeg må si det til og så heller satse på at de kan holde på en stor liten hemmelighet en kort stund![]()