Fortalt det til kommende storebror

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Og han ble såååå glad. Snakket masse om det i går. Kommet med navneforslag og sa han ønsket seg mest en søster men at det visste vi jo ikke enda. og sa plutselig når han satt på do "mamma vi må huske å kjøpe potte til babyen". Jeg svarer at det blir ikke helt enda, så svarer han at vi må huske å kjøpe bleier! Og så måtte vi kjøpe kosekanin som han har. Han må nok få bli med på litt innkjøp :) Og han synes det var kjempemorro at babyen bare var "så stor" (viste lengde mellom pekefinger og langfinger). Sambo foreslo at han kunne få bli med på oul. Jeg synes det er så kjekt å se at han gleder seg:) en positiv ting med at det er langt mellom søsknene.

Og han ble såååå glad. Snakket masse om det i går. Kommet med navneforslag og sa han ønsket seg mest en søster men at det visste vi jo ikke enda. og sa plutselig når han satt på do "mamma vi må huske å kjøpe potte til babyen". Jeg svarer at det blir ikke helt enda, så svarer han at vi må huske å kjøpe bleier! Og så måtte vi kjøpe kosekanin som han har. Han må nok få bli med på litt innkjøp :) Og han synes det var kjempemorro at babyen bare var "så stor" (viste lengde mellom pekefinger og langfinger). Sambo foreslo at han kunne få bli med på oul. Jeg synes det er så kjekt å se at han gleder seg:) en positiv ting med at det er langt mellom søsknene.
Så koselig! Storesøster på 7 år ble overlykkelig hun også :) Hvor gammel er han?

Så herlig da, er så moro når de blir så glade for dem viser det med hele seg :)

Så bra han ble glad! :) Stas å bli storebror. :) Ville bare nevne at de fraråder å ta barn med på oul. Noen steder får ikke barna lov å bli med. (Bare sånn at han ikke begynner å glede seg og så får han ikke bli med inn..)

Så herlig :)
Min eldste syntes det var kjempe stas å bli storebror.Har ikke sakt at han skal bli storebror igjen enda, men jeg tror nok at vil bli like glad denne gangen :)

Så bra han ble glad! :) Stas å bli storebror. :) Ville bare nevne at de fraråder å ta barn med på oul. Noen steder får ikke barna lov å bli med. (Bare sånn at han ikke begynner å glede seg og så får han ikke bli med inn..)
Ja jeg vet det. Men han er stor nok til å gå ut å vente på gangen om det blir nødvendig. Men kanskje lurt å ringe å spørre om han får lov å bli med inn ja, takk det var bra du sa :)

Ååå.. gleder meg til å fortelle det til storesøster her i huset! Men vi skal prøve å vente lengst mulig siden det er så lenge å vente for de små.

Hu mi er svææært utålmodig hvertfall ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Så koselig med en slik reaksjon.
Vi fortalte hun på 6,5år i går at hun skulle bli storesøster. Veldig fornøyd..

Hvorfor skal de ikke bli med på oul? Om det skulle være noe galt med babyen?
Jeg var med på mine søskens oul, og det var stas. Nå har vi allerede vært på to ul da, uten barn selvsagt..

Termin 1.februar 2014

Ååå.. gleder meg til å fortelle det til storesøster her i huset! Men vi skal prøve å vente lengst mulig siden det er så lenge å vente for de små.

Hu mi er svææært utålmodig hvertfall ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
Ja tenker det jeg også, men han har veldig godt tidsbegrep. Forklarte at det først er jul og nyttår. Er veldig mye som skjer og glede seg til i høst så tiden går nok:) først skolestart, så er det hans bursdag og så skal vi flytte og så er det jul...

Så koselig med en slik reaksjon.
Vi fortalte hun på 6,5år i går at hun skulle bli storesøster. Veldig fornøyd..

Hvorfor skal de ikke bli med på oul? Om det skulle være noe galt med babyen?
Jeg var med på mine søskens oul, og det var stas. Nå har vi allerede vært på to ul da, uten barn selvsagt..

Termin 1.februar 2014
Ja det er dersom noe er galt og det kanskje blir nok med å takle en dårlig beskjed uten å måtte ta hensyn til barnet som er med i tillegg. Men det tror jeg går fint her.

Tips til oul.. La barnet vente på gangen med noen kjente og så hente han inn når alt er klart til d. :) d gjorde vi, så var vi sikre på at alt var bra.

Så koselig når de blir glad :) var samme her, begge to ble kjempeglad, og snakker veldig mye om babyen. :)

2 små + spire <3

Back
Topp