Fort fett hår.. Hvordan endre det?

Charl0tte

Gift med forumet
Uuusj, i sommer stripa jeg håret og fikk anbefalt en shampoo hos frisøren som jeg kjøpte. Etter å ha brukt den litt begynte hodebunnen å klø vanvittig og håret mitt blir fett dagen etter at det blir vaska.. :(
Aldri vært sånn, og selv om jeg gikk tilbake til den gamle shampooen er det fortsatt sånn.... VRÆL!
Noen tips? Så kjedelig å måtte vaske håret hver eneste morgen..

Dette lurer jeg og på. Etter at jeg vasket håret mitt fett en gang med en dårlig shampo har det vært nødvendig med vask hver dag for å føle meg fresh, Mulig vi må gå gjennom noen dager med fett hår for å få bukt med det? :anyone

Ååh.. Ja, kanskje vi må det.. Det er så kjipt! Må liksom ut blant folk hver dag, så klarer ikke å bare gå sånn noen dager heller :P

Jeg har slitt med fettete hår i Mangen år uten å finne en Shampoo som har hjulpet, men for en måned siden var jeg i Trondheim og fant en liten butikk som heter Lush og der selger de en shampoo som har faktisk fungert utrolig bra på meg.

Ikke vask håret hverdag. Tar litt tid, men det hjelper veldig. Og vær forsiktig med balsam, KUN i tuppene!!

og sist men ikke mist TØRRSJAMPO!

Jeg har hår som er tørt i tuppene men som samtidig blir raskt fett i bunnen og tørrshampo er gull verdt her! Den fra define er faktisk ganske grei! (På mitt hår i alle fall!)

Min erfaring:

Prøve lenge for å finne korrekt shampo, og ha rensekur hos frisør.

Eller

Innfinne seg med å vaske håret hver dag.

Jeg valgte sistnevnte...

Bytte shampoo ofte fungere nok ikke, men bruke god tid på å finne en shampoo som fungerer for ditt hår...det er lurt.

Viktig det med balsam, påføre i øre/skulderlengde og nedover - avhengig av lengden på håret da altså.
Rensekur kan hjelpe, men da ville jeg nok ikke gått tilbake til den samme frisøren som anbefalte shampoo'n du bruker nå :P

Tørrshampoo funker kjempe fint for mange, så det er jo også verdt et forsøk. Da det ikke er sunt for håret og vaskes hver dag.

Takk for tips :D

Jeg vasker kun hår hver tredje dag, det hjalp istedetfor og vaske det hver dag. Og bruker ikke balsam, men om du bruker balsam, så ta det kun i tuppene :)

sliter og med fett hår... brukte før å vaska håret en gang, så balsam(brukte ganske mye) å så brukte jeg s¨nn antisnap fra redken i håndkletørt hår, og brukte ofte å fikle med håre me fingrene...

Nå: vasker håret(godt i hårbunn) to ganger(først med shampoo fra kerastase for fett hår), skyller godt ut å vasker en gang til med en annen skampo, skyller godt ut å har i balsam i tuppene, skyller godt. S bruker jeg ikke antisnappen fra redken(bare av og til), å prøver å la være å fikle med håret så mye mied fingrene/hendene. Vasker hårey hver tredje dag, er blitt mye bedre i alle fall :)

Pin deg gjennom et par uker med fett hår, kjøp en god tørrsjampoo imens! Vask håret hver tredje/fjerde dag, og som nevnt over; kun balsam i tuppene! :)

Jeg får fort fett hår hvis jeg ikke har mousse i

Oh, mye gode tips :) Takk jenter!

Back
Topp