Forsvinner kvalmen ved MA? Se artikkel

Vanskelig å si... Jeg hadde MA. Og begynte å blø i uke 12, fikk tidlig ultralyd for å sjekke at alt var ok, og da viste det seg at jeg hadde mistet i uke 5. Og når jeg var i uke 8 og 9 hadde jeg en del kvalme, men plutselig stoppet den. Jeg tenkte ikke noe over det der og da, tenkte bare jeg var heldig... Men vet ikke om det hadde noen sammenheng med MA siden jeg faktisk hadde mistet i uke 5. Hadde generelt lite symptomer ellers og..

Jeg var kjempe dårlig, ergo veldig "gravid", hele det svangerskapet. Dro på tidlig UL pga en "dårlig magefølelse" i uke 10. Embryoet ble målt til 7+2.
Det er alltids en risk, men sjansen for at det går bra er veldig mye større enn SA/MA, heldigvis :)

Vi prøver er jo så redd for SA og MA.
Om er så "heldig" å bli svangerskapskvalm, vil det avta ved MA? Kan det være et tegn på at noe er galt om kvalmen brått gir seg?

Men kvalme kan også være et godt tegn, bare se her:
https://fredrikstadavisa.no/2016/10/20/svangerskapskvalme-kan-vaere-et-godt-tegn/

Jeg hadde MA i uke 9 februar, og da forsvant ikke kvalmen. Jeg hadde ellers ingen andre tegn på at ting ikke var bra, slik som feks blødninger. Nå er jeg i uke 10, og kvalmen forsvant i uke 8. Alt er foreløpig bra, og jeg hørte hjertelyd senest i går.

Jeg har hadde ma i uke 12 i desember 15 og i uke 12 i april 16. Mistet aldri kvalmen eller svangerskapstegn. Siste gangen lakk jeg til og med fra brystene

Jeg har mer tro på at magefølelsen er noe du kan lytte til i svangerskapet. Helt fra uke 7 bare VISSTE jeg at noe ikke stemte, og fra uke 10 var jeg bare helt sikker på at fosteret ikke var i orden. Prøvde jo likevel å skyve dette vekk, men da jeg fikk lysebrun utflod i uke 14, var jeg sikker på at det var slutten. Og det var det, fosteret hadde stoppet i uke 9.
Denne gangen derimot, har jeg hatt tidvis kraftige blødninger siden uke 6. Har såklart vært bekymret, men ikke med denne ekstreme uroen som sist. Nå er jeg snart 11 uker, og fosteret lever. :) Men håper blødningene gir seg snart da, for det er jo litt stress, og ikke ideelt for den lille.
Ikke vært mer enn bare litt uggen i begge svangerskap!

Jeg har mer tro på at magefølelsen er noe du kan lytte til i svangerskapet. Helt fra uke 7 bare VISSTE jeg at noe ikke stemte, og fra uke 10 var jeg bare helt sikker på at fosteret ikke var i orden. Prøvde jo likevel å skyve dette vekk, men da jeg fikk lysebrun utflod i uke 14, var jeg sikker på at det var slutten. Og det var det, fosteret hadde stoppet i uke 9.
Denne gangen derimot, har jeg hatt tidvis kraftige blødninger siden uke 6. Har såklart vært bekymret, men ikke med denne ekstreme uroen som sist. Nå er jeg snart 11 uker, og fosteret lever. :) Men håper blødningene gir seg snart da, for det er jo litt stress, og ikke ideelt for den lille.
Ikke vært mer enn bare litt uggen i begge svangerskap!
Akkurat slik var det her også, var mye dårligere i det svangerskapet som gikk dårlig. Følte meg mye mer gravid og hadde ingen blødninger, men hadde en dårlig magefølelse. I det som gikk bra kom og gikk symptomene, var ikke spesielt kvalm og hadde mye blødninger :)

Hadde MA i uke 18. Kastet opp flere ganger for dag helt til ca 17+2. Da ble jeg bekymret.. kvalmen ble gradvis mildere,matlysten kom fort tilbake å trettheten forsvant på ett blunk. Jenta hadde vært død bare noen dager då jeg var til ul 17+6 så jeg tror man kjenner det godt på kroppen. Men har også hatt MA i uke 14 der jeg ikke merket noen endringer i form å kvalme før jeg plutselig begynte å blø.

Hadde MA i uke 12 i juli. Kvalmen roet seg ned i uke10... Men den ble ikke borte. Som forøvrig er helt normalt... Fosteret hadde stoppet utviklingen i uke9. Ble oppdaget på TUL... Hadde bare en magefølelse gjennom hele at noe var feil.

Jeg var ikke kvalm første gangen og hun er 3 1/2år... Så kvalme må ikke nødvendigvis være et bra tegn heller...

Jeg gikk fra daglig oppkast til å miste kvalmen i uke 12. En del av meg tenkte jeg bare var heldig og at jeg måtte nyte det, da jeg de andre svangerskapene har kastet opp all mat/drikke frem til uke 16, deretter kun på morgenen frem til uke 18-20. Men fikk en dårlig følelse!
UL i uke 14 viste at fosterets utvikling stoppet i uke 12.

Symptomene kom og gikk som vanlig hos meg, men det var dårlig magefølelse og "mistet tilknytning". Følte sterk tilknytning til magen/bebisen, så pluttselig gikk den følelsen bort. Men var kvalm selv etter aborten i flere uker, så det er nok veldig individuelt:Heartpink

Back
Topp