Forsvarlig med innvendig UL?

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
hei
Jeg har fått TUL og da er jeg uke 8(7+0)
Hører og ser at det kan te innvendig siden det er så tidlig. Har ikke barn fra før og har ikke peiling. Er det forsvarlig med TUL innvendig? Jeg har mista en gang før og vil ikke miste igjen.
❤️❤️
 
Ingenting farlig med innvendig ultralyd- det er bare en trobe/ sender, som føres inn i skjeden- ikke noe mer eller mindre avansert, og kan ikke skade fosteret eller slik. Ikke "ultralydstrålene" heller i noen grad :)
 
Om det ikke hadde vært forsvarlig med innvendig ultralyd så hadde heller ikke legene gjort det. Så det kommer nok til å gå veldig fint :happy:
 
Innvendig er bedre enn utvendig før uke 12 er ihvertfall det jeg har hørt :) Mye lettere å se noe da, og ikke farlig for den lille
 
De hadde aldri hatt det som tilbud, om det hadde vært farlig. Det er helt trygt og ikke farlig! ☺️
 
Takk jenter. Bruker de den samme som ved sjekk av follikler og livmor, altså tuben hvis jeg kan kalle det?
 
Takk jenter. Bruker de den samme som ved sjekk av follikler og livmor, altså tuben hvis jeg kan kalle det?
Sniker.
Ja
Jeg hadde sikkert 10 innvendige ultralyder i første trimester, og i dag er jeg 36+0, så det har ingenting å si for babyen.
 
Back
Topp