Forsvare fødeplassen min

hemlignemlig

3 septemberbarn, 2 jenter og 1 gutt.
Baaah, er så lei av å føle at jeg hele tiden må forsvare hvor jeg skal føde....
Født mine 2 barn på AHUS, både gamle og nye, og er intet annet enn strålende fornøyd gjennom hele prosessen med begge 2.

Nå venter vi nr. 3 og jeg skal SELVFØLGELIG føde der igjen!!!
MEN, mange i "mitt område" reiser også til Kongsvinger,
og jeg føler jeg må forsvare mitt valg om å føde på AHUS?

Herregud, jeg er sikkert hormonell og rar,
men alle er vel forskjellig??
Virker som om pga. alt negativt som er stått om AHUS i avisene og media i det siste,
så er det liksom dømt til å være rævva på fødeavdelingen også?
Altså, dersomattehvisomatte, NOE mot formodning skulle skje under feks. fødselen
så er det mest sannsynlig AHUS man blir sendt til for vår del, selvfølgelig andre steder ved ekstra kompikasjoner, men..... For meg er AHUS det naturlige valget, selvom det så og si er like langt å kjøre til Kongsvinger kontra AHUS feks.

Og JEG, JEG er storfornøyd med AHUS fra før, så hvorfor "bytte sykehus" nå liksom??
Jeg blir så oppgitt og lei meg.
Alltid, nesten, så hører man bare om det negative,
men å forsvare at JEG vil føde på AHUS, jeg blir så lei...
La meg nå for f*** føde hvor jeg vil og være fornøyd med det?!

Jeg måtte bare blåse ut litt nå, hehe...

Men, er det flere av dere her inne som føler det sånn??
Eller er bare jeg helt rar.... :hello

Jeg tror du er litt hormonell nå ;) Jeg sogner til Ahus, men kunne ikke tenkt meg å føde der. Ikke på grunn av skriveriene i media, men var med på fødselen til en venninne der, og fikk ingen god følelse, og de andre av venninnene mine som har født der har alle hatt lange fødsler med rupturer (de er dog alle fornøyde og vil tilbake dit, så man er forskjellige på hva man synes er viktig!)

Kjenner flere som har reist til Kongsvinger i stedet for Ahus fordi de hører at Kongsvinger skal være så bra, kjenner ingen som har født der som er misfornøyde. Mange som sogner til Ahus velger også Ullevål eller Riksen i stedet, av diverse grunner.

Dersom noen føler seg utrygge på Ahus pga media, så bør de vel heller få dra til et annet sykehus der de føler seg ivaretatt?

Men dersom det er sånn at folk begynner å argumentere med deg og si "hva, skal du virkelig på Ahus!" så skjønner jeg godt at du blir irritert. Hvis en venninne skal føde på Ahus ville nok jeg sagt at jeg har valgt Ullevål i stedet fordi jeg føler meg tryggere med det, men ikke prøvd å overtale henne til å bytte eller bedt henne forklare seg, det er da ikke min sak.

Aldri om jeg ville født på Ahus i gjen..

Jeg fødte på ahus sist. Å jeg vurderte nå at hvis jeg skal prøve normal fødsel denna gangen så vil jeg til ahus fordi det er mye ny teknologi osv der (føler meg tryggere) også hvis jeg skulle hatt planlagt ks så ville jeg til Kongsvinger. Men det blir ahus uansett.. Veit ikke helt hva jeg tenker om det egentlig, for var overhode ikke fornøyd med de.
Fikk ikke den oppfølgingen jeg skulle.
Så jeg hadde faktisk fødselssamtale (som jeg skulle hatt rett etter fødselen) nå på mandag....

Men at du er fornøyd er det viktigste!! Ikke bry deg om hva folk sier.. Det kommer ihvertfall ikke jeg til å gjøre om noen skulle komme med noen spydigheter!

Enig, det viktigste er jo at du selv er fornøyd og føler deg trygg på det steder du er! Ikke bry deg om hva de andre sier du, det er jo du som skal føde! :)

Sant sant, jenter, det er jo jeg som skal føde, bare kjente begeret ble småfullt etter ett par dager med "gnål" om fødeplass og spørsmål om jeg nesten er fullstendig gal som velger å føde der. ;)
Det går seg til.
I bunn og grunn så driter jeg jo egentlig i hva andre mener om det. :)

Det viktigste er at du er fornøyd :-) Jeg fødde på a-hus sist og følte meg veldig godt ivaretatt og har fått fødeplass der med nestemann og fornøyd med det!

Skal ha min første nå, og det på ahus. Føler det samme som deg at jeg må forsvare det for andre. Det irriterer meg.. Laget en tråd på august for lenge siden om dette. tror ikke det har så mye å si hvor man er egentlig, det vil alltid være solskinnshistorier og skrekkhistorier om alle steder og det varierer jo med de ansatte som er der .. Hvis en som har jobbet ett sted som har ett godt rykte, flytter over til f.eks ahus. blir automatisk denne personen " dårlig". Da eller? Så jeg prøver å gi blaffen, selv om jeg kjenner det irriterer meg..

Det viktigste er jo at du er fornøyd og er trygg på det valget du tar :)
Personlig så skal jeg også føde på ahus. Fødte de sist gang to dager etter den nye avdelingen var åpnet. Var ikke plass med de åpnet en ny avdling et halvt år før tiden slik at førstegangsfødende skulle slippe å reise hjem samme dag som de fødte (hotellet var ikke klart ennå). Ellers superfornøyd med oppfølging der som jeg hadde gjennom hele svangerskapet , da minimum en gang pr mnd . Tør heller ikke sjanse på annet sykehus da fødselen var såpass rask at det var såvidt samboeren min rakk den. Og vi bor 2,5 km fra Ahus..

Jeg skal også til Ahus. Og alle de jeg kjenner som har født der har vært veldig fornøyde. Så er trygg på at det skal gå bra! Som noen andre sier, skrekkhistorier og solskinnshistorier fra alle sykehus så tenker at dersom man har egenerfaring er vel det det beste!

Folk skal virkelig presse sine egne meninger over på andre, særlig i forbindelse med svangerskap og barn. Sære greier det der! Er vel bare å overse...

Mitt fødested blir vel byttet fra Levanger til Ahus om vi får til å flytte før fødsel. Ble født der selv, når det het sia. Og de som jobber der vet uansett mere enn meg tenker jeg, så satser på at det går bra:) eller håper og krysser fingre..:)

Back
Topp