Forstoppet

mammahel

Betatt av forumet
Himmelbarn
Flere som er forstoppet ?[emoji28][emoji28]hjelper lite på når man fremdeles er såååå oppblåst [emoji85]

Jupp, går ett par dager i mellom før jeg får gått skikkelig på do :rolleyes: :oops:

Jeg har gått på Laktulose fra uke 4 omtrent - takler ikke at systemet stopper sånn opp [emoji43][emoji15] helsigvis sa legen at det var helt trygt å bruke gjennom hele svangerskapet

Blir det fort hvis jeg ikke drikker et glass Biola hver dag [emoji51]

tar slike ferie-magetabletter som stort sett bare er melkesyrebakterier. Hjelper veldig

Tror jeg må begynne med biola eller evt. laktulose jeg og. Blir i dårlig humør av å ikke få gått ordentlig på do, også føler jeg meg jo skikkelig ekkel:yuck:

Tror jeg må begynne med biola eller evt. laktulose jeg og. Blir i dårlig humør av å ikke få gått ordentlig på do, også føler jeg meg jo skikkelig ekkel:yuck:

Kan anbefale Biola. Evt med litt bløtlagte (en kveld i forveien) linfrø oppi. Hjelper meg skikkelig. Så kjipt å være forstoppa. Også gjør det jo så vondt når det det skal slippes fri også[emoji85][emoji28]

Jeg sleit idag etter middag. Tok med meg hunden og jentungen i skogen på en rusletur, det satt fart på sakene med bevegelse. Men Biola er også gull!

Her går det også saaakte. Og voldsomt oppblåst. Noen dager våkner jeg med flat mage, men det varer i så fall ikke lenge. For det meste ser det ut som om jeg er 4-5 mnd på veg :/ Heldigvis ser minifom ut til å virke :D Kjipt når klærne ikke passer pga det, og det hele helst skal skjules i fire-fem uker til..

Jeg fikk beskjed av jordmor ved sist graviditet at det var anbefalt å drikke et glass Biola om dagen. Det hjelper veldig på magen, jeg var ikke forstoppet en eneste gang sist svangerskap. Jordmor sa også at Biola forebygger barneeksem.

Jeg har gått på Laktulose fra uke 4 omtrent - takler ikke at systemet stopper sånn opp [emoji43][emoji15] helsigvis sa legen at det var helt trygt å bruke gjennom hele svangerskapet

Samme her[emoji108]

Drikker biola med bløtlagte linfrø, det ser ut til å virke ok for meg, foreløpig. Har tatt det hver morgende siste ukene :)

Hadde faktisk helt glemt det med Biola [emoji23]drakk jo det hver dag de to siste svangerskapene også har det bare gått meg forbi denne gangen. Gleder meg til å bli mindre oppblåst. Den gravide buksen skal ikke frem før det er absolutt nødvendig [emoji23]

Blir innkjøp av Biola her nå, forhåpentligvis hjelper det litt på :)

Går sakte her å, alt fra 4-7dager mellom hver gang. Blir gal! Hadde tregt nok system fra før. Spiser fiber og drikker vann som en gal, men funker ikke i det hele tatt, blir bare vondere i magen [emoji85]
Må kanskje prøve laktulose å se om det kan ha noe virkning. Biola hjalp ikke[emoji28]

Siden du har tatt laktulose en stund så spørr jeg bare. Akkurat kjøpt det nå, over håp om at det skal hjelpe. Er det sånn at du tar vedlikeholdsdose hver eneste dag? Eller skal man slutte etterhvert? [emoji28]

Siden du har tatt laktulose en stund så spørr jeg bare. Akkurat kjøpt det nå, over håp om at det skal hjelpe. Er det sånn at du tar vedlikeholdsdose hver eneste dag? Eller skal man slutte etterhvert? [emoji28]

Det tar noen dager før det virker (nesten en uke[emoji51]), så tar jeg vedlikeholdsdose hver dag. Det er ingen mirakelkur, men det letter det veldig [emoji854]

Back
Topp