Forstoppelse

Samme her. Har fått tips om å starte dagen med to kiwi på tom mage og blande vi-siblin fra apoteket med appelsinjuice med fruktkjøtt. Så det prøver jeg idag.... Tar også i mot tips. Slet hele forrige svangerskap også

Magnesiumtilskudd kan hjelpe. Hvis du ikke vil ta tabletter finnes det både spray og krem som kan smøres på huden, og salt som kan brukes i badekaret evt. til fotbad. Finnes på mange helsekostbutikker.

Visiblin eller husk daglig, jeg syns husk-kapsler er lettest. Drikk mye vann.
Lactulose etc blir jeg bare enda mer prompete enn jeg allerede er fra før av... og det er nok som det er.

Har microlax klar på do i tilfelle det stopper opp, aldri la det stoppe opp!

Og ha sudoku/lesestoff på do og ta deg tid til å tenne et duftlys og slappe av (akkurat som menn gjør, minus duftlyset da).

Visiblin eller husk daglig, jeg syns husk-kapsler er lettest. Drikk mye vann.
Lactulose etc blir jeg bare enda mer prompete enn jeg allerede er fra før av... og det er nok som det er.

Har microlax klar på do i tilfelle det stopper opp, aldri la det stoppe opp!

Og ha sudoku/lesestoff på do og ta deg tid til å tenne et duftlys og slappe av (akkurat som menn gjør, minus duftlyset da).

Er grusomt dette, går bare rundt og fiser hele dagen og gikk fra 2 om dagen til kanskje 1 i uken..
Trur jeg har 10 kg skit lagret :dead:

Jeg holder med dere. Jeg sliter som bare det. Så nå lurer jeg på; Er laxoberal-dråper fy-fy når man er gravid? Det er det eneste som har fungert før jeg ble gravid, men har ikke turt å prøve det enda.

Fordelen med irritabel tarm: spise noe man vet tarmen ikke liker, så tømmer den seg før man rekker å blunke. :knegg:

Sniker fra mars 2021.

Jeg har vært forstoppet så og si siden uke 4, og er uke 29 i morgen.
Fikk til slutt hemoroide, og det med å spise riktig, drikke rikelig og følge alle råd. Begynte da å bruke Duphalac fra apoteket i uke 20 ca., og det fikk sving på systemet mitt. Fikk råd fra min lege om å bruke det ut svangerskapet og 1 mnd etterpå. Men dette bør du jo høre med din egen lege om. Ta tak i det før hemoroidene kommer iallefall - ikke verd det å se det an.

Lykke til! :)

Sniker fra mars 2021.

Jeg har vært forstoppet så og si siden uke 4, og er uke 29 i morgen.
Fikk til slutt hemoroide, og det med å spise riktig, drikke rikelig og følge alle råd. Begynte da å bruke Duphalac fra apoteket i uke 20 ca., og det fikk sving på systemet mitt. Fikk råd fra min lege om å bruke det ut svangerskapet og 1 mnd etterpå. Men dette bør du jo høre med din egen lege om. Ta tak i det før hemoroidene kommer iallefall - ikke verd det å se det an.

Lykke til! :)

Jeg brukte også den i forrige svangerskap, i samråd med jordmor. Brukte vel også 2-4 uker etter fødsel. Det fungerte helt fint for min del, hele veien. :)

Jeg holder med dere. Jeg sliter som bare det. Så nå lurer jeg på; Er laxoberal-dråper fy-fy når man er gravid? Det er det eneste som har fungert før jeg ble gravid, men har ikke turt å prøve det enda.
Eg brukte det forrige gong, men sidan det er avføringsmiddel skal det ikkje brukast over lengre tid.. Gjekk over til svisker og det funka faktisk like bra:D Fordelen med det var at eg då måtte ein tur på toalettet i staden for halve dagen som med Laxoberal:bag:
6 svisker var passelig dagsdose for min del:joyful:

Mange gode tips her.. kanskje jeg skal prøve å gjøre noe med tilstanden min også. Jeg får gått på do kanskje hver 2.-3. dag. Det er hardt og jeg føler meg som en geit :hilarious:

Jeg prøvde først vi-sublim, men ekstra fiber virker mot sin hensikt her, da jeg bare ikke klare å få i meg nok veske i forhold. Tenkte å spørre legen, men prøvde først tipset om en Kiwi hver morgen. Var ikke så håpefull, men det virket jo som bare det.

Back
Topp