Forstoppelse!

Miri462

Blir kjent med forumet
Hei! Flere som sliter med ekstrem forstoppelse? Jeg er nå i uke 36+3 og har ikke vært på do på en uke!! Jeg har prøvd laktulose som man får kjøpt på apoteket uten hell. Ellers har jeg drukket kaffe, Biola, drikker masse vann, spist grovt brød og kiwi hver dag. Ingenting funker foreløpig :(. Har noen tips til hva som kan funke for å få fart på fordøyelsessystemet?
Takker på forhånd for svar:)
 
Er du i bevegelse?:) Triksene dine hjelper meg KUN hvis jeg rusler litt eller pusler litt rundt:)
 
Ja er litt i bevegelse hver dag men skal innrømme det har blitt litt mindre i det siste pga synfyse løsningen
Hm, kanskje du skal snakke med jordmor å spørre om hun har noen andre tips:)
 
Hei! Flere som sliter med ekstrem forstoppelse? Jeg er nå i uke 36+3 og har ikke vært på do på en uke!! Jeg har prøvd laktulose som man får kjøpt på apoteket uten hell. Ellers har jeg drukket kaffe, Biola, drikker masse vann, spist grovt brød og kiwi hver dag. Ingenting funker foreløpig :(. Har noen tips til hva som kan funke for å få fart på fordøyelsessystemet?
Takker på forhånd for svar:)
Har slitt veldig med forstoppelse selv, det eneste som funket for min del var visiblin kjøpt på apoteket. Det funket nesten med en gang. Håper du finner en løsning som funker, det er virkelig ikke noe særlig ålreit å ha det sånn. :)
 
Ville kuttet all korn og prøce mer fett. Jeg har fettkaffe/drikke hver dag :) smør, melk/fløte, eggeplomme, søtning. Fiber kan like gjerne gi skikkelig forstoppelse.
 
Har slitt veldig med forstoppelse selv, det eneste som funket for min del var visiblin kjøpt på apoteket. Det funket nesten med en gang. Håper du finner en løsning som funker, det er virkelig ikke noe særlig ålreit å ha det sånn. :)
Får prøve den hvis ikke det skjer noe i dag. Takk for svar :)
 
Ville kuttet all korn og prøce mer fett. Jeg har fettkaffe/drikke hver dag :) smør, melk/fløte, eggeplomme, søtning. Fiber kan like gjerne gi skikkelig forstoppelse.
Kanske jeg burde prøve å minske korn produkter. Jeg spiser mye korn produkter og brødmat Flere ganger for dagen. Takk for svar :)
 
Kanske jeg burde prøve å minske korn produkter. Jeg spiser mye korn produkter og brødmat Flere ganger for dagen. Takk for svar :)
Jeg har ikke hatt provlemer dette svangerskapet med fordtoppelse, mer omvendt så jeg måtte økte litt på korn, men til vanlig så får jeg veldig fort provlemer med magen av for mye fiber.

fett er med på å «smøre» tarmen og hjelpe fordøyelsen. Godt fett, så rent smør, kokosolje, olivenolje.

eksempel avakado med masse olivenolje, salt, pepper og litt bacon er utrolig godt. Og sunt! Jeg slenger gjerne på et egg også.
 
Jeg har ikke hatt provlemer dette svangerskapet med fordtoppelse, mer omvendt så jeg måtte økte litt på korn, men til vanlig så får jeg veldig fort provlemer med magen av for mye fiber.

fett er med på å «smøre» tarmen og hjelpe fordøyelsen. Godt fett, så rent smør, kokosolje, olivenolje.

eksempel avakado med masse olivenolje, salt, pepper og litt bacon er utrolig godt. Og sunt! Jeg slenger gjerne på et egg også.
Takk for tipset :)
 
Jeg har slitt litt med det samme siste uka så i går gikk jeg til innkjøp av biola, rosiner og lakris. Drakk to glass biola, flere never rosiner og noen biter lakris i tillegg til at jeg gjorde litt husarbeid, det ble det resultat av!
 
Mitt triks er en t-skje linfrø i en liten kopp, fyller bittelitt vann oppi. Lar det stå i kjøleskapet fra kvelden til morgenen og svelle. Spiser linfrø massen med t-skje neste morgen. Vet noen putter det i yoghurt og lignende, men gjør ikke meg noe å spise det rett fra koppen. Skal helst ikke tygges men svelges helt. Jeg prøvde både lactulose og andre kjerringråd før dette. Men dette er det eneste som fungerer for meg! Da har jeg daglig avføring og ingen besvær :joyful: fungerte gull i forrige svangerskap også. Ikke noe hurtigvirkende middel da, må ta det hver dag.
 
Har ikke prøvd selv, men svisker anbefales vel etter fødsel for å få i gang fordøyelsen, så kan være verdt et forsøk? :)
 
Hiv innpå med svisker:confused: Jeg har født, men er alltid like hard i magen etter fødsel og det er jo vondt å gå på do med sting osv. For ikke å snakke om ryggen som er helt mørbanka etter rier og trykking:p Jeg har spist både svisker (iallfall 6 stk om dagen) og sviskekompott med en fløteskvett og håper det blir lettere snart. :shy:
 
Hei! Flere som sliter med ekstrem forstoppelse? Jeg er nå i uke 36+3 og har ikke vært på do på en uke!! Jeg har prøvd laktulose som man får kjøpt på apoteket uten hell. Ellers har jeg drukket kaffe, Biola, drikker masse vann, spist grovt brød og kiwi hver dag. Ingenting funker foreløpig :(. Har noen tips til hva som kan funke for å få fart på fordøyelsessystemet?
Takker på forhånd for svar:)

Jeg sliter med det samme, og magnesium hjelper. Tar gjerne noen dager, og lurt med litt høy dose, men det får fart på sakene! Når jeg sa til jordmor at jeg tok det så sa hun «bra! Det er bra for så mye». Er også til hjelp om man har mye vann i kroppen og det er jo et naturlig muskelavslappende middel.

Lykke til i innspurten!
 
Slet veeeldig med det samme, og er ikke så beigeistra for apotek varer siden tarmen vil bli avhebgig av det.
Hjemmelaga sviskepuré er det som redda meg.
Dreiv å kjøpte de babyglassa, men det blir så dyrt i lengden. Eller hvis du klarer spise svisker som de er, spis 6 om morningen, og 6 om kvelden. Hver dag.

Puré er dødslett å lage. Bare vann ut sviskene over natta, bytt vann, kok opp til sviskene med nytt vann til de er møre/mosbare, hiv den i kjøkkenmaskin eller bruk stavmixer med litt av kokvannet. Ferdig.

En slik porsjon i døgnet gjor susen for meg hvertfall. Alle andre råd var bare tull...

(Du kan og drikke kokvannet. Med isbiter smaker det ikke ille og det hjelper systemet ditt. Mannen her elsker sviske «juicen» :playful::wtf:)
 
Back
Topp