Forstoppelse

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har hadd forstoppelse lenge, dro på apoteket i går, de anbefalte laxoberal dråper. Tok de i går formiddag og de virket egentlig ganske bra. Men våknet i morrest av smerter i korsryggen og sterke kynnere. Sist jeg fikk anbefalt avføringsmiddel for fprstoppeøse startet fødselen, å dame på apoteket lovde det ikke kom til å skje av laxoberal dråper.

Er det en bivirkning av laxoberal?

Ta heller lactulose. Det er helt naturlig og hjelper veldig bra! Fås også på apoteket. Til og med babyer kan få det

Det er prøvd, samt mye annet. Så må velø bare ta tiden til hjelp
Hjelper ikke laktulose? Heller ikke om du øker dosen? For meg har ekstrem forstoppelse omtrent blitt diaré av den med høy nok dose. Men viktig å drikke masse også da. Har du snakket med legen? Håper du finner løsning snart!!

Hjelper ikke laktulose? Heller ikke om du øker dosen? For meg har ekstrem forstoppelse omtrent blitt diaré av den med høy nok dose. Men viktig å drikke masse også da. Har du snakket med legen? Håper du finner løsning snart!!

Hjelper ikke, men så kan jeg ikke drikke noe annet enn farris. Spyr som en gris av annen drikke. Så kan jo kanskje ha en betydning. Har snakket med legen om det, nå har jeg prøvd det meste som er reseptfritt. Så får høre på neste kontroll om det er noe på resept å få som kan hjelpe. :)

Jeg har vært forstoppet i begge svangerskapene. I første ble jeg igangsatt på overtid, og etter tre tabletter hadde de ikke fått igang riene enda. Sa fra om at jeg var forstoppet, og kanskje kunne få klyster så det var unnagjort, og noen minutter etterpå kom riene for fullt. Så var tydelig at det hjalp på å tømme tarmen for å få modningstabletthne til å fungere i alle fall.

Jeg tenker jeg holder ut et par uker til nå, men skal be om klyster tidlig når det blir tid for fødsel. Men om du er så forstoppet at du blir dårlig av det ville jeg tatt en prat med legen.

Jeg har vært forstoppet i begge svangerskapene. I første ble jeg igangsatt på overtid, og etter tre tabletter hadde de ikke fått igang riene enda. Sa fra om at jeg var forstoppet, og kanskje kunne få klyster så det var unnagjort, og noen minutter etterpå kom riene for fullt. Så var tydelig at det hjalp på å tømme tarmen for å få modningstabletthne til å fungere i alle fall.

Jeg tenker jeg holder ut et par uker til nå, men skal be om klyster tidlig når det blir tid for fødsel. Men om du er så forstoppet at du blir dårlig av det ville jeg tatt en prat med legen.

På apoteket anbefalte de også klyseter, (de enorme flaskene som på sykehuset). Men fikk beskjed om at det kunne sette i gang ting, så tar ikke sjansen.
Får se om jeg venter til kontrollen i slutten av uken eller om jeg ringer å får en time i morgen :)

Forstoppelse er fæle greier. Du har sikkert prøvd alt av hjemmetriks... jeg hadde hjelp av å legge hele linfrø i vann noen timer og drikke det. Heslig konsistens da, så hvis du spyr mye er det kanskje vanskelig å få i seg. Håper du finner noe som hjelper deg. Laxoberal er ganske hardt, så det rører bra i systemet. Kanskje derfor du fikk vondt i korsryggen.

Back
Topp