Forstoppelse

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Beklager igjen nok et litt ekkelt spørsmål, men det er nødvendig til tider.. noen som vet hva som kan gjøre at jeg lettere kommer meg på toalettet nå? Er 34+3, og veit ikke hva jeg skal gjøre snart. Er 3. Dagen uten å få kommet meg på do selv om jeg egentlig er nødt:/

Har du prøvd lactulose/duphalac? Du får kjøpt det på apoteket. Jeg tar det nå som jeg ligger på sykehuset. Mye ligging, annet kosthold, lite drikke og gravid da gjorde at det stoppet opp litt. Men er det helt stopp er det ikke sikkert det fungerer, for det fungerer mer som vedlikehold ;) Men verdt et forsøk :)

Og movicol fungerer er ikke noe godt men funker

Drikk mykje vann, spis fiberrik mat, unngå bananer og viss du er mykje stillesittende vil økt aktivitet kanskje hjelpe :) Ellers er alle dei andre tipsa gode og :)

Jeg ville prøvd med svisker først, smaker grusomt, men fungerte for meg (en om dagen). Evt kan linfrø også hjelpe til på magen.

Når du evt går over på duphalac, mickrolax, movicol ol, KAN tarmene dine bli "late" og det vil være vanskelig å få de til å fungere som normalt igjen. Ville startet med microlax om ikke avføringen er alt for langt oppe i tarmen, fungerer som "glidemiddel" for det som skal ut ;)
[emoji12]

Å hellige jul, fikk gått på do igjen i dag :) aldri vært så lykkelig over en dotur før tror jeg haha

Å hellige jul, fikk gått på do igjen i dag :) aldri vært så lykkelig over en dotur før tror jeg haha

Haha, er så fantastisk! Ei dame på jobb gledet seg så veldig til helg for litt siden. Og jeg måtte innrømme at det eneste eg ønsket meg i hele verden, var å få gått på do. Hehe. Man blir tussete når d stopper opp!

Har forstoppelse siden jeg oppdaga er gravid, snart uke 38.. Drikker laktulose hver dag , hjelper ikke. Bruker Klyster konstant.
Har prøvd meg på alt mulig råd, men ikke stort hjelper her. Så når jeg endelig klarer å gå på do så er det som å få lotto premie :hilarious::hilarious:

Jeg har alltid hatt "tregt" system så her var det å bli gravid bare full stopp en periode. (og har fremdeles småperioder).
For min del så fungerer havregryn m/melk (og litt syltetøy for smakens del :p) supert, og alt annet som er rådet fungerer ikke.
Blir det stopp så er det som regel fordi jeg ikke har spist det til frokost eller kvelds på noen dager. :D

Litt mosjon og myyyyyyye vann er også nødvendig da. :happy:

Do-krakk! Mye enklere med en gang man har bena høyere. Fra naturens side, skal man jo sitte på huk

Back
Topp